Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak na renovaci motorky (6. díl): Konzervujeme palivovou nádrž proti korozi!

Petr Slováček Petr Slováček 13. 6. 2021 • 01:11
22
3
Zobrazit náhledy (22)
Střepy nasype dovnitř a třese nádrží do všech směrů, aby se rovnoměrně otloukla koroze Granulované čistidlo se smíchá s horkou vodou o objemu nádrže a přídavkem asi půllitru navíc Granulované čistidlo se smíchá s horkou vodou o objemu nádrže a přídavkem asi půllitru navíc Nádrž se naplní odmašťovačem až po okraj a nechá hodinu působit. Ideální je ještě přihřívat ponorným vařičem. Bandasky dvoutaktů je někdy nutné odmašťovat dvakrát. Nádrž se naplní odmašťovačem až po okraj a nechá hodinu působit. Ideální je ještě přihřívat ponorným vařičem. Bandasky dvoutaktů je někdy nutné odmašťovat dvakrát. Ve druhém kroku se stejně aplikuje granulovaný odrezovač. K utěsnění závitů po palivovém kohoutu používá Petr Balon korkové zátky nebo šrouby. Ačkoliv přípravek není nejlevnější, nepřipravujte ho po částech s tím, že když nevyjde, domícháte si ho podle potřeby. Podle jeho výrobce by se vrstvy nemusely optimálně spojit. Až po dokonalém vyschnutí nádrže lze aplikovat kaučukový přípravek. Musí se asi čtyři minuty míchat, aby neobsahoval žádné bublinky. Po nalití do nádrže je potřeba 5-10 minut s ní točit, aby se dostal do všech zákoutí Po nalití do nádrže je potřeba 5-10 minut s ní točit, aby se dostal do všech zákoutí Přebytečný obsah se vylije zpět do nádoby. Cílem je rovnoměrná slabá vrstva. Silná bude dlouho schnout, a navíc může prasknout a celý výsledek tím znehodnotit. Přebytečný obsah se vylije zpět do nádoby. Cílem je rovnoměrná slabá vrstva. Silná bude dlouho schnout, a navíc může prasknout a celý výsledek tím znehodnotit. Jak na renovaci motorky: Konzervace palivové nádrže proti korozi Jak na renovaci motorky: Konzervace palivové nádrže proti korozi Jak na renovaci motorky: Konzervace palivové nádrže proti korozi Petr Balon ještě štětečkem zatře místo pod víčkem a palivovým kohoutem. Po dvou dnech je barva zatím měkká, úplně zatuhne po osmi dnech při pokojové teplotě. Jak na renovaci motorky: Konzervace palivové nádrže proti korozi

Když už stojí renovace motorky tolik času a peněz, investujte rovnou také do konzervace palivové nádrže proti korozi. Není to sice dobová úprava, zato výrazně zvýší spolehlivost provozu.

Známá poučka říká, že spalovací motor mohou zastavit pouze dvě příčiny: když v něm není palivo, nebo nelze směs ničím zapálit. Pro jednoduchou bezmála padesátiletou jawu z našeho seriálu to platí dvojnásob. Proto v rámci renovace dostala i dvě novodobá vylepšení, která odstraní časté příčiny nespolehlivosti: dynamo-bateriové zapalování nahradí bezkontaktní VAPE a nádrž vylepší kaučukový lak proti korozi.

Rez se objevuje po zimní odstávce v kovové nádrži bez ohledu na to, zda jde o dvoutakt s olejem, který by tomu měl bránit. Šupinky a drobný prach postupně ucpávají palivový systém, benzinový ventil a trysky karburátoru. Zbrzdit to lze tankováním před zimou až po okraj, ale bující koroze už tím beztak nezmizí.

Roky se doporučuje postup s hrstí kamínků nebo skleněných střepů, matiček či broků. Hrst hodíte do nádrže a štěrcháte alias třepete do doby, než uvidíte na stěnách čistá místa – dobrým tipem je zabalení do deky a umístění do bubnu stavební míchačky, který se roztočí na pár desítek minut. Zbytek vyřeší 5% až 10% roztok kyseliny citronové a vroucí vody – připomínáme, že vždy se míchá kyselina do vody, a nikoliv naopak. Slyšeli jsme také o zázračné síle coca-coly, ale sami to nezkoušeli. Horký roztok nalijte do nádrže a zabalte ji do staré deky, aby zůstala co nejdéle teplá. Druhý den už můžete žasnout, co všechno z nádrže vylijete. Pokud to nestačí, lze roztok (ale už pěkně smrdutý) použít opakovaně. Následně je nutno kyselinu neutralizovat pro změnu roztokem jedlé sody s vodou. Návod je to osvědčený a funkční, navíc jednoduchý. Má ale zásadní nevýhodu, že ho budete zase opakovat. Navíc kyselinový roztok ničí palivové kohoutky a spolehlivě poleptá i vnější lak nádrže.

Svět motorů 23/2021 Svět motorů 23/2021

V Mates motoservisu v Lošánkách u Kolína proto používají profesionální konzervační silikonový kaučukový lak Kreem Rot, který dokonce umí utěsnit i prorezavělou nádrž. „Zákazník u nás zaplatí za kompletní ošetření jedné nádrže dva tisíce, protože je s tím dost práce. Nemůžete jednoduše jen přípravky nalít a jít od toho,“ ukazuje nám svůj postup Petr Balon. Navíc jen sada komponentů vychází podle velikosti balení na 1300 až 2600 Kč.

Nadšené začátečníky Petr Balon upozorňuje na fakt, že s většími nádržemi je složitá manipulace a není je za co chytit. „Japonské motorky často mají různá zákoutí pro uchycení benzinového čerpadla, kam je obtížné přípravek dostat a potom ještě ven. Pak je potřeba pomoci si stříkačkou s nasazenou hadičkou,“ radí. A na závěr přidává jedno varování – po kaučukovém ošetření nádrže ji už nikdo nepochromuje!

Související články

Témata
Avatar - netcar.xx
13. 6. 2021 16:37
Re: Konverzujeme.
Kdysi to tady ušlo, teď je to žumpa.
13. 6. 2021 16:30
Konverzujeme.
Konverzujte, konverzujte...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud