Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Japonská firma míří do USA, kde bude staré Land Cruisery oživovat moderní výbavou

Mirek Mazal Mirek Mazal 26. 6. 2022 • 07:23
41
1
Zobrazit náhledy (41)
Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty Japonské restomody Toyoty

Zavedený úpravce pokračuje proti proudu automobilového vývoje. Oživování starých aut funguje a díky poptávce na domácím trhu nastal čas oslovit konzervativní zájemce na druhé straně světa.   

Tokijská firma Flex Ventures se zaměřuje na restomody alias úpravy vzhledově klasických aut opatřených moderní technikou. Mezi nejoblíbenější přestavby patří staré Land Cruisery generace J80 nebo J100 z 90. let osazené díly někdy dokonce dávnější verze J60. Po desetiletích působení na japonských ostrovech společnost oznámila expanzi na druhou stranu zeměkoule.

První zahraniční pobočka se bude do konce roku nacházet v San Diegu. Americká odnož doufá v napodobení úspěchů desítek zastoupení v Japonsku, na začátek mají být noví zákazníci osloveni dvěma modely. První je Wonder (Land Cruiser řada 80 s přídí FJ60) a druhý z portfolia přijíždí typ 106 (Land Cruiser řada 100 s přídí FJ60). Novinkou pro USA se stane modernizovaný kříženec založený na Toyotě Tacoma, která se v Japonsku neprodává.

Historický okamžik přichází pětapadesát let od otevření prvního z padesáti showroomů, přitom Flex Ventures začalo jako dealerství a po obsazení země vycházejícího slunce přichází na řadu Amerika. Výroba restomodů odstartovala Wonderem, postupně se možnosti rozšířily přes Land Cruisery až na dodávky HiAce.

Video se připravuje ...

Přepracované prototypy jsou zvané „Renoca“ ze slovního spojení „renovation car“ (renovovaný vůz). Kromě čelních partií exteriéru (někdy i z nového materiálu) jsou upraveny i interiéry potažené volitelným čalouněním. Specifikaci určují zákazníci, jejichž zájem akceleroval rozšíření služeb na další kontinent. „Na základě poptávky nyní nastal ten správný čas pro debut na americkém trhu,“ přiznal zástupce firmy Yohei Nakamura.

Vůči zcela odlišnému prostředí bude přizpůsobena obchodní strategie, kterou spoluvytváří velmi pěkně graficky zpracovaný on-line konfigurátor. Úvodní stránka webu nabízí upravitelné automobily a po výběru jednoho z nich lze jednoduše měnit například barvu, světlomety, mřížku chladiče, zpětná zrcátka, disky kol, nárazníky nebo barvu sedadel. Po dokončení navrženého vzhledu vyjede sumář zaškrtnutých změn s odhadovanou cenou.  

Přibližnou částku z většiny tvoří pořizovací cena automobilu, Land Cruisery vhodné ke konverzím se v Japonsku pohybují mezi 3,1 a 4,3 milionu jenů (532.000 až 738.000 Kč) v závislosti na stavu, roku výroby a počtu ujetých kilometrů. Američané si výrazně připlatí, přesnější čísla naskočí po záběhu kalifornského podniku, relevantní údaje manažeři očekávají letos v zimě.

Doporučujeme

Témata
Avatar - pradeda777
26. 6. 2022 13:17
Hmmm....
.....toho "oživovacího nápadu" se někdo určitě chytí i tady..... :-!