Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XE: Top verze s 340 koňmi stojí 1,55 milionu Kč

Jan Mička Jan Mička 6. 10. 2014 • 14:18
56
39
Zobrazit náhledy (56)
Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar
Jaguar XE dostal český ceník. Nový sedan střední třídy u nás pod jeden milion korun nekoupíte.

Nový Jaguar XE si právě odbývá světovou premiéru na pařížském autosalonu, kam po novinářských právě proudí davy motoristických fanoušků. S vozem jsme se krátce seznámili ještě před výstavou, v areálu výrobního závodu v britském Solihullu nám byla popsána pouze technika a měli jsme možnost chvíli „posedět“ v předprodukčním prototypu.

V Paříži se vůz představil v kompletní podobě, se všemi doladěnými detaily a především s českým ceníkem. České zastoupení značky Jaguar pro nové XE připravilo pět výbavových stupňů, přičemž vůz se základní linií Pure a vznětovým dvoulitrem o výkonu 120 kW pořídíte od 1.038.644 Kč. Standardní výbava obsahuje multimediální systém, asistent rozjezdu do kopce, systém vektorování točivého momentu pro omezení nedotáčivosti, nouzový brzdový asistent, systém pro udržování automobilu v jízdním pruhu nebo automatickou dvouzónovou klimatizaci. O holátku tedy rozhodně nemůže být řeč.

Další výbavový stupeň představuje linie Prestige. Vůz se zmiňovaným motorem pořídíte od 1.103.833 Kč. Za jeden z hlavních prvků považujme kožené čalounění Taurus s perforovaným středovým pruhem, nechybí ani dveřní panely připomínající kartáčovaný hliník nebo volant potažený jemnou kůží Soft Grain. Zvenčí vůz od základní linie rozlišíte díky chromovanému lemování skel.

Linie Portfolio se drží pod cenovkou 1,2 milionu korun, ale pouze o necelých 24.000 Kč. V základu dostanete kožené čalounění Windsor, přístrojová deska je vyvedena ve dvoubarevném tónu a sedadla lze nastavit elektricky v deseti směrech. Nechybí ani bixenonové světlomety s diodami pro denní svícení nebo litá 18“ kola.

Ačkoliv je v ceníku linie R-Sport až za výše uvedeným stupněm Portfolio, je levnější - zaplatíte minimálně 1.130.261 Kč. Vůz nejlépe poznáte podle decentního křídla na víku zavazadelníku, mřížkované tkaniny ve středním pásu sedadel, hliníkového obložením výplní dveří a vnitřních prahů nebo plakety R-Sport, kterou najdete na sportovním volantu.

Linie XE S si drží od předešlých výbav pořádný cenový odstup, je to však dáno tím, že ji pořídíte pouze s vrcholným třílitrovým šestiválcem s kompresorem a výkonem 250 kW. Vůz stojí minimálně 1.554.608 Kč, okamžitě jej však poznáte podle jiného předního nárazníku, prahových nástavců, dvou koncovek výfuku, červeně lakovaných brzdových třmenů nebo zadního difuzoru. Vůz může stát na kolech o průměru až 20 palců, volitelně dokonce získáte i červená kožená sedadla.

Zbývá jen dodat, že vedle standardního pohonu zadních kol bude později pro většinu motorů dostupná také čtyřkolka, a vůz se na našem trhu objeví v průběhu června příštího roku.

Jaguar XE - technická data
Model2.0 Diesel 1632.0 Diesel 1802.0 Petrol 2002.0 Petrol 2403.0 Petrol 340
Převodovka/pohon6M (8A)/zadní6M (8A)/zadní8A/zadní8A/zadní8A/zadní
Zdvihový objem [cm3]19991999199919992995
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]120/4000132/4000147/5500177/5500250/6500
Točivý moment [N.m/min-1]380/1750-2500430/1750-2500280/1750-4000340/1750-4000450/4500
Maximální rychlost [km/h]227 (227)230 (230)237250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,4 (8,2)7,8 (7,8)7,76,85,1
Spotřeba [l/100 km]3,8 (3,9)4,2 (4,2)7,57,58,1
Hmotnost [kg]1474 (1500)1550 (1565)153015351665
Cena Pure [Kč]1.038.6441.039.6321.037.2121.131.834-
Cena Prestige [Kč]1.103.8331.103.8331.102.3101.195.601-
Cena Portfolio [Kč]1.176.1201.195.3591.194.3911.287.682-
Cena R-Sport [Kč]1.130.2611.150.2261.149.0161.242.307-
Cena S [Kč]----1.554.608

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
8. 10. 2014 09:09
Re: 4 pot Jag XE
Jo je toho dost a to jsme nepočítali malosériové výrobce sportovních speciálů atd....
8. 10. 2014 08:11
Re: 4 pot Jag XE
Jasný, je mě ale smutno z toho, když čtu, že do Jaguára budou cpát nějaký usraný čtyřváleček. Jo a Lexus má parádní V8 2UR-GSE. To bude momentálně asi nejmodernější V8, co se technologií týče. Škoda, že k tomu motoru nenabízí manuální převodovku.
Avatar - Barrichello
8. 10. 2014 01:33
Re: 4 pot Jag XE
Jo, ale to bylo před ropnou krizí, trochu moc daleko.....

Hele tak co jde dnes namátkou koupit s V8

us pikapy
japonské pikkapy pro us
Dodge Charger , Challenger, Durango, Chrysler 300C, Jeep GrandCherokee, Lincoln Navigator, chevy tahoe a suburban, Cadillac CTS-V, Escalade, Ford Mustang, chevy camaro a corvette, BMW 5,6, 7, Audi A8, MB S klasse, porsche cayenne + další německé sportáky a suv, krom toho velké huyndai, toyota landruiser, jaguary xf, xj, f-type, bentley, rr, a mohl bych ještě pokračovat chvíli....

Jasně, dřív toho bylo víc, ale pořád je co vybírat
7. 10. 2014 17:25
Re: 4 pot Jag XE
Nabídka vozů s motory V8 je trhu chabá.
Americké "krabice" již v 60tých létech minulého století měly varianty V8 s 300 i více koňmi.
Vývoj motorů V8 ustrnul.
Avatar - Barrichello
7. 10. 2014 15:39
Re: 4 pot Jag XE
Tak za kolik bys tu V8 chtěl? Za půl mega?

To asi nebude a taky to ani nikdy tak málo nestálo, vyjma nějaké americké social krabice, kde ta V8 ale měla 150 HP....

Jinak na milion už jdou auta s V8kou pořídit a je s nima i dost zábavy......

Kdo milion nemá, nebo nechce tolik vydat, neb má třeba i další koníčky, tak sou tu pořád ojetiny, kde výběr V8ček je daleko bohatší....

Takže dnes je to je výmluva, kdo osmiválec opravdu chce, ten ho má...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud