Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep začal lákat na odhalení nového modelu, zvolil ale zvláštní formu

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Automobilka láká na příchod nového modelu Grand, půjde ale o dlouho očekávaný Wagoneer, nebo Cherokee?

Na sociálních sítích automobilky Jeep se před pár hodinami ukázal snímek, na kterém byste marně hledali cokoliv spjatého se segmentem automotive. Přesto může být důležitým oznámením budoucího dění v produktové nabídce značky.

Snímek, který zachycuje část Grand Canyonu, totiž rozebírá význam anglického slovíčka „Grand“, ke kterému přidává vysvětlivku „velkolepý a pozoruhodný vzhledem, velikostí nebo stylem“. A v dolní části samozřejmě nemůže chybět populární fráze „Coming Soon“.

Čeho se ale máme brzy dočkat? S největší pravděpodobností jde o vůbec první oficiální lákadlo automobilky na představení nového prémiového modelu Grand Wagoneer, o kterém se mluví již několik let. Výraz Grand by se ale mohl vztahovat i k novince u modelu Grand Cherokee, ovšem tato teorie je podstatně méně pravděpodobná.

Podle dokumentů z koncernu FCA, které se před nějakou dobou dostaly na veřejnost, by měl totiž nový Grand Wagoneer zamířit do výroby dříve, než Grand Cherokee. Podle informací webu Motor1 má přitom Jeep v plánu na příští rok výrobu hned tří novinek.

První by měl být dosud nejmenovaný model se třemi řadami sedadel, velikostně umístěný mezi Grand Cherokee a Grand Wagoneerem, jehož výroba by měla začít v prvním čtvrtletí 2021. Ve druhém čtvrtletí by měla být zahájena produkce modelů Wagoneer a Grand Wagoneer a ve třetím čtvrtletí má následovat výroba nového Grand Cherokee.

Prozatím je tedy nejisté, kdy se o novém Wagoneeru a Grand Wagoneeru dozvíme více informací, podle zámořských kolegů z Motor1 by se mohlo jednat o otázku několika příštích týdnů. A jaké informace máme o nových modelech již v současnosti?

Podle dostupných spekulací by základem nového Grand Wagoneeru měla být stejná platforma, jakou využívá pick-up Ram 1500. Grand Wagoneer by však měl představovat vlajkový model celého koncernu FCA, což se má podepsat na jeho sofistikované technické a technologické výbavě.

První zprávy hovoří například o 12“ bezrámečkovém dotykovém infotainmentu, průhledovém displeji, zábavním multimediálním centru pro cestující vzadu a prémiových materiálech v celém interiéru. Vůz by měl rovněž nabídnout sofistikovaný semi-autonomní asistent řízení na třetí úrovni.

Vzhledem k platformě sdílené s modelem Ram 1500 můžeme počítat s klasickou karoserií na rámu, pohonem pouze zadních nebo všech kol a automatickou převodovkou ZF. Objevují se ovšem i spekulace o plug-in hybridním pohonu, který by měl nabídnout čistě elektrický dojezd okolo 48 kilometrů.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

13. 8. 2020 00:28
Cože?
Cituji:
"První zprávy hovoří například o 12“ bezrámečkovém dotykovém infotainmentu, průhledovém displeji, zábavním multimediálním centru pro cestující vzadu a prémiových materiálech v celém interiéru. Vůz by měl rovněž nabídnout sofistikovaný semi-autonomní asistent řízení na třetí úrovni."
Ani jedna z věcí, které odstavec zmiňuje, by mě při rozhodování o koupi nového auta nenapadla. Koho to zajímá? Zejména v souvislosti se značkou Jeep. Je tenhle web ještě o autech? A co je ten asistent třetí úrovně? Trochu tyhle firemní kecy proberte, než je tupě přeložíte a předhodíte čtenářům.