Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XE-R chce bojovat s BMW M3, možná dostane přes 500 koní

Ondřej Chamilla
Diskuze (21)
Britský Jaguar pracuje hned na několika ostrých sportovních modelech, které budou soupeřit s německými konkurenty od divize M BMW nebo AMG Mercedes-Benzu.

Nové ostré modely Jaguaru jsou právě ve vývoji, značka s nimi chce konkurovat zavedeným německým vozům. Nyní britský magazín Autocar vypustil první informace o nejsilnějším sedanu XE, což je základní model značky. Nyní si jako nejrychlejší variantu můžete objednat model XE-S s kompresorem přeplňovaným šestiválcem, vrcholná verze ale dostane vidlicový osmiválec.

Jaguar XE-R má konkurovat BMW M3 a vozu Mercedes-AMG C63, přičemž kompresorový osmiválec původem z F-Typu by mohl mít výkon 495 koní (364 kW) putující na zadní kola a zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině pod pět sekund. Zdroje z Jaguaru prý potvrdily, že usazení motoru pod kapotu je velmi snadné a není s ním tedy žádný problém. Jednotka má být spojena s osmistupňovým automatem ZF.

Je pravděpodobné, že sportovní divize Special Vehicle´s Operation pak vytvoří ještě vlastní, „hardcorovější“ verzi, u které se hovoří o výkonu 550 koní (404 kW), čímž XE SVR překoná veškeré konkurenty.

Dalším ostrým Jaguarem má být výkonnější varianta SUV F-Pace. Již nyní je jisté, že se pod kapotou tohoto vozu objeví osmiválec, čímž vznikne konkurent pro Porsche Macan Turbo. Výkonové varianty by pak mohly být stejné, jako u nevelkého sedanu XE. Přijde rovněž nejostřejší F-Type SVR s očekávaným výkonem až 600 koní.

Ondřej Chamilla
Diskuze (21)
Avatar - Hotwire
12. 5. 2015 14:47
Re: Tak to nebude
"momentálna RS4/5 sú autá ktorým iskra chýbala už oproti predošlej M3" Ako pre koho. ;-)
Avatar - Barrichello
12. 5. 2015 08:57
Re: Tak to nebude
Hlavní je 4x4 >:D
Bez tý už nikdo jezdit neumí, sníh na silnice 2x ročně a na polnačku k chatě taky vyloženě nutnost. Už si z té obliby 4x4 dělaj srandu i rozumní motorističtí novináři >:D >:D

Úplně nejlepší sou 4kolky co se zapínaj při prokluzu kol. Tj. nejsou to trvalý 4x4. Reál - zapne se to 2x za tok a jinak sebou taháš přebytečný železo >:D

Ale je to halt moda, stejně jako de*ilní SUV
Avatar - Machýrek
12. 5. 2015 03:18
Re: Tak to nebude
...
Avatar - AUDIRS6
11. 5. 2015 20:26
Re: Tak to nebude
az na to V6 / R6, tak vcelku suhlas.
Tiez pozeram a diskutujem len o veciach, ktore s "nasimi" nejako suvisa - novinky, testy o nich a o ich priamej konkurencii - preto som tu a snazim sa pochopit, co mozno od novej konkurencie pre RS4-ku cakat. ;-)
...aj ked to nakoniec pre nu konkurencia nebude a ako tu myslim Dinar pise, bude to hlavne proti AMG-ckovemu C-cku...
11. 5. 2015 19:58
Re: Tak to nebude
ja proste píšem V6 lebo to má 6 valcov nič viac nič menej...robil som to tak doteraz a bolo to ok.. :-) plus málokoho vidím niekde v diskusii to R6 napísať..ja si myslím že každému kto sa o to zaujíma je jasné o čo ide ale je to detail o ktorom sa nemám potrebu hádať a naťahovať..

ja píšem slušne vždy..ja zastávam teóriu že tak ako sa niekto správa ku mne tak sa ja správam k nemu, :-) to kolko turb maju M-kove BMW alebo aj klasicke viem, až tak v koncoch nie som,,ale takisto nemám problém priznať, že som lepší šofér než teoretik...tak ako niekto vie povedať úplne všetko a o hocičom, ja taký nie som... :-) preto sa vyjadrujem len k tomu o čom mám čo povedať resp. s čím mám skúsenosť a nevyjadrujem sa ku každej téme ako istí jedinci na tomto fóre.. :-)