Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki zamířila do Itálie a výsledkem je šokující Bimota Tesi H2

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 11. 2019 • 06:12
7
Zobrazit náhledy (7)
Bimota Tesi H2 Bimota Tesi H2

Kawasaki získala podíl ve slavné italské značce Bimota a prvním výsledkem tohoto spojení se stává motocykl, který nabízí to nejlepší ze současnosti obou výrobců a přidává k tomu maximální možnou exkluzivitu.

Kawasaki během letošního motosalonu EICMA oficiálně potvrdila, že získala podíl ve slavné italské značce Bimota, což samo o sobě představuje ve světě jedné stopy šokující informaci. Zároveň ovšem došlo k odhalení prvního výsledku tohoto spojení v podobě motocyklu Bimota Tesi H2, jímž se povedlo zastínit prakticky všechny konkurenční novinky pro sezónu 2020.

Koncern Kawasaki Heavy Industries, Ltd. vstupuje do italského výrobce motocyklů přes svou stoprocentní dceřinou společnost Kawasaki Motors Europe NV, jejímž prostřednictvím byla založena společnost Italian Motorcycle Investment S.P.A. Právě na tuto společnost mají být registrovány ochranné známky značky Bimota a po tomto kroku má dojít k jejímu přejmenování na Bimota S.P.A. V této společnosti bude pak vlastníkem 50,1 % dosavadní majitel značky, zatímco 49,9 % připadne Kawasaki Motors Europe NV.

Kawasaki pak vedle osvětlení poměrů ve vlastních podílech značky Bimota považuje za důležité informace i potvrzení, že sídlem společnosti bude i nadále italské Rimini, v němž byla původní firma v roce 1973 založena. Nadále bude v Itálii probíhat výroba a to pro značku Bimota tradičním způsobem s externím dodavatelem motorů, jímž je od nynějška samozřejmě Kawasaki. Ve službách italské značky zůstává i Pierluigi Marconi, stojící za řadou výjimečných motocyklů Bimota a to včetně toho nejnovějšího, jehož premiéra se odehrála během motosalonu EICMA 2019.

Bimota Tesi H2 má nabízet to nejlepší z obou značek zainteresovaných do jejího vývoje a výrobu. V případě značky Bimota se jedná o nezaměnitelný designérský rukopis a především konstrukci podvozku v čele s přední kyvnou vidlicí a řízením rejdovým čepem. Tomuto řešení se italská společnost věnuje od osmdesátých let dvacátého století a od roku 1990 s ním nabízí své sériové modely, které až doposud využívaly dvouválců značky Ducati. V případě novinky jej doplňuje elektronicky řízené odpružení značky Öhlins.

Kawasaki pak dodala pohonnou jednotku v podobě svého kompresorem přeplňovaného řadového čtyřválce o objemu 998 kubických centimetrů a moderní řídící elektroniky.

Bimota a ani Kawasaki prozatím neuvádí bližší technické specifikace Tesi H2, ale v případě motoru lze i s ohledem na osazení novinky všemi legislativou vyžadovanými prvky od osvětlení přes zpětná zrcátka až po držák registrační značky předpokládat, že si zachoval charakteristiky z modelu Ninja H2 schváleného pro běžný silniční provoz. To znamená nejvyšší výkon až 178,5 kW (243 k) při 11.500 otáčkách za minutu.

Kawasaki v souvislosti se svým vstupem do značky Bimota oficiálně uvedla, že pro rok 2020 je v plánu prodej celkem 200 motocyklů, ale neupřesnila, jestli budou všechny zastupovat Tesi H2 nebo se brzy dočkáme rozšíření nabídky o další model.

Zdroj: Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Italian Motorcycle Investment SPA

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku