Znáte kupé BT 133 RS? Tuhle interpretaci Škody 130 RS bychom chtěli vidět na silnici!

BT 133 RS
BT 133 RS
BT 133 RS
BT 133 RS
23 Fotogalerie

Závodní Škoda 130 RS patří mezi nejobdivovanější vozy české automobilky. A podobně je na tom i civilní verze 110 R, z níž "ereso" vychází.

Elegantní kupé s motorem vzadu se začalo vyrábět v srpnu roku 1970, tedy rok po zahájení produkce příbuzného modelu 100/110.

Mimochodem, spoustu zajímavostí o Škodě 100/110, která právě slaví 50. narozeniny, si můžete přečíst v tomto článku:

Vraťme se však k "erku". Jistě víte, že na tuhle legendu 70. let se před několika lety pokusila oživit společnost Hoffmann & Novague, která stvořila její moderní interpretaci s technikou z Audi R8. Vůz, zamýšlený také jako pocta závodnímu speciálu Škoda 200 RS, dostal jméno HN R200. Od roku 2016 vznikly minimálně dva exempláře, možná i víc než tři.

Pánové Petr Novague a Marek Hoffmann však rozhodně nejsou jediní, kdo se škodovácké kupé pokusil přenést do moderní doby - i když se dostali nejdál.

Tak trochu zapomenutou vizí je představa českého studia Bété z roku 2014. Projekt se jmenuje BT 133 RS a je dost možné, že jste o něm dosud neslyšeli - třeba i proto, že narozdíl od HN R200 šlo především o designérské cvičení, které se zhmotnění nedočkalo. Bohužel!

Kupé od Bété totiž vypadá skvěle, dokonce i dnes, po pěti letech. Tvůrci virtuálního vozu při návrhu pamatovali především na charakteristické vlastnosti závodní Škody 130 RS - automobil měl být malý, lehký, s motorem vzadu a s pohonem zadních kol. Rozhodně nemá jít o supersport, spíš sporťáček.

Podle designérů pak BT 133 RS představovala "oslavu aut s duší, které byly postaveny pro čistý požitek z jízdy".

Na předchůdce koncept navazuje také nízko položeným těžištěm, širokou karoserií, negativně skloněnou příí vozu, kulatými hlavními světlomety a horizontálně posazenými zadními světly. 

Linka ke Škodě 110 R vede přes registrační značky - vize BT 133 RS totiž vznikla jako představa "civilního" kupé, nikoli závoďáku.

Tak jak se vám líbí?