Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak by mohla vypadat moderní Škoda 130 RS? Takto si ji představuje designér automobilky

Jan Zajíc Jan Zajíc 12. 1. 2021 • 09:26
97
21
Zobrazit náhledy (97)
Škoda 130 RS Škoda 130 RS Škoda 130 RS Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Skoda 130 RS Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Skoda 130 RS Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Cup Car (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Rallye Monte Carlo (1977) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Rallye Monte Carlo (1977) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Škoda 130 RS typ 735 Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Typ 735 (1975) Škoda 130 RS Škoda 130 RS Škoda 130 RS Škoda 130 RS Škoda 130 RS Škoda 130 RS Škoda 130 RS

Škoda 130 RS je možná nejobdivovanějším závodním strojem české automobilky. Designér Škody si zkusil představit, jak by tahle legenda mohla vypadat dnes.

Aymeric Chertier je designér španělsko-francouzského původu, který dva roky pracuje ve Škoda Design v oddělení designu interiéru. Právě tenhle chlapík se také zapojil do projektu Ikony v novém kabátě, v němž designéři české automobilky oživují slavné stroje z historie značky.

Chertier tedy přichází s vizí moderní interpretace Škody 130 RS. A jak říká, do své představy se snažil přenést jasný účel a důraz na funkčnost závodního auta. "Mělo být rychlé a podle toho tak bylo zkonstruováno a navrženo," říká designér o vozidle, které si vysloužilo přezdívku Porsche Východu.

Jeho studie proto nemá být pouhou „stylovkou“, která vsadila jen na retro vzhled inspirovaný úspěšným závodním typem. „130 RS byla ve své době auto, které v mnohém bořilo hranice, vymykalo se všemu běžnému,“ tvrdí Chertier.

U vnějšího designu studie pochopitelně vycházel z původního modelu. „Chtěl jsem původní auto osvěžit, ne ho měnit. Zachoval jsem podstatu i charakteristické linky, přidal některé detaily, které známe třeba z moderních vozů WRC,“ vysvětluje designér.

V interiéru ovšem popustil uzdu fantazii, na první pohled pozornost upoutá hlavně palubní deska, kterou v podstatě celou tvoří velký displej se třemi informačními plochami. Navrhl je tak, aby řidič měl před sebou klasické informace o rychlosti, otáčkách motoru a dalších základních parametrech.

Plocha uprostřed pak nabídne detailnější informace, například teploty provozních kapalin, data o výkonu motoru či navigační údaje. Vpravo před spolujezdcem je oblast, kde se mohou zobrazit další informace nebo třeba obraz ze zadní kamery vozu.

Zajímavě však Chertier přistoupil i ke konstrukci a bezpečnosti. Jeho vize moderní Škody 130 RS totiž postrádá klasickou bezpečnostní klec, místo ní je tu bezpečnostní rám jako nedílná součást šasi. "Konstrukce drží celý interiér, na ní spočívají palubní deska, sedadla, dveře, objímá řadicí páku,“ představuje designér svůj záměr vytvořit nový strukturální základ auta

„Nechtěl jsem se v tomto případě jen předvádět a ukázat krásný exotický interiér, od počátku jsem tvořil něco s funkcí a jasným účelem využití,“ dodává chlapík, který svou představu nejprve načrtl perem na papír a teprve v závěrečné fázi studii doladil na počítači.

Tak co na jeho moderní interpretaci Škody 130 RS říkáte? A není škoda, že zůstane jen "na papíře"?

Související články

Témata
13. 1. 2021 09:56
Re: už to někdo vymyslel dříve
No nevím asi máme každý jiný názor.... Mne teda tady přijde větší spojitost než u HN 200 RS. Už ty sklony obou čel se víc blíží 130 RS
https://www.bete-studio.cz/…bt_133_rs-10.jpg
https://i2.wp.com/…-09-1024x512.jpg
https://media1.7x.cz/…b1c.jpg/titl.jpg
Z boku i ty zadní okénka jsou si více podobná.Možná kdyby předek HNka nebyl zhora tak dokulata ale to asi nešlo kvůli tvaru světel z Bentley tak by to vypadalo lépe....Mne prostě to HNko neoslovilo ani trošku a to jsem obě verze jak oranžovou i modrou viděl naživo protože jezdí docela často tady na Uherskohradišťsku. Oranžové tuším vlastní majitel firmy Kovo Hofmann která za tím spolu s Novaque stojí
13. 1. 2021 08:17
Re: už to někdo vymyslel dříve
Jej krivky podstatne lepšie vystihujú tvary a štýl pôvodného vozu, BT133RS nebyť predných svetiel môže byť hoci Lotus, Jaguar alebo čokoľvek. Dizajnová spojitosť s predlohou je minimálna.
12. 1. 2021 23:10
Re: už to někdo vymyslel dříve
To by mne zajímalo co má ze Škody to HN 200 RS ? Víc to vypadá jak inspirované 200 RS než 130 RS. A upřímně žádný velký zázrak to není a velký boom to neudělalo, vím o třech kusech, oranžové s SPZ HN ERKO1, Modré SPZ HN ERKO2 a třetí bylo někde v cizině ve světle modré podobný odstín jako měl reinkarnovaný Rabbit AK-47 a ten měl modrou z palety Aston Martin a nyní je opět v oranžové Lambo
12. 1. 2021 22:00
Re: jak se k tomu postavit?
černobyl
12. 1. 2021 21:58
Re: Bohužel je povinnost zaměstnávat
Ajeje muj konec tady se blíží proktore zavřete oči odcházím očekávati ýmejl

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku