Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee’d ISG: Výroba modelů se systémem start-stop zahájena

Kia Cee’d ISG: Výroba modelů se systémem start-stop zahájena

Kia Cee’d ISG: Výroba modelů se systémem start-stop zahájena Zdroj: acz

Kia Motors dnes oznámila, že ve slovenské Žilině zahajuje výrobu nových verzí modelů Cee’d, Cee’d SportyWagon a ProCee’d. Motorizace 1,4 CVVT ISG a 1,6 CVVT ISG disponují novou funkcí samočinného vypínání a startování motoru.

Nové modely se systémem Idle Stop & Go (ISG) mají korejským vozům rodiny Cee’d přinést úsporu paliva až 15 % v městském a 6 % v kombinovaném cyklu. Nové zařízení samočinně vypíná motor při stání a následně, jakmile řidič sešlápne spojku, aby zařadil rychlostní stupeň, dochází samočinně ke startu motoru.

Součástí systému je nový startér propojený s řídicí jednotkou motoru. Jakmile se kapacita akumulátoru sníží pod úroveň 75 % stavu plného nabití, nedovolí systém vypnutí motoru aby proběhlo dobití akumulátoru rychleji. Pro řízení vypínání motoru jsou využívána také další data palubního elektrického systému. Nový alternátor zvyšuje intenzitu dobíjení akumulátoru při brzdění nebo ve chvíli, kdy není spalovací motor využíván pro akceleraci.

Současně s uvedením zařízení ISG je pro modely Kia Cee’d zařazena do výroby nová pětistupňová převodovka. Její hmotnost je asi o 5 kg nižší než u předchozího provedení, což bohatě kompenzuje přidanou hmotnost spojenou s komponenty systému ISG. Výrobce slibuje přesnější dráhy řazení, snazší pohyb řadicí páky v kulise a dokonalejší synchronizaci.

Systém ISG bude od jara 2009 dodáván pro všechny tři modely řady Cee’d s motory 1,4 CVVT a 1,6 CVVT. Kia Cee’d 1,4 CVVT ISG má kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km (-0,4 l/100 km) a verze 1,6 CVVT ISG spotřebuje v kombinovaném cyklu 5,8 l/100 km (-0,5 l/100 km).

Během roku 2009 se ve výrobě objeví stejný systém i v kombinaci s motorem 1,6 CRDi, během roku 2010 pak tyto motory najdou své místo i v dalších modelech značky Kia.