Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BRP EV Concept
BRP EV Concept
BRP EV Concept
BRP EV Concept
6 Fotogalerie

Kanadský BRP odhaluje elektrickou budoucnost svých skútrů, motocyklů, tříkolek a vodních skútrů

Společnost BRP, stojící za tříkolkami a čtyřkolkami Can-Am nebo vodními skútry Sea-Doo, představila zajímavou skupinu konceptů, využívajících elektrických pohonných systémů.

Renomovaná kanadská společnost BRP (Bombardier Recreational Products) s kořeny ve třicátých letech dvacátého století exceluje především jako výrobce sněžných skútrů Ski-Doo a Lynx, vodních skútrů Sea-Doo, terénních čtyřkolek i silničních tříkolek Can-Am a motorů Rotax.

Podobně jako řada jiných společností i BRP se v oblasti pohonu svých produktů začíná věnovat možnosti využití elektřiny. Prostřednictvím skupiny konceptů, v níž je závodní motokára, vodní skútr, silniční tříkolky, motocykl a skútr proto naznačil možnou budoucnost svých značek.

 

Vodní skútr Sea-Doo GTI má představovat koncept futuristického řešení pro vodní sporty. Společnost BRP k němu prozatím mnoho informací neuvádí, ale zmiňuje, že nabídne tichou a hladkou jízdu na vodní hladině.

Koncept Ryker EV vychází ze stejnojmenného zástupce značky Can-Am. Atraktivní tříkolka se od konvenčního sériového modelu vedle elektrického pohonu liší i mírně přepracovaným designem předních partií s novým osvětlením a aerodynamicky optimalizovanými koly.

Na třech kolech stojí i koncepty elektrických skútrů eCOM a TWeLVE. První z této dvojice s velkým průhledným štítem, protaženým ve střechu až nad hlavu spolujezdce má být komfortním a zároveň obratným společníkem pro jízdu městskými ulicemi. Druhý jmenovaný má být hbitější a sportovnější alternativou se schopností naklánět se při průjezdech zatáčkami.

 

Koncept CT1 a CT2 jsou zástupci jedné stopy. BRP v případě tohoto elektrického motocyklu a skútru uvádí, že se má jednat o možné řešení sdílení individuální mobility v městských a příměstských oblastech.

 

Společnost BRP prozatím k žádnému z odhalených konceptů neuvádí technické specifikace, ale některé z nich již byly testovány ve velkých městech, jako je Paříž, Madrid, San Francisco nebo Montreal a můžeme očekávat, že z jejich vývoje mohou v blízké budoucnosti vzniknout modely pro sériovou výrobu.

Zdroj: BRP