Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI
48 Fotogalerie

Každý pátý nový osobní vůz na Slovensku nesl logo značky Škoda

Její podíl na slovenském trhu s novými osobními vozy, kde je automobilka Škoda Auto dlouhodobě jedničkou, mírně stoupl na 20,71 procenta z předloňských 19,79 procenta. Vyplývá to z údajů, které ČTK poskytl slovenský svaz automobilového průmyslu.

Škoda loni umístnila na Slovensku 19.342 vozidel, což meziročně představuje nárůst o 11 procent. Největší zájem měli slovenští zákazníci o octavie, fabie, jakož i o modely Kamiq a Karoq.

Na druhém místě v počtu registrací nových osobních aut na Slovensku loni skončila Toyota před značkou Kia; podíl obou těchto značek na trhu dosáhl shodně téměř deseti procent.

Celkově bylo na Slovensku loni registrováno 93.409 nových osobních vozidel, což meziročně představuje nárůst o 6,14 procenta. Tento vývoj podle dřívějšího sdělení svazu ovlivnil nákup vozidel obyvateli v závěru loňska a před letošním zvýšením základní sazby daně z přidané hodnoty na 23 z předchozích 20 procent, která se vztahuje také na automobily.

Video placeholder
Nová octavia v testu Martina Vaculíka: Motor překvapil, výrobní úspory jej rozzuřily • auto.cz