Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee‘d SW 1,6 GDI – Tigerkombi

3. 10. 2012 • 09:48
44
145
Zobrazit náhledy (44)
Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed
Ještě před oficiálním uvedením na český trh jsme otestovali novou Kiu Cee’d ve verzi kombi.

Kia Cee’d si už v minulé generaci jako kombi říkala SW, tedy sporty wagon. Opravdový sportovní švih ale dostal až nový model, který zmohutněl a vsadil na výraznější tvary (nejen) zadních partií.

S příchodem nové generace zmizel dojem jednoduchého a subtilního auta. I když je novinka v podstatě stejně velká (akorát do délky narostla o 5 cm), vypadá jako pořádný kus auta, moderního auta.

kia testy nizsistredni kia testy nizsistredni

Zepředu to je jasná věc – tygří tvář od Petera Schreyera se povedla, je jedním z nejhezčích designů mezi kompaktními vozy. Zadní partie ale na hatchbacku tolik neladí a o 30 centimetrů prodloužený převis kombi na fotkách taky nevypadá zrovna elegantněji. V tomto případě jde ale o optický klam. Tříprostorová skutečnost je povedená, zvlášť v lákavě červené barvě, kterou jsme zvolili my.

Interiér dostal moderní design, který působí hodnotně a díky orámování prostoru kolem řidiče i velmi přívětivě. Uznáním pro designéry Kia je fakt, že velmi podobné řešení zvolil nezávisle na nich i Volkswagen pro svůj nový Golf.

kia testy nizsistredni kia testy nizsistredni

Jak už víme z předchozích zkušeností s novým Cee’dem, design nezničil ergonomii. Všechny ovládací prvky jsou přehledně rozmístěné, jen velké množství tlačítek na volantu vyžaduje trochu zvyku. Naopak pochvalu zaslouží jednoduchý panel klimatizace.

Život na palubě Cee’du kazí jen dvě věci. Středová loketní opěrka je pevně umístěná příliš vzadu mezi sedadly. A druhá chyba je podobného druhu: když sedíte blíž k volantu, opřete si na dveřích loket leda tak o tvrdý plast. Měkké polstrování začíná až více vzadu.

kia testy nizsistredni kia testy nizsistredni
Zavazadlový prostor o objemu 528 litrů je stejně velký jako v Hyundai i30 kombi. I zde najdeme praktickou soupravu přihrádek pod podlahou, za příplatek 7 tisíc korun je k dispozici organizační systém.

Optimální motor

Testovaný vůz pohání silnější z nabízených benzinových motorů, čtyřválec 1,6 GDI s přímým vstřikováním. Pokud není prioritou volba dieselového pohonu, nemůžete s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 99 kW udělat chybu.

Gédéíčku nechybí chuť k vytáčení ani schopnost plynule zatahovat už z těch nejnižších otáček. Výsledku samozřejmě pomáhají rozumně zvolené převody šestistupňové převodovky. Ty motor zbytečně nedusí a přitom řidiči dovolují využívat tiché pásmo mezi zhruba 1500 a 3500 min-1, kdy má čtyřválec dostatek sil.

kia testy nizsistredni kia testy nizsistredni
Ve vyšších otáčkách je jinak kultivovaný motor už hlučnější, ovšem to se prakticky týká jen ostrého předjíždění nebo jízdy rychlostí na 130 km/h. V případě nutnosti se ale čtyřválec klasické koncepce nechá rád vytočit až do červeného pole.

Spotřeba paliva se při běžném použití pohybuje kolem sedmi litrů. Na dálnici si benzinové kombi od Kie nárokuje 7,5 l/100 km, když na šestku při 130 km/h točí 3500 min-1.

Podvozek vyznává současný tvrdší standard. To ale v zásadě nevadí, jediným nedostatkem jízdního komfortu je pomalé tlumení krátkých nerovností. Tlumiče zkrátka nedokážou přesně kopírovat povrch rozbité silnice. Posádka přesto netrpí, jen není izolována od toho, co se děje pod koly.

Kia Cee'd v dalších testech:

- Kia Cee'd 1,4 MPI/73 kW (05/2012)

- Kia Cee'd 1,4 CRDi/66 kW (08/2012)

- Hyundai i30 1,6 GDI vs. Kia Cee'd 1,6 GDI (08/2012)

Naopak ovladatelnost a stabilita jsou na vynikající úrovni. Díky lehkému motoru se Cee’d i snadno vodí v zatáčkách, jen nastavení posilovače řízení je i na dnešní poměry extrémní. Kia nutí jezdit na oči, protože i ve „sportovním“ nastavení posilovače je volant dokonale izolovaný od pohybů předních kol, jen klade uměle vyvolávaný odpor.

kia testy nizsistredni kia testy nizsistredni

Závěr

Praktičtější verze Cee’du se předvedla jako pěkné auto bez zjevných nedostatků. Chyby spočívají jen v detailech – nám se nelíbí rozmístění loketních opěrek vpředu a přeposilované řízení. To znamená jediné: Cee’d se povedl a může pomýšlet na porážení konkurentů od evropských značek.

A co za to Kia žádá? První smysluplná verze kombinuje motor 1,4 MPI a výbavu Comfort. Nechybí ji klimatizace a stojí 340 tisíc korun. Motor 1,6 GDI je dražší o 25 tisíc a příplatek za plnohodnotnou výbavu Exclusive je dalších 45 tisíc. Testovaný vůz se tedy přehoupl přes 400tisícovou hranici a k tomu mu pomohlo i pár příplatků. Nejdůležitější z nich je kombinace vyhřívaných sedadel a vyhřívaného volantu za příznivých 10 tisíc. Jinak se bez extras obejdete, protože tempomat, Bluetooth nebo zadní parkovací senzory patří ke standardu výbavy Exclusive.

kia testy nizsistredni kia testy nizsistredni

První cena vozu299.980,- Kč (1,4 MPI Active)
První cena vozu s testovanou motorizací364.980,- Kč (1,6 GDI Comfort)
Základní cena testovaného vozu409.980,- Kč (1,6 GDI Exclusive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků468.980,- Kč (1,6 GDI Exclusive)

Plusy

  • Velký zavazadlový prostor
  • Živý a kultivovaný motor
  • Atraktivní design
  • Stabilita a ovladatelnost
  • Politika paketů příplatkové výbavy

Minusy

  • Nevhodně rozmístěné loketní opěrky
  • Komfort tlumení krátkých nerovností
  • Dvojité sklápění zadních sedadel
  • Přeposilované řízení

Témata
Kia Cee‘d SW 1,6 GDI
Cena základní sestavy 409 980 Kč
Výbava základní sestavy Čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, stabilizační systém, dvouzónová automatická klimatizace, chlazená schránka před spolujezdcem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, sklopný klíč, rádio s CD/MP3/USB/Aux, ovládání rádia na volantu, volant nastavitelný ve dvou osách, elektrické stahování předních a zadních oken, přední mlhovky, hliníkové disky kol 16‘‘, LED denní svícení, LED zadní světlomety, Bluetooth, palubní počítač, tempomat, kůží potažený volant, zadní parkovací senzory a další. Kč
Cena testované sestavy 468 980 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (14.000,-), paket Winter – vyhřívání předních sedadel a vyhřívaný volant (10.000,-), 17palcová litá kol (8.000,-), zatmavená zadní okna (5.000,-), bezklíčový vstup Smart Key (10.000,-), paket Color A – dvoubarevné čalounění Jupiter, lesklý černý dekor, koženkové výplně dveří (5.000,-), paket Seat 1 – elektricky nastavitelné bederní opěrky, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (5.000,-), ALC – automatické rozsvěcení světlometů (2.000,-). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 164 / 4850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.1 / 6.3
Emise CO2: 141
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1642
Objem nádrže (l): 53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1316 / 504
Rozměr pneu: 225/45 R17
Kia Cee‘d SW 1,6 GDI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4505
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1571
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 860 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1465
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
22. 9. 2014 08:17
Re: Klavírní lak...
Tahle diskuse je 2 roky stará, od té doby se hodně změnilo, můj pohled na věc taky :-)
Avatar - PlumJelinek
20. 9. 2014 15:26
Re: Klavírní lak...
V tomhle musím dát Wolffovi za pravdu. Tohle auto znám osobně a motoricky je to tragédie, vůbec nerozumím, proč je ten motor v testu vyzdvihován. Je přece nesmysl říkat, že stačí, když auto pojede do 130km/h, pak už klidně může být mrtvé. Důležitá je rezerva a VÍC síly je VŽDYCKY LÉPE a tohle auto sílu prostě nemá. Realita je taková, že Golf 1.2 TSI se 63kw tomu ujíždí prakticky v jakékoliv rychlosti, což je smutné. Nemluvě o tom, že když z té Kie chceš něco dostat, musíš mít nohu tvrdě na podlaze, motor v otáčkách a pak se spotřeba pohybuje kolem 11-13 litrů. A i tak je to liné. O maximální rychlosti a tomu, že trvá týden, než se na ní Cee'd vyhrabe, ani nemluvě. Tenhle motor (vlastně i spolu s korejskou atmosférickou 1.4) je katastrofa, technický průser a následný omyl kupujícího, případně jen neznalost poměrů na trhu.
2. 3. 2013 10:47
Hodnoceni
Je uzasne si tu pocist jak nekdo kdo znacku KIA nezna ihned hodnoti ze to je smej jen podle toho ze to je Korea. Poopravim, Cee´d neni Korea ale Slovensko, svoje vyvojove centrum ma v nemecku a dily vyrabene pro tento model se vyrabi v evrope. Tak kde je prosim ta Korea? ano Nazev, pravda. Stejne tak Skoda vyrabena v Cine a koupena u nas v salonech. Clovek ktery navrhl uz nekolik modelu teto znacky je nemec Peter Schreyer ktery navrhl Audi TT. To ze prodeje korejskych znacek leti nahoru o necem svedci to je proste fakt.
10. 12. 2012 14:11
Re: Největší nabídka autodílů na českém trhu? To je MROAUTO.
Nedáš si pokoj. Zaplať si reklamu, ubohej zoufalče.

Doufám, že admin opět rychle zasáhne.
Avatar - trapid
10. 12. 2012 12:18
Re: Klavírní lak...
Jediný kdo si tady dělá trapas jsi ty ;-) .
Bavíme se o zrychlení na stejný převodový stupeň jak jsi ty sám uvedl - přečti si to po sobě. Pokud dáš jiný kvalt tak síla na kole buď naroste nebo klesne. Na šestku samozřejmě síla (a tím zrychlení) klesne.
Pokud se nad tím pokusíš zamyslet (aspoň to zkus :-) ) a něco tě napadne, tak tady napiš PROČ by mělo být zrychlení na stejný kvalt při 4000 lepší, když v 1600 nebo 2000 má motor stejný točivý moment a na obvodu kola tak působí naprosto stejná síla (za předpokladu, že točák motoru bude při těch otáčkách OPRAVDU stejný - nejen na papíře). A při vyšších otáčkách (a tedy vyšší rychlosti) na vůz působí větší odpor.
To si rád (a nejen já) přečtu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku