Jeep Wrangler může dostat i hybridní verzi
Současný Jeep Wrangler generace JK se vyrábí od roku 2007 a před modelovým rokem 2011 prodělal důkladnou modernizaci. Ta přinesla lepší odhlučnění a především zcela nový interiér. Jako první z Wranglerů a jejich přímých předchůdců se JK představil s karoserií s jedním nebo dvěma páry dveří.
Podle starších plánů se měl Wrangler dočkat nástupce v polovině roku 2016, ale již dříve bylo potvrzeno, že nástup nové generace se opozdí a současné provedení se dočká minimálně ještě jedné velké modernizace, aby bylo konkurenceschopné a v prodeji se udrží do poloviny roku 2018.
Nejnovější zprávy ohledně nového Wrangleru přinesl britský Auto Express, kterému je poskytl Mike Manley, generální ředitel Jeepu. Ten uvedl, že pro vývoj nové generace je nejdůležitější zachování tradičního vzhledu i schopností v terénu při zlepšení dynamiky na silnici a snížení spotřeby paliva i emisí CO2.
Vedle udržení charakteru Wrangleru se Jeep při vývoji nové generace zaměří na dosažení výrazně nižší hmotnosti. Díky tomu se může dočkat hojného využití hliníkových slitin a vysokopevností oceli v konstrukci podvozku i karoserie. Již dříve ohlašované opuštění tuhých náprav Manley stále nevyvrátil, ale ani nepotvrdil.
Nový Wrangler se díky nižší hmotnosti tak trochu vrátí ke kořenům v podobě válečného Willysu MB, u nějž byla nízká hmotnost jedním z hlavních požadavků při zahájení vývoje a u sériových vozidel se pohybovala okolo 1100 kg. Současný model má provozní hmotnost 1820 kg a vyšší.
Dalším velkým cílem je citelné snížení spotřeby paliva, aby bylo možné splnit přísnější federální předpisy, aniž by to mělo negativní vliv na všestranné schopnosti vozu. Prvním krokem se má stát již dříve zmíněné použití osmistupňové automatické převodovky.
Tím dalším se může stát hybridní pohonný systém. K němu Mike Manley uvedl, že sice může díky kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru nabídnout výrazně lepšího hodnoty výkonu i točivého momentu při stejné nebo dokonce nižší spotřebě paliva, ale pro off-road, jakým je Wrangler přináší i řadu nedostatků.
Tím hlavním může být příliš složitá konstrukce, která omezí použitelnost vozidla ve skutečně náročném terénu a jeho schopnosti při překonávání překážek nebo brodů.
Dalším problémem se může stát kapacita baterií, které nebudou stačit na dlouhé terénní expedice, při nichž se vůz pomalu posunuje v náročném terénu, kdy jako příklad může posloužit tradiční Moab Easter Jeep Safari. Hybridní pohon pro Wrangler proto musí být nastaven zcela jinak než pro Grand Cherokee, pohybující se většinou po silnicích.
Vedle hybridního pohonu proto Mike Manley zmínil s ohledem na nižší spotřebu i možnost uvedení Wrangleru se vznětovým motorem, s nímž je již v současnosti nabízen v Evropě, i na severoamerickém trhu.
Dalšími cestami k nižší spotřebě paliva i emisím CO2 jsou již zmiňovaná hmotnost a lepší aerodynamika. Ta ovšem výrazně souvisí se vzhledem a právě v jeho případě musí být Jeep velmi opatrný, což potvrdil samotný Manley, který uvedl, že pokud nebude nová generace vypadat jako Wrangler, pak on sám bude potřebovat alespoň osm osobních strážců, kteří jej ochrání před naštvanými fanoušky jedné ze severoamerických čtyřkolových legend.
V souvislosti s novou generací Wrangleru Mike Manley rovněž zmínil, že jedním z jejích hlavních konkurentů má být i nástupce Land Roveru Defender, u nějž severoamerická firma očekává, že bude silně zaměřen proti jejímu modelu.
V současnosti je Wrangler na evropském trhu nabízen se vznětovým motorem 2.8 CRD o výkonu 147 kW a točivém momentu 410 N.m. Alternativou k němu je atmosférický zážehový šestiválec 3.6 V6 Pentastar s výkonem 209 kW a točivým momentem 353 N.m.
Wrangler JK je v pořadí třetí generací, navazující na TJ z let 1997 až 2006 a YJ vyráběný v letech 1987 až 1995. Obě tyto varianty nabízely karoserie pouze s jedním párem dveří, ale několik různých celkových délek a v případě TJ byl k dispozici i model s prodlouženým rozvorem.
Přímým předkem Wrangleru jsou Jeepy CJ, které byly přímo odvozeny od vojenského Willysu MB a jejich označení je zkratkou pro Civilian Jeep. Jejich historie se začala psát v roce 1944 typem CJ-2 a skončila u typů CJ-7 a CJ-8 (prodloužený rozvor) v roce 1986.