Jedno z mála elektrických kombi příští rok skončí. MG nástupce neplánuje
Lokálně bezemisní derivát spalovacího kombi z Číny příští rok skončí. MG za něj neplánuje přímého nástupce, byť s podobně dimenzovaným hatchbackem MG4 slaví úspěchy.
MG je prakticky jedinou čínskou automobilkou, která se výrazněji prosadila v Evropě. Místo elektromobilů totiž vsadila spíše na vozy se spalovacími motory, na elektřinu ovšem nerezignovala. Naopak, kompaktní hatchback MG4 si vydobyl poměrně silnou pozici. I v konkurenci Volkswagenu ID.3 a podobných.
Naproti tomu elektrické kompaktní kombi MG5 tolik lidí nezaujalo. Od ledna do listopadu si v Česku připsalo 62 registrací, kdežto zmíněné MG4 257. Jedním z důvodů je i docela vysoká cena.
Jestliže za základní MG4 se 125 kilowatty a akumulátorem s kapacitou 51 kWh dáte 749.900 Kč, MG5 s pohonem předních kol, výkonem 130 kW a baterií s 50 kWh stojí 889.900 korun. Sáhnout můžete ještě po verzi s větší kapacitou (61 kilowatthodin), ta má ale paradoxně nižší výkon 115 kW. A také stojí milion.
MG5 je ve své třídě unikátem. Ostatně elektrických kombíků je celkově velmi málo. Na rozdíl od čtyřky se jedná derivát spalovacího modelu. Vůz totiž technicky vychází z Roewe i5, který se představil již v roce 2017. Nemůže tudíž úplně využít jiných zástavbových požadavků elektrického pohonu.

Místo kombi čínská automobilka hodlá uvést nepřímou náhradu v podobě středně velkého SUV. V rukávu má též chystanou novou generaci MG ZS EV, které mezigeneračně naroste do všech směrů. Nechystá se ani uzavřená varianta elektrického roadsteru Cyberster, jež by vycházela z konceptu GTS představeného letos na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.