Je libo krásnou původní Corvette Stingray? V Itálii ji osadili moderní technikou
Dany Bahar nejvíce proslul svým ambiciózním plánem na expanzi Lotusu, který nakonec nevyšel a firma i kvůli němu skončila ve finančních problémech. V automobilovém světě Bahar zůstal, dnes vede společnost Ares Design zabývající se úpravou aut podle individuálních přání klientů. Posledním dílem je Chevrolet Corvette (C2) Stingray z šedesátých let doplněný o moderní techniku.
Moderní technika zůstává pečlivě ukrytá v útrobách, vnější vzhled zůstává zachován, ladné křivky laminátové karoserie oživily jen drobnosti. Třeba nerezový výfukový systém je sice nově navržen, vyústěn je však ve stejných koncovkách jako u originálu. Výklopná světla jsou každopádně nově diodová, Vette od Ares Design pak obouvá mnohapaprsková kola, která jsou opravdu krásná. Vpředu jsou mimochodem 19palcová, vzadu o palec větší.
To v kabině došlo už k výraznějším změnám. Interiér je čalouněn kůží v burgundově červené barvě, jednotlivé části jsou ručně stříhané a šité podle původní specifikace auta. Novinkou je hudební systém, který v autě dnešní doby nemůže chybět. Pochází od Alpine, má 500 wattů a jeho reproduktory jsou ukryty v zakázkovém obložení. I tento detail si vyžádal kompletní přepracování elektrického systému.
K největším úpravám však došlo přímo v útrobách, kde doslova nezůstal kámen na kameni. Podvozek byl totiž převzat z dnešní Corvette C7, z něhož byly převzaty nápravy i zavěšení. Brzdy jsou šestipístkové, novinkou je elektronická parkovací brzda.
Motor pochází z minulé generace Corvette. Vidlicový osmiválec LS3 má objem 6162 cm3 a je vyladěn na výkon 386 kW. Spárován je s pětistupňovou manuální převodovkou.
Ares Design tvrdí, že tento projekt zabral 3.500 hodin práce. Jedná se o jednokusovou záležitost, která má prezentovat schopnosti firmy. Věříme ale, že pokud byste o postavení takového auta žádali, v Modeně sídlící úpravce by vám jistě vyšel vstříc.
A kdyby ne, Ares Design má v rukávech několik dalších zajímavých projektů. Je libo přepracovaný Mercedes-Benz G nebo třeba Land Rover Defender? Ze starších aut zase zmiňme zajímavý projekt novodobé interpretace De Tomaso Pantera, která má být postavena na základech Lamborghini Huracán.