Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak odlišit superauto? Lamborghini nabízí diamantový prach, exkluzivní barvy i speciální výšivky

David Bureš
Diskuze (0)

Lamborghini v roce 2006 na trh uvedlo individualizační program Ad Personam. Zákazníkům umožňuje upravit si vzhled svého auta a umí splnit i ta nejdivočejší přání.

Supersporty jsou samy o sobě velice exkluzivními automobily, jejich majitelé se ale často rádi odliší i dalšími prvky. Proto mnozí výrobci nabízejí tzv. individualizační programy, které umožňují vzhled auta dále přizpůsobit podle osobitých přání majitelů. Konkrétně u Lamborghini se jmenuje Ad personam.

Lamborghini uvedlo program Ad personam na trh v roce 2006. Jestliže původně se prezentoval hlavně jako možnost, jak si nechat namíchat jakýkoliv lak karoserie nebo jak zvolit nějakou netradiční barvu čalounění v interiéru, dnes nabízí mnohem širší možnosti.

Interiér je totiž nyní možné ozdobit také osobitými prvky, jako jsou různé výšivky. Lze si tak kabinu ozdobit vlastním monogramem nebo klidně nějakým uměleckým dílem. Oddělení čalounění umí navrhnout a zhotovit leccos, a to v té nejvyšší kvalitě. Je libo portrét mazlíčka, výšivku oblíbeného panoramatu nebo třeba nějaké pouliční umění? V Sant' Agatě tohle všechno umí, a tak takové logo výrobce na sedadlech, které není vyražené, ale vyšité, najednou může působit klidně zcela obyčejně.

Zároveň ale nedílnou součástí nabídky Ad personam zůstávají i netradiční laky. Lamborghini se chlubí, že v jeho nabídce je hned 348 unikátních odstínů, což je údajně nejvíce ze všech automobilových výrobců.

Nově přitom automobilka dělí laky do pěti skupin, které mají odpovídat různým osobnostem majitelů. Lamborghini přitom na tomto rozdělení spolupracovalo s odborníky na neuromarketing a psychologie barev.

Konkrétně rodina Sportiva cílí na zákazníky s „odvážnou osobností a mladistvým duchem“, které chce oslovit odstíny jako Giallo Belenuse, Arancio Xanta, Verde Selvans a Viola Pasifae, z nichž vybrané byly použity jako prezentační barvy nejnovějších modelů značky. Clasica jsou naopak tradiční odstíny známé z historie Lamborghini, jako jsou dnes už ikonické laky Verde Scandal a Blu Notte. Contemporanea jsou zase spíše luxusnější barvy, jako dnes už tradiční Rosso Efesto a Baloon White. Eclettica sází na svěžest a inovace, což vyjadřují laky jako Blu Cepheus nebo Oro Elios, Technica zase chce oslovit technické nadšence, díky „technologickým“ matným odstínům jako Blu Grifo nebo Nero Nemesis.

Opravdovou specialitou je přitom možnost nového průhledného laku s mikrokrystalky ve formě diamantového prachu. Díky jedinečnému zpracování taková karoserie duhově mění barvu, podle odrazů světla.

Rozšíření nabídky ostatně souvisí s oblibou této individualizace. Už v roce 2010 automobilka přiznala, že 15 % vyrobených aut má nějaký speciální prvek navržený podle programu Ad personam. V následujících letech tento podíl dále vzrostl. Konkrétně v Americe dnes volí unikátní lak pětina zákazníků.

U speciálních edic a modelů se pak tento program stal vlastně standardem. I díky tomu se začalo říkat, že třeba každý Sián je unikátem, vzniknout mohly i doslova bláznivé kombinace, jako je kousek kombinující karoserii v bílém odstínu Bianco Nuevo postupně přecházejícího ve fialovou Viola Mitrus, navíc zdobeného jasně zelenými detaily v laku Verde Scandal. Tenhle kousek z fotogalerie totiž není dílo šíleného tunera, jak by se mohlo zdát, ale originál postavený přímo automobilkou na základě objednávky.

Lamborghini si přitom všímá, jak se obliba jednotlivých odstínů liší podle národnosti a kultury. Jestliže v regionu „Asie-Pacifik“ je nejčastější barvou z programu Ad personam červená Rosso Efesto, v Americe je to modrá Blu Cepheus a v regionu EMEA (Evropa, Střední východ, Afrika) pak zelená Verde Alceo.

Tak jakou barvu byste na své Lamborghini zvolili vy? Já bych volil některý z jasně zelených laků, Verde Scanal či Verde Mantis.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme