Jízdní dojmy s novým VW Amarok: Jak dopadla spolupráce s Fordem?
První generaci Volkswagenu Amarok je už třináct let. Nastal čas pro změnu. Je tu druhé pokolení. Při jeho vývoji se německá automobilka spojila s americkým Fordem.
Společný vývoj Fordu Ranger a amaroku probíhal ve vývojovém středisku Fordu v Austrálii a auta budou vyjíždět z továrny Fordu v jihoafrické Pretorii. Ať žije globalizace!
Dlouhý život pick-upů
Obměna obyčejných osobních vozů probíhá většinou v šestiletém cyklu. Navíc prošpikovaném po třech letech faceliftem. U větších pracantů, pick-upů, nejsou změny tak rychlé, neboť se jich prodává méně. Přitom náklady na vývoj jsou srovnatelné s běžnými osobními vozy. Ekonomika tedy velí jasně, inovace jsou pomalejší. V případě amaroku se s vývojem začalo v roce 2006 a o tři roky později měl světovou premiéru. Celkem se jich zatím vyrobilo 830.000.
V poslední době měl ale německý obr těžké časy hlavně v Evropě. Tady se na poslední dva roky úplně odmlčel, neboť výrobní kapacita v Hannoveru připadla elektromobilům a dovoz z továren v Argentině a Jihoafrické republice nepřicházel kvůli vysokým clům v úvahu. „Bylo jasné, že je třeba auto zmodernizovat, ale chyběly peníze i kapacity,“ řekl nám produktový manažer amaroku Petr Šulc.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!