Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Japonský specialista na retro se předvedl. Mitsuoka Rock Star je Mazda MX-5 s designem Corvetty

David Bureš David Bureš 12. 10. 2018
10
6
Zobrazit náhledy (10)
Mitsuoka Rock Star Mitsuoka Rock Star Mitsuoka Rock Star Mitsuoka Rock Star Mitsuoka Rock Star
Mitsuoka se léta zabývá stavbou aut připomínajících někdejší Jaguary. Naposledy se však inspirovala historickým Chevroletem Corvette.

V přelidněném Japonsku se mnozí snaží co nejvíce odlišit od uniformní společnosti. V případě automobilismu je to vidět hlavně na doslova šíleném tuningu, který je zřejmě vůbec nejzběsilejší na světě. Jde to ale udělat i jinak, jak dokazují díla japonské značky Mitsuoka. Ta právě představuje nejnovější kreaci, sporťák Rock Star.

Mitsuoka se proslavila nejošklivějším supersportem Japonska (možná i světa), modelem Orochi, ale také automobily s retro vzhledem – Himiko evokuje dávné roadstery, Viewt a Ryugi zase veterány britských značek. Retro stylem kráčí i Rock Star, který se inspiroval druhou generací Chevroletu Corvette.

360p720p

Japonci to s pracovitostí sobě vlastní vzali opravdu pečlivě, a tak Rock Star evokuje někdejší americký sporťák ze všech stran. Příď správně evokuje dravý výraz žraloka, záď zase zdobí čtyři kruhové svítilny.

Designové změny jsou natolik rozsáhlé, že byste dárcovský automobil čistě podle vnějšího vzhledu nepoznali, to je ale u Mitsuoky ostatně zvykem. Vždyť zachovány byly vlastně jen dveře nebo vnější zpětná zrcátka.

Uvnitř je to však jiná pohádka, Rock Star totiž při pohledu dovnitř dá jasně najevo, že jeho základem je Mazda MX-5. K dispozici jsou ale speciální kožené sedačky, Mitsuoka nabízí i rozsáhlejší kožené čalounění interiéru.

S výchozím automobilem souvisí také technika v útrobách. Pod kapotou totiž pracuje zážehový čtyřválec 1.5 Skyactiv-G o výkonu 97 kW a točivém momentu 152 N.m, který je spárován se šestistupňovým manuálem, případně automatem. Je tak o hodně slabší než originální Corvette C2 z šedesátých let, která byla na trh uvedena s 5,3litrovým osmiválcem o výkonu 186 kW. K dispozici však byly ještě silnější verze, vrcholem byl sedmilitrový osmiválec s 324 kW.

Mitsuoka vznikla již v roce 1968, od počátku navrhovala opravdu netradiční vozidla. V osmdesátých letech stavěla repliky Mercedes-Benzu SSK nebo Porsche 356, nyní staví převážně vozy inspirované Jaguary z padesátých a šedesátých let. Techniku Mitsuoka přebírá od ostatních japonských automobilek, hlavně od Nissanu a Toyoty. V minulosti ale postavila i třeba vlastní verzi elektromobilu Mitsubishi i-MiEV s názvem Like.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - J@W
Takto
| 12. 10. 2018
Vypadá to líp, než ten pobóchané fiat. :-)
Takto
| 12. 10. 2018
Je to fakt krásné auto.
Avatar - J@W
Takto
| 12. 10. 2018
:yes:
Avatar - wakantanka
Takto
| 12. 10. 2018
Tak taky oriesok to je, ale vysledok je viac nez dobry :
Takto
| 12. 10. 2018
Veru, jeden by povedal, ze je to bastard, ale vysledok vyzera vyborne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku