Každý pátý nový osobní vůz na Slovensku nesl logo značky Škoda
Její podíl na slovenském trhu s novými osobními vozy, kde je automobilka Škoda Auto dlouhodobě jedničkou, mírně stoupl na 20,71 procenta z předloňských 19,79 procenta. Vyplývá to z údajů, které ČTK poskytl slovenský svaz automobilového průmyslu.
Škoda loni umístnila na Slovensku 19.342 vozidel, což meziročně představuje nárůst o 11 procent. Největší zájem měli slovenští zákazníci o octavie, fabie, jakož i o modely Kamiq a Karoq.
Na druhém místě v počtu registrací nových osobních aut na Slovensku loni skončila Toyota před značkou Kia; podíl obou těchto značek na trhu dosáhl shodně téměř deseti procent.
Celkově bylo na Slovensku loni registrováno 93.409 nových osobních vozidel, což meziročně představuje nárůst o 6,14 procenta. Tento vývoj podle dřívějšího sdělení svazu ovlivnil nákup vozidel obyvateli v závěru loňska a před letošním zvýšením základní sazby daně z přidané hodnoty na 23 z předchozích 20 procent, která se vztahuje také na automobily.
