Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 má za sebou facelift. Přináší laserová světla, moderní interiér a 48V elektrickou síť

Ondřej Lilling
Diskuze (14)

Modernizací se Audi Q7 přiblížila posledním modelům značky. Ve výbavě nechybí například laserová světla či částečně hybridní pohon s napětím 48 V.

Od představení Audi Q7 už uběhly čtyři roky, konkurence v podobě BMW X7 nebo Mercedesu GLS však nespí. Automobilka proto připravila opravdu poctivý facelift. Co se změnilo docela výrazně, je design. Příď se přiblížila posledním modelům značky, zepředu mi Q7 naživo hodně evokovala menší Q3, za což asi hlavně můžou přepracovaná přední světla. Ta se standardně spoléhají na LED technologii, jejich vrcholná verze pak disponuje provedením Matrix s 24 diodami, kterým v dálkovém režimu asistují laserová světla. Přední i zadní světla pochopitelně zahrnují funkci dynamických blinkrů a parádní animace, ale na to už jsme od Audi tak nějak zvyklí.

Rozměrnou masku Singleframe dělí šest svislých lamel, mezi kterými také našly místo dva velké radary. Zboku designéři přepracovali oblast prahů, která má zvýraznit terénní vlastnosti auta. Podvozek se standardně spoléhá na ocelové pružiny, za příplatek (nebo standardně u sedmimístné verze) je podvozek vzduchový a dokáže měnit světlou výšku v rozsahu 90 milimetrů. Při jízdě na dálnici se například automaticky sníží světlá výška až o 60 milimetrů. Standardně stojí Q7 na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami 285/35, na přání ale mohou mít průměr až 22 palců. Brzdové kotouče mají průměr až 375 mm vpředu, vzadu pak až 350 milimetrů.

Agilitu zvyšuje příplatkový systém řízení všech kol, který v nízkých rychlostech natáčí zadní kola v opačném směru než ta přední, a to až o 5 stupňů. Ve vyšších rychlostech už se kola natáčí ve stejném směru, ale pochopitelně v mnohem menším úhlu. Novinkou je elektromechanický systém pro aktivní stabilizaci bočního náklonu, který byl dříve výsadou sportovní SQ7. Mezi obě poloviny příčného zkrutného stabilizátoru je vložen kompaktní elektromotor, při jízdě přímým směrem jsou obě části stabilizátorů vzájemně rozpojeny, což minimalizuje pohyby karoserie na nerovném povrchu. Naopak při sportovní jízdě na sebe obě části zkrutných stabilizátorů vzájemně působí a minimalizují tak náklony karoserie.

Displeji se nešetřilo

Po vzoru ostatních modelů zde nechybí digitální infotainment MMI touch response se dvěma dotykovými displeji. Prakticky vše teď řešíte prostřednictvím dotykového displeje, včetně třeba klimatizace. V sérii má horní displej úhlopříčku 8,8 palce a budíky jsou analogové, vrcholná verze disponuje horním displejem o úhlopříčce 10,1 palce a virtuálním přístrojovým štítem. Pokud by vám to nestačilo, můžete si poručit ještě head-up displej, který informace promítá také na čelní sklo.

Asistenční systémy jsou rozděleny do paketů Tour a City. Nechybí adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v dopravní koloně a jízdním pruhu. Samozřejmostí je systém rozpoznávání dopravních značek či asistenční systémy pro odbočování a vyhýbací manévry. V případě asistenčních systémů City pak můžete očekávat například asistent pro průjezd křižovatkou, prostorový kamerový systém nebo třeba asistent pro vystupování. Všechny senzory má na starosti speciální řídící jednotka zFAS, která získává data z až pěti radarových senzorů, pěti kamer a dvanácti ultrazvukových senzorů.

Facelift promluvil i do celkových rozměrů auta, délka se prodloužila o 11 milimetrů na 5063 mm, šířka je 1970 mm a výška 1741 mm. Rozvor 2994 mm zůstal beze změny. Nezměnil se ani objem zavazadelníku, který v pětimístné verzi nabídne 865 litrů, sklopením druhé řady sedadel objem naroste na 2050 litrů. Už v sériové verzi se víko zavazadelníku otevírá a zavírá elektricky, na přání také pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

Zatím šest a osm válců

U pohonných jednotek můžeme říci, že tady je svět ještě v pořádku. Minimem jsou šestiválcové motory. Pod kapotou verze Q7 45 TDI pracuje třílitrový turbodiesel s výkonem 170 kW (231 k) a točivým momentem 500 N.m.  Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 7,1 sekundy a maximální rychlost činí 229 km/h. Výkonnější verze 50 TDI nabídne 210 kW (286 k) a 600 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 6,3 sekundy a maximální rychlost se zvýší na 241 km/h.

Opomenuti nezůstali ani příznivci zážehových motorů, kteří budou moci zvolit Q7 55 TFSI. Třílitrový vidlicový šestiválec zde disponuje výkonem 250 kW (340 k) a točivým momentem 500 N.m, zrychlení za 0 na 100 km/h proběhne za „méně než 6 sekund“ a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

O řazení se ve všech případech stará osmistupňová automatická převodovka. Ve skříni s kapalinovým měničem momentu se nachází mezinápravový diferenciál, který standardně rozděluje točivý moment v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. V případě potřeby ale dokáže větší část přenést na nápravu s lepší trakcí.

Pro všechny pohonné jednotky nově platí použití elektrické sítě s napětím 48 V, která má snížit spotřebu až o 0,7 litru na sto kilometrů. Hlavním komponentem je řemenem poháněný startér-generátor RSG. Ten při zpomalování získává zpět kinetickou energii, kterou přeměňuje na elektrickou - a tu následně ukládá do akumulátorů. Pokud řidič uvolní plynový pedál při jízdě rychlostí 55 až 160 km/h, přejde Q7 do režimu rekuperace nebo pokračuje v jízdě setrvačností. A to buď na volnoběh, nebo s motorem deaktivovaným po dobu až 40 sekund.

Nabídku později doplní ještě plug-in hybridní verze Q7 55 TFSIe, zde už se ale bude pravděpodobně jednat o dvoulitrový zážehový čtyřválec s elektromotorem.

Špičkové provedení SQ7 naštěstí také nechybí, stejně jako u nedávno představené SQ8 se i tady spoléhá na čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Dosahuje nejvyššího výkonu 320 kW (435 k) v rozsahu od 1250 do 3250 otáček a nabízí nejvyšší točivý moment 900 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 4,8 sekundy a rozjede se až na rychlost 250 km/h, kde zasáhne elektronický omezovač.

Pozoruhodných parametrů dosahuje SQ7 mimo jiné díky elektricky poháněnému dmychadlu (EAV), které je napájené elektrickou sítí s napětím 48 V. To podporuje turbodmychadlo v situacích, kdy je energie proudění výfukových plynů nízká, obecně tedy při zrychlení z nízkých otáček a při rozjezdu. Díky kompaktnímu elektromotoru dosáhne oběžné kolo kompresoru během 250 milisekund 70.000 otáček za minutu.

Po designové stránce poznáte SQ7 podle dvojitých lamel v mase chladiče, hliníkových krytů zpětných zrcátek nebo čtyř koncovek výfuku. Standardně obouvá SQ7 dvacetipalcová kola z lehké slitiny o rozměru 285/45. Brzdy mají vpředu průměr 400 milimetrů, vzadu pak 370 mm, přičemž na přání mohou být vyrobeny z karbon-keramiky.

Do prodeje se modernizované Audi Q7 a SQ7 dostanou v září letošního roku. Ceny faceliftované verze ještě nejsou známé, dosavadní provedení však startovalo na částce 1.660.900 Kč ve verzi 45 TDI, vrcholná verze SQ7 pak majitele stála nejméně 2.602.900 Kč.

Ondřej Lilling
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - white label
26. 6. 2019 16:46
Autor/opisovač článku...
... opět pouze opsal nesmysl, který uvedl už pod SQ8:
"Dosahuje nejvyššího výkonu 320 kW (435 k) v rozsahu od 1250 do 3250 otáček..."
26. 6. 2019 12:28
Re: sucasna Q7
"proste audi.. dnes z D3 u mna jasna volba ..... snad len to Gecko od medveda by som predsa len zaradil ako absolutnu topku u mna z D3"

Trošku schizofrenie ne?
26. 6. 2019 12:02
Re: sucasna Q7
Tak hlavně:
suchá hmotnost GLE 450 je 2220Kg (https://www.auto-data.net/…c-g-tronic-35268)

v představení GLS mluvili o 2490kg u R6d

BMW X5 3,0d (eu norma) by měla mít 2185kg

Q7 a Touareg se s V6 benzínem podívá pod 2t a naftové V6 mají kolem 2050 až 2100Kg (eu norma).

Takže se dá očekávat, že bude Q7 jezdit podstatně lépe než GLS. Což také není žádná novinka. A to GL jezdilo vždycky líp, než GLE... Bohužel se obávám, že jediný slušně jezdící SUV od MB je, bylo a bude GLC.
Avatar - 3_diamanty
26. 6. 2019 11:45
sucasna Q7
sa mi sice nepacila uplne hned ale casom si ma ziskala ... v reale je ozaj vizualne solidna a hodnotne posobiaca... a tento facelift je uz logicky len akesi brusenie drahokamu... proste dokonalost :yes:

blatniky... maska... svetla... sikovne oplastovanie ... tazko tu nieco vytknut... spickova praca ... proste audi.. dnes z D3 u mna jasna volba ..... snad len to Gecko od medveda by som predsa len zaradil ako absolutnu topku u mna z D3 .. ale inak audi celkovo vali :yes:
26. 6. 2019 08:56
ovládání
No a řekněme si, že ovládání pomocí touchpadu, otočnýho kolečka a tlačítek je mimořádně neintuitivní. Jezdím s tím občas v A6 a pořád si nemůžu zvyknout. Tohle mi sedí víc.