Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar může mít elektrický hypersport, který naváže na modely XJ220 a C-X75

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 6. 2018
6
2
Zobrazit náhledy (6)
Jaguar
Automobilka Jaguar nemá se supersportovními a hypersportovními vozy právě ty nejlepší zkušenosti, ale díky její důvěře v elektrický pohon se od ní můžeme v budoucnosti dočkat sériové výroby hypersportovního modelu.

Britská značka Jaguar v současnosti slaví obchodní úspěchy se svými SUV a tradičně je spojena se sportovně střiženými sedany, kupé, kabriolety a roadstery.

V případě supersportovních vozů sice její vozy patřily vždy mezi špičku svým designem, technikou i jízdními výkony, ale z obchodního hlediska byla situace zcela odlišná.

Připomenout můžeme modely XJR-15 a XJ220 z první poloviny devadesátých let dvacátého století. Zapomenout nelze ani na poměrně ambiciózní projekt C-X75 z let nedávno minulých, který začal odhalením konceptu na pařížské autosalonu v roce 2010 a přes oficiální potvrzení výroby se nakonec dopracoval pouze k několika prototypům a účinkování v bondovce Spectre.

Nebylo by nic divného na tom, kdyby se Jaguar po zkušenostech s výše zmíněnou trojicí modelů dalším snahám o vývoj supersportu nebo dokonce hypersportu bránil a vyhýbal. Dave Shaw, inženýr projektu elektromobilu Jaguar I-Pace, však v rozhovoru pro australský Motoring naznačil, že příchod nového hypersportu britské značky není vyloučen.

Jaguar se nejen podle jeho slov v současnosti plně soustředí na elektromobily a po crossoveru I-Pace hodlá s čistě elektrickým pohonným systémem nabízet i další modely. Ve chvíli, kdy zákazníci značky Jaguar přijmou elektromobily jako samozřejmost a stanou se z nich skutečně výdělečné modely, se můžeme dočkat čistě elektřinou poháněného hypersportu.

V souvislosti s takovým vozem značky Jaguar je pak Dave Shaw přesvědčen, že čistě elektrický pohon je pro hypersport elegantním řešením a připomněl vozy značky Rimac i vývoj, jemuž se v současnosti věnuje McLaren.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

C-X75
kalousek
| 6. 6. 2018
Zrovna ten C-X75 moc ambiciózní nebyl. Už technické informace při jeho uvedení provázela řada zjevných nesmyslů, takže bylo jasné že s těmi mikroturbínami šlápli vedle akorát to nechtěli přiznat. A další vývoj to jen potvrdil. Mikroturbíny potichu zmizely, a měl je nahradit přeplňovaný dvolitr s výkonem 500 k coby range extender, což je podobný technický úlet jako ty mikroturbíny. Takže následné zrušení projektu bylo pak asi jediným rozumným krokem.
Avatar - Magister
Nástupce?
Magister
| 6. 6. 2018
A proč elektrický? Jedna baterka stačí, stejně jako u slavných předchůdců.