Jawa rozšiřuje nabídku modelu 350 OHC, Special ST přišel o kapotu a srazil cenu
Týnecká Jawa rozšířila svou nabídku o další stroj, který potěší příznivce stylových retro motocyklů. Nejde však o další z modelů původně vyráběných indickou Mahindrou.
Nabídka motocyklů Jawa na českém trhu se v posledním roce hezky rozrostla. Po dlouho očekávaném příchodu Jawy 300 CL, jejíž představení indickou Mahindrou vyvolalo před lety obrovskou vlnu zájmu, dorazilo ještě překvapení v podobě modelu RVM 500 by Jawa, což je celkem sympatické cestovní enduro s poněkud komplikovanějším rodokmenem.
Pro letošní rok si pak Jawa přichystala rozšíření nabídky své modelové řady 350 OHC, která se donedávna skládala ze tří modelů: Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special a Jawa 350 OHC Scrambler. Jejich společným technickým základem je přitom čínský motocykl Shineray XY 400, tedy okopírovaná Honda CB400, na kterém si však Jawa nechala udělat různé modifikace.
Základem nabídky je Jawa 350 OHC, která designově vychází z modelu 350 typ 634, vyráběného v 70. a 80. letech. Po klasice dorazila poloterénní verze 350 OHC Scrambler, která zaujme kapkovitým tvarem nádrže s ručním linkováním a vylisovaným logem, nebo plechovou tabulkou pro číslo nad světlometem.
Příznivce tradičních závodních strojů Jawa z přelomu 50. a 60. let pak jistě potěšil model OHC Special, který hned na první pohled zaujme výraznou kapotáží. Kromě toho je ale model Special také technicky nejvyspělejší – na rozdíl od dvou výše jmenovaných má i vzadu kotoučovou brzdu s ABS a podvozek by měl mít tužší naladění.
Právě z modelu 350 OHC Special pak vychází i novinka v podobě OHC Special ST. Technika je shodná, stejně jako celá řada stylistických doplňků (např. sedlo). Verze ST se však dodává jako naháč, tedy kompletně bez přední kapotáže, nebo jako polokapotovaná, kdy zůstává pouze horní díl kapotáže kolem světlometu.
V obou případech dostal model jinou polohu řidítek, která by měla vyhovovat jezdcům vyššího vzrůstu i jezdcům, kteří chtějí strávit za řidítky více času. U polokapotované verze se toho tolik nezměnilo, u naháče si ale můžeme všimnout tradičních zrcátek (namísto zrcátek na konci řidítek) a také nových blinkrů, umístěných kousek od stylového pochromovaného světlometu, zatímco u polokapotované verze zůstaly blinkry u kapotáže.
Jawa 350 OHC Special ST tak představuje odlehčenou stylovku na delší výlety, která navíc zákazníkům ušetří i pár peněz. Zatímco tradiční Jawa 350 OHC Special vyjde na 119.900 Kč, model Special ST stojí 116.900 Kč. Cena je přitom konečná – v nabídce je pouze červená barva a není dostupné žádné příslušenství.