Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy s novým VW Amarok: Jak dopadla spolupráce s Fordem?

Volkswagen Amarok Aventura
Volkswagen Amarok Aventura
Volkswagen Amarok Aventura
Volkswagen Amarok Aventura
111 Fotogalerie
Diskuze (1)

První generaci Volkswagenu Amarok je už třináct let. Nastal čas pro změnu. Je tu druhé pokolení. Při jeho vývoji se německá automobilka spojila s americkým Fordem.

Společný vývoj Fordu Ranger a amaroku probíhal ve vývojovém středisku Fordu v Austrálii a auta budou vyjíždět z továrny Fordu v jihoafrické Pretorii. Ať žije globalizace!

Dlouhý život pick-upů

Obměna obyčejných osobních vozů probíhá většinou v šestiletém cyklu. Navíc prošpikovaném po třech letech faceliftem. U větších pracantů, pick-upů, nejsou změny tak rychlé, neboť se jich prodává méně. Přitom náklady na vývoj jsou srovnatelné s běžnými osobními vozy. Ekonomika tedy velí jasně, inovace jsou pomalejší. V případě amaroku se s vývojem začalo v roce 2006 a o tři roky později měl světovou premiéru. Celkem se jich zatím vyrobilo 830.000.

Video placeholder
Volkswagen Amarok • Zdroj: Volkswagen

V poslední době měl ale německý obr těžké časy hlavně v Evropě. Tady se na poslední dva roky úplně odmlčel, neboť výrobní kapacita v Hannoveru připadla elektromobilům a dovoz z továren v Argentině a Jihoafrické republice nepřicházel kvůli vysokým clům v úvahu. „Bylo jasné, že je třeba auto zmodernizovat, ale chyběly peníze i kapacity,“ řekl nám produktový manažer amaroku Petr Šulc.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (1)