Znáte kupé BT 133 RS? Tuhle interpretaci Škody 130 RS bychom chtěli vidět na silnici!
Závodní Škoda 130 RS patří mezi nejobdivovanější vozy české automobilky. A podobně je na tom i civilní verze 110 R, z níž "ereso" vychází.
Elegantní kupé s motorem vzadu se začalo vyrábět v srpnu roku 1970, tedy rok po zahájení produkce příbuzného modelu 100/110.
Mimochodem, spoustu zajímavostí o Škodě 100/110, která právě slaví 50. narozeniny, si můžete přečíst v tomto článku:
Vraťme se však k "erku". Jistě víte, že na tuhle legendu 70. let se před několika lety pokusila oživit společnost Hoffmann & Novague, která stvořila její moderní interpretaci s technikou z Audi R8. Vůz, zamýšlený také jako pocta závodnímu speciálu Škoda 200 RS, dostal jméno HN R200. Od roku 2016 vznikly minimálně dva exempláře, možná i víc než tři.
Pánové Petr Novague a Marek Hoffmann však rozhodně nejsou jediní, kdo se škodovácké kupé pokusil přenést do moderní doby - i když se dostali nejdál.
Tak trochu zapomenutou vizí je představa českého studia Bété z roku 2014. Projekt se jmenuje BT 133 RS a je dost možné, že jste o něm dosud neslyšeli - třeba i proto, že narozdíl od HN R200 šlo především o designérské cvičení, které se zhmotnění nedočkalo. Bohužel!
Kupé od Bété totiž vypadá skvěle, dokonce i dnes, po pěti letech. Tvůrci virtuálního vozu při návrhu pamatovali především na charakteristické vlastnosti závodní Škody 130 RS - automobil měl být malý, lehký, s motorem vzadu a s pohonem zadních kol. Rozhodně nemá jít o supersport, spíš sporťáček.
Podle designérů pak BT 133 RS představovala "oslavu aut s duší, které byly postaveny pro čistý požitek z jízdy".
Na předchůdce koncept navazuje také nízko položeným těžištěm, širokou karoserií, negativně skloněnou příí vozu, kulatými hlavními světlomety a horizontálně posazenými zadními světly.
Linka ke Škodě 110 R vede přes registrační značky - vize BT 133 RS totiž vznikla jako představa "civilního" kupé, nikoli závoďáku.
Tak jak se vám líbí?