Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kdy se v Česku vyrovná prodej elektrických a spalovacích aut? Škoda má jasné vyhlídky

ČTK
Diskuze (48)

Prodej nových elektromobilů v Česku se vyrovná odbytu vozů s konvenčními spalovacími motory v roce 2032, což je zhruba o čtyři roky později, než se prodejní křivky protnou v Evropě.

Vyplývá to z nové prognózy Škody Auto, kterou představila novinářům na prezentaci v rakouském městě Leogang. Firma chce do roku 2030 dosáhnout 70procentní podíl elektromobilů na celkových prodejích v Evropě. Letos se v Česku prodá asi 220.000 nových osobních aut, z toho budou elektromobily tvořit zhruba tři procenta.

Vedle modelové řady Enyaq Škoda plánuje do roku 2026 uvést na trh minimálně tři další plně elektrické modely. Má mezi nimi být kompaktní SUV Elroq a městský malý elektromobil segmentu A0.

"Škoda Auto od začátku výroby do konce letošního října dodala zákazníkům 160.000 elektromobilů Enyaq a přijala celkem 215.000 objednávek," řekl během prezentace inovovaného vozu Enyaq novinářům Jan Hrbek z tiskového oddělení společnosti.

Video se připravuje ...

Letos za devět měsíců automobilka prodala přibližně 55.000 elektromobilů Enyaq, což představuje meziroční nárůst o více než 47 procent. "Pečlivě jsme naslouchali našim zákazníkům, proto v novém modelovém roce představujeme novou výbavovou řadu Enyaq L&K, ještě výkonnější a účinnější pohonné jednotky a novou verzi softwaru s rozhraním infotainmentu, které má více funkcí a je intuitivnější než kdykoli předtím," uvedl na prezentaci člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketing Martin Jahn.

Modelový rok 2024 přináší rozsáhlá technická vylepšení rodiny Enyaq a rozšíření portfolia o novou výbavovou řadu Laurin & Klement. Enyaq dostane nové motory z evropské produkce se zvýšeným výkonem o 15 až 60 kW na 210 až 250 kW. Vylepšení v oblasti správy baterie a nová funkce předehřívání baterie zkracují dobu nabíjení až o 22 procent. Nabití z deseti na 80 procent tak trvá 28 minut a maximální dojezd se prodloužil o 24 km až na 570 km.

ČTK
Diskuze (48)

Doporučujeme

11. 12. 2023 18:33
Jaké výhody má elektroauto?
Vše je jen otázkou ceny a jejího poklesu po pár letech. I kdyby byla elektřina zadarmo,tak se to nevyplatí! Dále spotřeba pneumatik,pojištění . Vždy jsme psalo,že každý kg navíc se projeví na spotřebě ,to u elektroaut neplatí? Třeba Enyaq je těžší než treba Touareg, auto zcela jiné kategorie! Elektromobilita je pojatá zcela chybně, místo malých aut do města se vyrábějí drahá monstra která kupuji bohatí nadšenci.
Avatar - Barrichello
8. 12. 2023 14:20
Re: el auto
pokud se nabíjí na rychlonabíječkách, což je na delších trasách nutnost, je provoz samozřejmě stejně drahý jak u benzínového ekvivalentu provozovaného na LPG.
Jednoduché výpočty.
Avatar - Barrichello
8. 12. 2023 14:18
Re: Kdy se prodeje vyrovnají ?
vlastně máš pravdu :-)
Avatar - Barrichello
8. 12. 2023 14:18
Re: Kdy se prodeje vyrovnají ?
Stačí si přečíst parametry toho vozu.

Jezdit tím nepotřebuju, nejsem masochista :-)
7. 12. 2023 22:06
Re: el auto
Ten medialni tlak je brutální. Jede simultalne pod každým clankem o EV vsude. Kazde forum je obsazené trollem s vice jmény. Vsude stejne dokola opakující se vyvracene výkřiky.
Viz treba jméno Arese zde. Pod každým clankem o EV to same.
Snaha o diskuze nula. Vykriknout nejakou hloupost o EV a utíkat delat to same pod dalsi clanek.

Cil jako u jinych trollu, znechuzit, vyvolat negativni emoce a nastvanost, zamezit normalni diskuze a nasledne svym názorem opanovat.