Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak prodává Škodovka ve světě? Bestseller nepřekvapí, Fabia není ani na stupních vítězů

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Na počátku roku 2023 bilancuje mladoboleslavská Škoda ten předešlý. A kromě jiného prozradila, jak se kterým modelům napříč světem dařilo.

Není velkým překvapením, že Škoda – stejně jako většina ostatních automobilek – hlásí meziroční pokles dodávek. Výrobci se stále potýkají s nedostatkem polovodičů, dopady rusko-ukrajinského konfliktu i potížím v dodavatelském řetězci. Mladoboleslavským se letos podařilo dodat zákazníkům 731.300 automobilů, což je oproti loňským 878.200 kusům meziroční pokles o 16,7 %.

Nejvýraznější propad prodejů Škody proběhl v Číně, dodávka 44.600 automobilů znamená oproti loňsku pokles o 37,4 %. Naopak v Indii, pro kterou Škodovka připravuje mimo jiné i svébytné modely Kushaq a Slavia, se automobilce dařilo. Jen za loňský rok tu dodala 51.900 vozů, což vůči loňskému roku znamená plus 127,7 %.

Video se připravuje ...

Největším trhem zůstává pro boleslavskou automobilku Německo se 134.300 dodanými automobily. Následuje Česká republika (71.200 ks), Indie (51.900 ks), Velká Británie (50.000 ks), Polsko (45.000 ks) a Čína (44.600 ks). Letos značka rozšíří pole působnosti o vietnamský trh, kde s místním partnerem Thanh Cong Motor Vietnam začne tento rok nabízet své evropské modely. Od roku 2024 bude zahájena lokální montáž modelů Kushaq a Slavia. Výhledově tu Škoda očekává objem dodávek až 30.000 vozů ročně.

A jak jsou na tom jednotlivé modely? Asi nepřekvapí, že suverénně nejžádanějším produktem ze škodováckého portfolia je Octavia, které se za loňský rok prodalo celosvětově 141.100 kusů. Následuje crossover Kamiq (96.300 ks), až sedmimístné SUV Kodiaq (94.500 ks), naopak těsně se na stupně vítězů nevešla Fabia (92.700 ks). Na domácím trhu je malý hatchback populárnější, v Česku se jej za posledních dvanáct měsíců prodalo 13.142 ks, což z něj dělá druhý nejžádanější model vůbec, hned po Octavii s 13.906 kusy.

Celosvětové dodávky vozů Škoda v roce 2022
Model Počet kusů
Octavia 141.100
Kamiq 96.300
Kodiaq 94.500
Fabia 92.700
Karoq 87.700
Superb 60.800
Enyaq (modelová řada) 53.700
Scala 39.500
Kushaq 26.800
Slavia 20.900
Rapid 17.300
Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
13. 1. 2023 17:29
Re: Suv
A scala je fabie. Už jsme to tu řešili a odpovídá to. Scala je B segmentu technikou B segmentu, snažící se prezentovat jako levnej C segment.
Ale akceptuji ten součet. U kamiqu beru číslo jako velký úspěch ma to jal to auto nic nepridava. Karoq je prodejni propadák, kdyz je v nejžádanějším C segmentu.
13. 1. 2023 14:12
Re: Pokud Škoda v budoucnu již nepříjde...
Přesně tak. Celá zločinná politika EU v oblasti automotive má za cíl individuální mobilitu co nejdříve znepřístupnit většině Evropanů!!! :-O :-O :-O :no:
https://www.autoforum.cz/…ne-vypinani-aut/
Avatar - Emel
13. 1. 2023 12:50
Re: Pokud Škoda v budoucnu již nepříjde...
Dacia je úspěšná, ale Škoda je jasně úspěšnější. A cesta Dacie není pro každého... sice prodají relativně dost aut, ale nic moc na tom nevydělají. Evropská legislativa levným autům příliš nepřeje...
Avatar - Emel
13. 1. 2023 12:41
Re: Suv
Těžko se to srovnává. Kamiq je SUV od Scaly, ne od Fabie... ale taky bys mohl Fabii a Scalu sečíst jakožto zástupce klasiky a srovnávat s Kamiqem.

Z mého pohledu, pokud srovnám ta SUVka mezi sebou, tak je 88t Karoqů vs. 96t Kamiqů spíš úspěch Karoqu, jakožto dražšího modelu.

Octavia byla největší hvězda Škodovky, svého času evropská #5 a #2 ve třídě... to Fabia nikdy tak úspěšná nebyla a ve své třídě byla přinejlepším někde v druhé půlce top ten.
13. 1. 2023 11:02
Re: Pokud Škoda v budoucnu již nepříjde...
Taky si myslím. Problém je v tom, že koncern neumí jednoduše vyrábět jednoduchá auta. Díky současné strategii výroby a vývoje, ta auta už nejsou konkurence schopná. Možná v ČR, ale mimo ČR Škoda skoro nic neznamená (kromě Oktávie).
Renault má třeba Dacii, která je velice úspěšná. Protože umí vyrábět relativně jednoduchá a levná auta pro masy. Škodováci se zuřivě brání být "levnějším a obyčejnějším" VW. A to jim nejvíc škodí.