Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

JD Gunnex KTM Racing Team na startu MS: Jedeme bojovat!

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 3. 3. 2019
11
1
Zobrazit náhledy (11)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Jediný český tým v mistrovství světa v motokrosu JD Gunnex KTM Racing Team se představil v Praze ve vznešených prostorách kaple Sacre Coeur. Následující den odletěl k prvnímu podniku letošního šampionátu v Argentině.

Zde v kategorii MXGP nastoupí Španěl José Antonio Butron a v MX2 slovenský jezdec Richard Šikyňa. Do světového šampionátu zasáhne později na evropských podnicích také talentovaný Petr Polák, který má v programu čtrnáct startů. JD Gunnex KTM Racing Team je pro letošní sezonu mistrovství světa 2019 satelitním týmem rakouské továrny KTM.

Startovní listina úvodního podniku v argentinském Neuquenu je kompletně naplněná a čítá 36 jmen v každé z kategorií MXGP i MX2. Časový posun ve srovnání se středoevropským formátem je minus pět hodin. Údaj uvedený níže v závorce odpovídá času v České republice.

Starty jednotlivých závodů jsou naplánovány na 3. března v těchto argentinských časech - 12.15 (17.15) - MX2, 13.15 (18.15) - MXGP, 15.10 (20.10) - MX2 a 16.10 (21.10) - MXGP.

José Antonio Butron (jezdec): „Mám před sebou sezonu, na kterou se těším více, než kdy jindy. Dostal jsem novou šanci se prosadit v týmu, který je nový, nadšený a má touhu něco dokázat. Vím, že se ode mě čeká, abych byl lídrem naší sestavy, a počítám s tím. Už trénink naznačil, že moji kolegové v týmu jsou dobří parťáci a mají odhodlaní udělat všechno pro úspěch. Těší se, až šampionát začne.“

MotorkaMXGPMX2
Motor2 válec do 250 cm3/4 válec do 450 cm32 válec do 125 cm3/ čtyřválec do 250 cm3
Objem449,9 cm3249,9 cm3
Rozvodčtyřventilový SOHCčtyřventilový DOHC
Převodovka4 rychlostní5 rychlostní
Spojkahydraulickáhydraulická
Brzdydiskové 260/220 mmdiskové 260/220 mm
Nádrž7 litrů7 litrů
Hmotnost min. 100 kgmin. 99 kg

Richard Šikyňa (jezdec): Ještě před Vánoci 2018 jsem strávil dva týdny tréninkem v písečných terénech a pak ve Španělsku čtrnáct dní u Joseho Butrona. Tam jsem se vrátil od začátku letošního roku. Přípravu jsme si zpestřili pěti závody, z toho byly dva součástí španělského mistrovství. V tom druhém se mi povedlo dojet celkově na třetím místě. Bylo to příjemné jednak z pohledu výsledků a také mě už tolik netvrdla předloktí jako dříve při tréninku.

Příprava s Josém byla nesmírně užitečná. Pokaždé, když jedu za ním, tak sleduji jeho stopu, jak brzdí a přidává plyn. Je to náramně užitečná škola, protože José funguje díky svým zkušenostem jako lídr týmu. Pokud jde o cíle před sezonou, tak si nedávám žádné konkrétní na umístění, ale chci zůstat zdravý a postupovat závod od závodu.“

Petr Polák (jezdec): „Příprava na sezonu byla náramně povedená. Téměř měsíc jsme trávili u Butrona doma. Panovala tam úžasně pohodová atmosféra a Joseho maminka nám vařila a starala se o nás jako o vlastní. Začátkem února jsme se přesunuli směrem k Valencii do písečných terénů a bydleli v domě, který pronajal Jirka Jankovský. Mám radost, že nedošlo k žádnému zranění a všichni se těšíme na sezonu. Nerad bych říkal konkrétní čísla, pokud jde o výsledky v této sezoně. Chci si užívat jízdu na motorce a myslím, že se tím pádem výsledky dostaví.“

Jiří Jankovský (šéf JD Gunnex KTM Racing Teamu): „Máme za sebou práci téměř dvanácti let a vrcholem je sezona, kterou máme právě před sebou. Podle slov kluků i mých poznatků byl trénink povedený a to by se mělo projevit na umístění. Rád bych, aby José Butron dosáhl v letošní sezoně na více než loňských 109 bodů. Představoval bych si jich tak 140. Richard Šikyňa by měl jezdit v první desítce v každém závodě a doufám, že zejména koncem července v Lokti nad Ohří dosáhne na pořádný výsledek. Pokud jde o Petra Poláka, měl by především získávat zkušenosti. Koncem sezony si snad sáhne na nějaké body. Jeho účast v týmu je výsledkem společného projektu, který máme s Autoklubem České republiky.“

Karel Abraham (Automotodrom Brno): „Dostat se do mistrovství světa v motokrosu je náročné a vyžaduje hodně tvrdou práci. Mám vlastní zkušenosti z doby, kdy jsme s naším týmem Cardion AB Motoracing působili v MotoGP. Proniknout do světové elity je ovšem pouze začátek. Teď je před Jiřím a celým týmem daleko těžší úkol – musí se prosadit. To není otázka jedné sezony, ale věřím, že do tří let se jeho tým a závodníci v šampionátu výrazně uplatní.“

Pravidla MS

Mistrovství světa se odehrává ve třídách MXGP a MX2. V MXGP mohou startovat jezdci od 16 let, horní hranice není omezena. Používají dvoutakty (do 250 cm3) nebo čtyřtakty (do 450 cm3). V MX2 se smí závodit od 15 do 23 let s dvoutakty (do 125 cm3) nebo čtyřtakty (do 250 cm3).

Víkendový program zahajuje sobotní volný trénink v délce 25 minut a stejně dlouhá kvalifikace, která rozhodne o postavení na startu kvalifikačního závodu. Jeho výsledek je určující pro startovní pozice první rozjížďky v neděli. Podle jeho výsledků se řadí jezdci před druhou jízdou dne. V každé si připisuje body prvních dvacet závodníků.

Kalendář MS 2019
3. 3. Neuquen (Argentina)
24. 3. Matterley Basin (Velká Británie)
31. 3. Valeknswaard (Nizozemsko)
7. 4. Pietramurta (Itálie)
1. 5. Šanghaj (Čína)
12. 5. Mantova (Itálie)
19. 5. Agueda (Portugalsko)
26. 5. Saint Jean d´Angely (Francie)
9. 6. Orlyonok (Rusko)
16. 6. Kegums (Lotyšsko)
23. 6. Teutschenthal (Německo)
7. 7. Palembang (Indonesie)
14. 7. Semarang (Indonesie)
28. 7. Loket (Česká republika)
4. 8. Lommel (Belgie)
18. 8. Imola (Itálie)
25. 8. Uddevala (Švédsko)
8. 9. Afyonkarahisar (Turecko)
22. 9. Hong Kong (Hong Kong)

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Technické údaje
kalousek
| 3. 3. 2019
Technické údaje jsou pěkně zmatlané, ale tvrzení že motory jsou dvouválce a dokonce i čtyřválce tomu nasadilo korunu. Autor článku je zřejmě hodně velký šprýmař >:D