Volkswagen se v emotivním videu naposledy loučí s legendárním Beetlem
Výroba modelu VW Beetle sice skončila již v červenci, přesto se Volkswagen na konci roku se svým ikonickým modelem ještě jednou rozloučil. A to velmi emotivním videem.
Původní Volkswagen Beetle, jehož vznik se datuje do roku 1938, patří k jedněm z nejznámějších, nejdůležitějších a nejdéle vyráběných automobilů světa. James May ho dokonce označil za jedno ze tří aut, které by si měl alespoň někdy vyzkoušet každý správný Petrolhead.
Jenže výroba originálního „Brouka“ skončila v roce 2003 a v mezidobí představený New Beetle už namísto touhy mobilizovat svět sázel především na styl kombinující retro křivky s moderními technologiemi. Žádný z nových brouků už tak nedokázal navázat na ikonické postavení první generace a na prodejích to bylo znát.
V červenci minulého roku tak z výrobní linky sjel (snad jen prozatím) poslední Beetle, čímž skončila jedna dlouhá a slavná éra. Zda se ještě někdy Beetle vrátí, to zůstává ve hvězdách. Automobilka sice elektrickou budoucnost modelu vyloučila, nicméně koncept ID Buzz nám dává alespoň malou naději. Prozatím je však brouk definitivně mrtev.
Americké zastoupení automobilky se přesto s koncem roku rozhodlo, že jedné z největších ikon značky věnuje ještě jednu krátkou vzpomínku. V průběhu televizní show Dick Clark’s New Year’s Rockin‘ Eve with Ryan Seacrest 2020 tak byl odvysílán krátký animovaný klip, který připomíná roli Beetlu v mnoha rodinách.
Příběh nazvaný „Last Mile“ sleduje životní příběh jednoho z mnoha milionů vlastníků Beetlu, kterého vůz provázel celým životem. Minutu a půl dlouhý klip ukazuje první setkání chlapce s vozem, který si domů přiveze jeho otec. Zanedlouho se v něm učí řídit, vyráží v něm na první rande a nakonec se stává jeho vlastníkem.
Příběh pokračuje založením rodiny, dospíváním dětí a končí pohledem na starého muže vedle jeho starého vozu. Vůz pak už sám projíždí davem lidí, aby nakonec roztáhl krovky a jako správný brouk odletěl. Celým klipem navíc provází známý hit Beatles „Let it Be“ v podání sboru Pro Musica Youth Chorus. Tohle video zkrátka přetéká nostalgií a emocemi.
V samotném závěru videa pak můžeme vidět světelný podpis a křivky jednoho z elektrických modelů Volkswagen ID, který doplňuje slogan „Kde jedna cesta končí, další začíná.“ Známé heslo „Think Small,“ které provázelo kampaň na Brouka, pak nahrazuje heslo „Drive Bigger.“