Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar v Paříži 2008

Vitek
Diskuze (0)
Na pozadí nejistoty, jak naloží s jednou z nejcharizmatičtějších evropských značek nesentimentální indický investor, se mohli fanoušci potěšit oslavami 60.výročí modelu XK, který restauroval slávu druhou světovou válkou zcela zdecimované automobilky.

Sportovní roadstery XK sice přišly o svou někdejší lehkost a puristickou radost z jízdy, ovšem současná generace se technicky za nic stydět nemusí.

XKR-S

Jaguar XKR-S se představil již v Ženevě jako nejrychlejší zástupce své značky. Inženýři přepracovali podvozek a použili nové tlumiče, pružiny, stabilizátory, přeprogramovali systém CATS (Computer Active Technology Suspension) a kupé je nyní o 10 mm blíže k asfaltu. Pod kapotou je stále osmiválec do V o objemu 4,2 litru přeplňovaný kompresorem, poskytující výkon 306 kW (420 k) a točivý moment 560 Nm. Beze změn je údaj o zrychlení z 0 na 100 km/h, které XKR-S zvládne za 5,2 s, ale omezovač rychlosti nyní zasáhne až v okamžiku, kdy ručička rychloměru dosáhne hodnoty 280 km/h.

Na karoserii byly provedeny pouze drobné retuše v podobě nenápadného spoileru pod předním nárazníkem, nástavců prahů, přepracovaného zadního nárazníku s difusorem a zadního spoileru. V blatnících jsou usazena nová dvacetipalcová kola Vortex a za nimi se stejně jako u modelu XKR Portfolio ukrývají nové kotoučové brzdy od společnosti Alcon. Kotouče mají průměr vpředu 400 mm a vzadu 350 mm. Do brzdových kotoučů se zakusují vpředu šestipístkové brzdiče a vzadu čtyřpístkové brzdiče. Posádce Jaguaru XKR-S je v interiéru k dispozici vedle kvalitní klimatizace nebo navigačního systému také výkonný audio systém značky Bowers & Wilkins s výkonem 525 wattů. Pouze pro evropský trh je připravena série 200 vozů, jejichž prodej byl zahájen již v létě letošního roku.

BM


Vitek
Diskuze (0)