Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaká je aktuální situace v servisech? Kdy se nejlépe objednat na přezouvání? A kde nejvíc podražili?

Tomáš Hadač Tomáš Hadač 10. 10. 2021 • 12:10
22
24
Zobrazit náhledy (22)
Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Jak na výměnu kol Zajištění vozidla Zvedací body Zvedací body Prkýnko, ale ne ledajaké Rázový utahovák 20V z Lidlu Šrouby hlavně ne na zem Dosedací plochy čisté, ne mastné Dosedací plochy čisté, ne mastné Čistěte náboje Šrouby zatočte prvních pár závitů ručně Můžete si to ulehčit, ale opatrně Dotáhněte momenťákem Dotáhněte momenťákem

Jak se změnily návyky Čechů při přezouvání pneumatik v době čínské chřipky? Jak vypadá situace teď? Kdy se objednat? A v kterých městech si nejvíc připlatíte?

Odpověď na první neznámou dostáváme už při telefonátech: spousta pneuservisů má obsazeno. „Zájemci se pomalu rozjíždějí. Primárně však z řad firem. Boom běžných motoristů nastane až později,“ poznamenává Jakub Ondráček z pneuservisu Raudo v Šumperku. Jeho slova potvrzuje také Jaroslav Švajgr z rumburského pneuservisu: „Už léta mi funguje rozdělení na tři etapy. Nejčilejší jsou firmy, následují svědomití senioři a na závěr přicházejí lajdáci s prvním sněhem.“ Ideální dobu je však složité najít, vliv samozřejmě hraje počasí. „Povětrnostní podmínky sehrávají důležitou roli. S prvními vločkami bývá poptávka nejsilnější,“ říká nám Radim Janda, jenž vede pneuservis v Ostravě. A rázem navazuje: „Za nejvhodnější platí objednat se kolem patnáctého října. Nicméně zdůrazňuji – vážně záleží na teplotách venku.“

Jáma na trhu

Nic nepodcenit, včas si zajistit termín – tak zní každoroční rady z pneuservisů. „Doporučuji objednat se tři týdny dopředu, potom si můžete vybrat čas, který vám vyhovuje,“ má jasno Vladimír Luka z brněnského pneuservisu Krenda. Neboť jak jsme zjišťovali, nemalý počet „osekal“ nabídku expresního přezutí. „V době čínské chřipky jsem sáhl k tvrdému řádu objednávek. Aby se lidé nepotkávali, aby vám nekoukali přes rameno. Tenhle přístup se mi osvědčil a praktikuji jej dodnes,“ vypráví Pavel Formánek, šéf pneuservisu PF ve Vysokém Mýtě. Mimochodem tento muž našel zajímavou díru na trhu, jež se nám podle analýzy otevíracích hodin potvrdila: „Pracuju od pozdního odpoledne až do večera a potom taky hodně během víkendů, kde jsou tedy menší přirážky. Ale nic drastického – stovka až dvě stě korun.“

Svět motorů 40/2021 Svět motorů 40/2021

 

Jaká je skutečnost?

Samostatnou kapitolou jsou ceny za přezutí, s nimiž čínský virus zamával. Podle našeho zjištění ovšem (pouze) teritoriálně. Obtelefonovali jsme nebo jsme navštívili přes devadesát tuzemských pneuservisů a zpočátku se nám nepotvrdil zdražovací trend. „V době lockdownů se vylouplo tolik lidí, kteří přezouvají v garážích, že jsem musel zlevnit. Startuji tak na šesti stech korun za přezutí,“ konstatuje Pavel Formánek z Vysokého Mýta. U většiny ceny stagnují. „Zdražovat? Ne, to vůbec, ani to nemáme v plánu,“ reaguje Kamil Hink z jihlavského pneuservisu, kde přezujete v rozpětí 800 až 1000 Kč za auto, byť za expresní výměnu vytáhnete z peněženky klidně až o 50 % víc. „Ani my jsme neměnili ceny. U nás se ani nepřiplácí za okamžité přezutí bez objednání,“ doplňuje Jakub Ondráček z šumperského pneuservisu Raudo, kde se cenově rozkročili mezi 600 až 1000 korun za přezutí.

Velká drahá města

Důvod nezdražování trefně popisuje Lukáš Veselý z First Stop Pneu tyre z Karlových Varů: „Čínská chřipka příliš změn nezpůsobila. Spíš se lidé přimkli více na internet a ještě více se začali pídit po cenových rozdílech. Dnes jsou schopni obvolat tisíc servisů – jen aby to někde měli o padesát korun lacinější. A je jim jedno, že tím trpí kvalita. Každopádně my jsme cenu služeb nenavyšovali.“ Kde tedy leží zdražovací oázy v Česku? V zásadě ve větších městech. „Zdražit jsme museli, ale jen o něco. Primární důvod představuje růst cen spotřebního materiálu. Proto naše ceny nabobtnaly v průměru o deset procent. Konkrétně za 700 až 1000 korun,“ konstatuje Radim Janda, jenž vede pneuservis v Ostravě. Obdobné vyklíčení cen jsme identifikovali v Brně, Českých Budějovicích, Liberci, Olomouci, Pardubicích či Ústí nad Labem – de facto ve všech krajských metropolích. Na druhou stranu tam stále naleznete kupu míst, kde „zůstali na svých“. „Nějaké zdražování jsem u konkurence zaznamenal, ale my jsme nic nenavyšovali,“ komentuje stručně do telefonu Vladimír Luka z brněnského pneuservisu Krenda.

Letí vzhůru!

Nejvíc kladných odpovědí, co se týče nárůstu cen za přezouvání, jsme našli v hlavním městě. Kde zatím nezamávali s ceníkem, tam to v nejbližší době chystají (a proto rada zní – nic neodkládejte). „Dosud jsme nezdražovali, ale asi budeme muset. Nyní startujeme na hranici 1000 korun a končíme někde u dvou tisíc za kompletní přezutí,“ říká Pavel Škarohlíd z pražského AutoPneu Novák. To Martin Hulínský ve vlastním pneuservisu už musel cenu navýšit: „Zdražujeme kontinuálně. Teď o deset procent. Cenová škála je u nás od osmi stovek do patnácti set korun. Vše se odvíjí od typu vozidla.“ A po stejné trase se vypravil zástup dalších. Ještě jeden příklad za všechny: „Zrovna teď jsme se odhodlali ke zdražení. Nově se pohybujeme na ose mezi 1000 až 2500 korunami za přezutí,“ hlásí Pavel Blažek z Pneu Praha.

Velký počet pneuservisů podle našich zjištění zvolil po nástupu pandemie striktnější systém objednávání. I proto radíme domluvit si termín přezutí s předstihem, třeba z důvodů příplatku za okamžité převléknutí na zimní gumy. Zdražovací kolotoč se nejvíce roztočil v Praze, zatímco v ostatních městech zamrzly na předcovidových hodnotách. „Já bych však takový optimista nebyl. O pár procent to podle mě poroste všude. Už i u nás konkurence pomalinku zvyšuje ceny,“ brzdí pozitivní náladu na závěr Jaroslav Švajgr z rumburského pneuservisu.

video

Související články

Témata
11. 10. 2021 15:55
Re: Bude aj obligatny recyklovany clanok
Ja nechápem to isté z tvojej strany. Pokiaľ si nešiel za rámec kľudnej jazdy,, tak si limit tých barumiek proste nemohol nikdy nájsť...Niečo som na nich odjazdil na bývalých firemných autách
Avatar - Mikesus
11. 10. 2021 13:29
Re: Bude aj obligatny recyklovany clanok
já vím, proto nechápu ten tvůj výkřik do tmy ohledně stylu jízdy.
11. 10. 2021 11:12
Re: Bude aj obligatny recyklovany clanok
Som tu zhruba len 15 rokov, nič extra, ale ani moc krátko
Avatar - Amaterasu
11. 10. 2021 09:54
Re: Bude aj obligatny recyklovany clanok
Současný FALKENy můžu docela doporučit https://www.testpneumatik.eu/letni-adac-225-50-R17 tenhle jeden model po zatím půlroční (ne mé) zkušenosti

Koukám fakt super že ACZ blokuje testy pneu :yes: :D

Tak tyhle (dobrý hodnocení a zatím i dobrá zkušenost) http://www.pneurevue.cz/…y-v-testech.html
11. 10. 2021 09:48
Re: Bude aj obligatny recyklovany clanok
Tam je to jasne, ale manželka spraví tak 12-15 ročne. Teraz som akurát pred zimou menil univerzálky čo mali 4,5 roka 60 tisíc a asi 3mm dezénu. Takže na druhom aute mi to vyhovuje a opäť som dával univerzálky aj keď som skúsil inú značku nech si rozšírim obzory :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud