Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Beetle
Volkswagen Beetle
Volkswagen Beetle (1949)
Volkswagen Beetle (1949)
52 Fotogalerie

Když měl VW Brouk místo zadních sedaček herní zónu pro děti

Kultovní VW Brouk měl být lidovým vozem a jeden z majitelů tomu nemálo pomohl. Jízda s dorůstajícími dětmi se stala klidnější, ale možná nebezpečnější kratochvílí.   

Rostoucí generace budoucích řidičů či závodníků dospívá obklopena zvyšujícími se bezpečnostními předpisy. Vytrácí se bezprostřední poznávání světa vlastními chybami, ať už v lese za domem bez dohledu rodičů, na dětském hřišti pod kontrolou sourozenců, nebo ve vlastním pokoji.

Byl to jiný čas zbavený bezpečnostních pásů nebo helmy za prahem supermoderního domu. Toho času dospívající žili ve větší svobodě, a jestli jistá forma anarchie byla lepší, či horší, si raději netroufáme hodnotit.

Jisté je, že éru legendárního Volkswagenu Brouk doprovázela nevšední volnost, namísto těsné autosedačky z prvního místa posledního testu. Děti svobodomyslně cestovaly vzadu bez pásů a dokonce mohly dovádět ve vlastní herní zóně.

Herní zóna pro děti

Možnosti zcela netradičního uspořádání interiéru odhalilo dobové vydání populárního časopisu distribuovaného od roku 1902. Plátek Popular Mechanics prodávaný v únoru 1963 znázorňuje opravdu chytré řešení problému, který dnes už neexistuje. Maminky či tátové nemusí řešit situaci, kde a jak dát dětem hrací prostor v malém Volkswagenu během dlouhé cesty. Podobná hádanka aktuálně ani nemůže být na pořadu dne, protože navzdory velkým SUV jezdí omladina předpisově přikurtovaná pásy s výhledem maximálně na tablet.

Upravený Brouk z 60. let 20. století mohl být místem nerušeného cestování celé rodiny. Bylo potřeba sejmout zadní sedadla a posunout je v menší podobě do sériového zavazadelníku nad zadní nápravou. Zbývalo vytvořit rovnou podlahu pro volně vezené ratolesti a možná v prostoru pod předními sedadly vznikly navíc úložné prostory, ačkoliv mnohem důležitější byl hrací koutek místo zadní lavice a kufru.

Originální přestavba vytvořila překvapivě mnoho místa za zády rodičů. Dnešním pohledem nutno uznat odvahu konstruktéra vydat nápad ve veřejném vydání tisku coby praktického návodu. Aktuální předpisy hrotí bezpečnost, což jistě nebude leckdy zbytečné, ale je v pořádku zapojit se do nostalgického ohlédnutí za svébytným motorismem minulosti. Časopis naznačuje, že unikátní set zábavnější formy cestování vyšel tehdy na 20 dolarů (dnes 470 Kč) a trochu manuálního umu k tomu.

Vynálezce Huc. H. Hauser

Periodikum Popular Mechanics existuje dodnes v anglické a ruské jazykové mutaci. Únorové číslo z roku 1963 kromě snadné přestavby možná také odtajňuje důvod takového experimentu s bezpečností nejmladších spolucestujících.

Na fotce z manuálu herního koutku můžeme pozorovat řidiče a otce v jedné osobě. Hlava rodiny po boku otáčející se matky nevypadá nadšeně, ba naopak se mimika muže velice nápadně blíží naštvání či bezmoci. Zřejmě starosti s neposednou dcerou a synem vedly vynálezce Huca H. Hausera k vyměření kokpitu Brouka a stlučení úplně první hrací sekce lidového vozu.