Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar požádal o registraci jména EV-Type. Tušíte správně

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Ani luxusní britský výrobce se elektrifikaci modelového portfolia nevyhne. A jeden z jeho elektromobilů by mohl mít hodně nápaditý název.

Značka Jaguar pozvolna elektrifikuje své modelové řady. V nabídce už má elektrické SUV Jaguar I-Pace, několik měsíců se hovoří o bateriovém Jaguaru XJ a elektrického přírůstku bychom se mohli dočkat také na scéně sportovních automobilů.

Alespoň to naznačuje ochranná známka, o kterou britská automobilka zažádala v únoru a stále ještě čeká na vyřízení. A není těžké uhádnout, co přesně si asi Britové od štítku EV-Type slibují. Oficiálně zatím nikdo nic nepotvrdil, nejpravděpodobnější variantou však zůstává ta, že půjde o čistě elektrického nástupce modelu F-Type.

Video se připravuje ...

Britský Autocar uvedl, že automobilka se zatím stále ještě nerozhodla o budoucnosti modelu F-Type, respektive podobě jeho nástupce. V loňském roce vytvořil (dnes již bývalý) šéf designu Ian Callum vizi budoucího sporťáku. Ten se měl značně inspirovat konceptem C-X75, jenž se vyznačoval motorem vzadu.

Pravděpodobně největší výzvou je pro Jaguar sehnání vhodné platformy pro elektrický sportovní vůz. Aktuálně totiž společnost ve svém portfoliu takovou architekturu nemá. Jedním z řešení by mohlo být prohloubení spolupráce s automobilkou BMW a společná kooperace na dvojčatech BMW i8 a Jaguaru EV-Type. To už se ale dostáváme do roviny ničím nepodložených spekulací…

Inspirací pro vznik elektrického sporťáku by mohl být rovněž koncept Jaguar Vision Gran Turismo Coupe, který automobilka představila jako svou vlajkovou loď pro herní titul Gran Turismo. Vize sází na techniku elektrických formulí, přičemž čtveřice elektromotorů v útrobách dodává výkon 1020 koňských sil. Stále je to však jen virtuální koncept, byť hodně, hodně povedený.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Doporučujeme

11. 7. 2020 07:37
Ale ne, neměl motor vzadu, pane Kolmane!
Cit.: "...konceptem C-X75, jenž se vyznačoval motorem vzadu."
Jistěže nikoliv. Měl motor uprostřed. Vy ani neumíte pročíst vaše vlastní články na ACZ... (např. p. Bureš: "Automobil použije uprostřed uložený benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který doplní dva elektromotory na přední a zadní nápravě. Zážehový motor tak nahradí turbíny, které se objevily ve dva roky staré studii. Agregát bude přeplňovaný kompresorem i turbodmychadlem a bude jej možné vytočit až do 10.000 min-1.").
:no:
Umístění motoru je velmi důležitá informace u každého vozu, pane Kolmane. Nemůžete tuto informaci pokládat za něco, co lze vyjádřit jen přibližně. Pokud chcete svou práci odvádět jen přibližně, běžte psát do Vlasty.