Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar - XK ve Frankfurtu 2005

XK
XK
XK
XK
23 Fotogalerie
Tvary nového kupé představil výrobce už počátkem roku 2005 v Detroitu, tehdy však ještě s názvem Advanced Lightweight Coupé. .

Nové XK ze studie přebírá vyspělou konstrukci karosérie s prostorovým hliníkovým rámem a povrchovými díly ze stejného materiálu. Standardní XK dostává vylepšený osmiválec 4,2 l, který ale podává shodné výkony s předchůdcem.

Rozdíly proti lednové studii Advanced Lightweight Coupé jsou jen marginální – týkají se prakticky jen deatilů jako jsou kola, světla nebo nárazníky. Výraznější odlišnosti však najdeme při srovnání s devět let starým předchůdcem. Nové XK povyrostlo všemi směry, rozvor 2750 mm změnil proporce, a tak XK má nyní mnohem kratší převisy; délka totiž narostla jen o 16 mm.

Známý atmosférický osmiválec 4196 cm3 podává nejvyšší výkon 219 kW při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 411 Nm při 4100 ot./min, avšak 85% maxima momentu je k dispozici v širokém pásmu od 2000 do 6000 ot./min. Ke změnám patří nový systém vstřikování, o 6% nižší spotřeba paliva resp. emise CO2 a plnění nejpřísnějších evropských a amerických emisních norem.

Později přijde nový zážehový osmiválec 3,5 l a pravděpodobně také nový vznětový čtyřlitr V8, určený luxusním značkám koncernu PAG. Očekává se nejvyšší výkon kolem 200 kW a točivý moment v oblasti 600 Nm.

Zatímco startovní motor podává stejné výkony jako v předchůdci, pohotovostní hmotnost se snížila, takže výsledná dynamika je lepší. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,2 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Nižší hmotnost a současné 31% zvýšení tuhosti karosérie bylo realizováno s pomocí hliníkového prostorového rámu a samostatných hliníkových povrchových panelů. Díly jsou spojovány nýtováním nebo lepením.

V klasicky střiženém interiéru je nyní uprostřed kulisa šestistupňové automatické převodovky tvaru L, která nahradila léta používané J. K dispozici je také sportovní režim s manuální volbou zařazené rychlosti, nově s páčkami pod volantem.

Dnes již klasická bezpečností sada čítající ABS, protiprokluzový a stabilizační systém může být doplněna o adaptivní tempomat, jehož senzory navíc prověřují 10x za sekundu prostor před vozem, aby řidiče varovaly před potenciálním rizikem srážky.

Významnou bezpečnostní novinkou budou venkovní airbagy, které pomůžou změnit rozložení šancí při střetu chodce s automobilem.