Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy s Audi Q7 po faceliftu: Změn jako pro novou generaci

Jan Mička
Diskuze (12)

Audi v poslední době uvádí jeden nový model za druhým. Velké SUV Q7 sice prošlo pouhým faceliftem, změn je ale tolik, že by vydaly na novou generaci.

Pozice značky Audi na poli největších SUV se začala stávat dosti nevýhodnou. BMW se vytasilo s opulentním modelem X7, Mercedes-Benz v dubnu představil novou generaci GLS, avšak na nástupce druhého vydání SUV Q7 bylo po čtyřech letech na trhu ještě brzy. Audi nakonec přistoupilo k faceliftu, jehož vliv se dotkl prakticky všech částí vozu.

Pod nadvládou displejů

Nově jsou v nabídce světlomety Matrix LED s laserovým modulem pro dálkový režim, zadní svítilny, které podpírá chromovaná lišta, mají novou grafiku a na bocích přibyly prolisy odlehčující dříve spíše zavalité boky. Vůz zároveň přišel o viditelné koncovky výfuku, které jsou teď jen naznačené i u dynamičtěji laděné verze S line.

Uvnitř najdete přístrojovou desku z modelu Q8, osazenou dvěma středovými displeji ovládanými výhradně dotykově. V porovnání s předchozím řešením, které sázelo na otočný ovladač systému MMI, touchpad a výsuvnou obrazovku, představuje největší změnu, která má přímý vliv na posádku. Konzervativci si budou muset zvykat, na druhou stranu ale chápeme, že se Audi snaží ovládání velkých modelů sjednotit. 

Plachetnice i mořský koráb

V nabídce stále zůstávají dva vznětové a jeden zážehový šestiválec, všechny tři agregáty jsou však mild-hybridy pracující s 48voltovou sítí. Systém stop-start vypíná motor v rychlostech pod 22 km/h, mezi 55 až 160 km/h umí vůz dokonce plachtit s vypnutým motorem, což šetří palivo. To všechno už známe z novějších audi, navíc i u Q7 platí, že opětovný start motoru obvykle zaznamenáte pouze podle pohybu ručičky otáčkoměru.

Navzdory dramatičtějším rysům zůstává Q7 hlavně rodinným vozem, který si nejsnáze zasadíte někam k domku na předměstí. Utvrdilo nás v tom během prezentace v irském hrabství Kerry, kde jsme vyzkoušeli silnější turbodiesel 50 TDI quattro a jedinou zážehovou verzi, označenou 55 TFSI. Výkon ani jednomu motoru neschází, rozdílný je však způsob podání. Naftový agregát trápí prodleva převodovky při rozjezdech, 210 kW a 600 Nm však dávkuje s noblesou a má správnou hloubku. Motor TFSI jej sice trumfuje 40 kilowatty výkonu, chybí mu však točivý moment, což nutí automat Tiptronic k časnější akci. Navíc ani jeho spotřeba není kdovíjaká. Jezdili jsme za 11 litrů, zatímco diesel zvládl klidnou jízdu za osm.  

Klidně se pohybujeme i v případě, kdy bychom už na to měli šlápnout. Q7 nás k tomu v komfortním módu přímo vybízí. Vzduchový podvozek dělá i z méně kvalitních irských okresek měkký šedý koberec, v zatáčkách si libujeme nad přesným řízením s proměnlivým převodem, aktivní stabilizátory bojují s náklony karoserie, a přesto nejsme zcela odtrženi od děje. Tohle že měří přes pět metrů a váží přes dvě tuny? Fakticky ano, zpoza volantu to i díky výrazné pomoci natáčení zadních kol prakticky nepoznáte.

Plusy

  • Ostřejší hrany prospěly proporcím
  • Maximální jistota v chování
  • Tichý a úsporný šestiválec TDI
  • Jízdní komfort, skvěle odhlučněná kabina

Minusy

  • Prodleva převodovky při rozjezdu
  • Digitální pracoviště nemusí vyhovovat každému
  • Šestiválec TFSI má výkon, ale velký smysl nedává

Časopis Svět motorů si můžete objednat na ikiosek.cz.

Jan Mička
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - kari.laz
23. 8. 2019 07:38
Re: Dementní naladění benzíňáku
Proč? Já jsem rád, že alespoň trochu a někde se drží toho, že používají normální motory. Na co mi bude vyhoněný dvoulitr? Nebylo by lepší ten výkon vydolovat z kultivovanějšího, charakternějšího šestiválce, pro který by ten výkon kolem 400 koní byl podstatně přirozenější? Zrovna tam mi přijde lepší řešení 3,0 TDI 170 KW, než tyto hodnoty honit z dvoulitru. A zrovna tak 4,0 V8 TDI lepší řešení něž 4X(nebo kolik už tam mají těch turb) u BMW. Přiměřeně velké motory budeou vždycky vhodnější pro běžné použití. Mazda se taky ještě drží a nemá žádné objemy vhodné maximálně do motorek. Ale ono se stejně všechno nahrazuje pohonem pro kuchyňské roboty, takže si můžeme užívat alespoň nějakých spalováků, než vůbec jsou.
Avatar - kari.laz
23. 8. 2019 07:25
Re: Uffff...
Q7 a obecně žádná SUV není má designová parketa, ale že o čínském stylu bude mluvit nekritický obdivovatel BMW mě celkem překvapuje. :D
22. 8. 2019 21:47
Re: Dementní naladění benzíňáku
Audi má 2,9 450 hp/600 Nm. Ale to není žádný dramatický rozdíl proti této 340hp/500Nm, obojí to nejsou nijak zvlášť vhodné motory do velkého a těžkého SUV, čím našponovanější benzín tam dáš, tím víc to žere a to že to má někde nahoře 450 koní ve velkém SUV moc lidí neocení. Když nekompromisní benzín pro lidi co nekoukají na spotřebu, tak asi až V8 hybrid 680hp/850Nm co bude v Q7/Q8 RS ale i tam si myslím, že SQ7/SQ8 s dieselovým osmiválcem ocení daleko víc zájemců.
Avatar - Dzakobo
22. 8. 2019 21:14
Dementní naladění benzíňáku
Když 2.0 mají 300k a 400Nm, 3.0 by tu měl mít přes 400k a k 600 Nm - pak by se nemohlo psát, že benzín nemá sílu. Alfy uměj z 2.9 510k, takže tak...
22. 8. 2019 15:29
Re: predni svetla
Ano, pořibrousit Q3 SB hrany, už je to jako Eclipse. Naštěstí se kluci udrželi :yes: