Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia EV6 odhaluje české ceny. Elektrický crossover chce být Stingerem nové doby

David Bureš David Bureš 3. 5. 2021 • 15:52
28
53
Zobrazit náhledy (28)
Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6

Elektrický crossover Kia EV6 na trh vstupuje ve třech výkonových variantách. Vrcholná Kia EV6 GT bude následovat v roce 2022.

Kia zahajuje předprodej elektromobilu EV6, který je prvním členem její nové elektrické rodiny modelů. České ceny startují na částce 1.180.980 Kč za verzi s pohonem zadní nápravy, synchronním elektromotorem o výkonu 125 kW a akumulátorem s kapacitou 58 kWh.

Pro první zájemce, kteří svůj vůz závazně objednají v období od 3. května do 31. srpna 2021, pak Kia ve spolupráci s vybranými tuzemskými operátory nabízí motivační bonus v podobě elektrické energie 1,9 MWh po dobu jednoho roku zdarma. Měsíčně tak budou mít k dispozici 159 kWh energie zdarma, což má vystačit na ujetí 1.000 km měsíčně. Zdarma bude dodán také AC dobíjecí kabel z originálního příslušenství Kie. První exempláře EV6 převezmou čeští zákazníci v říjnu.

Standardní výbava přitom již odpovídá prémiovému ladění vozu a také jeho ceně. V základu tak dostanete full-LED světlomety, 19" litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový vstup, navigaci s 12,3" obrazovkou nebo přední a zadní parkovací senzory včetně zadní parkovací kamery. Nechybí ani digitální přístrojový štít s 12,3" displejem, čalounění sedadel z veganské kůže, vyhřívání předních sedadel i volantu, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí stop & go nebo osm airbagů, včetně středového mezi předními sedadly a kolenního.

K dispozici je pak i silnější provedení s výkonem 168 kW a bateriemi s kapacitou 77,4 kWh. Takové provedení je o rovných 100.000 korun dražší než základ.

V druhém výbavovém stupni GT-Line lze pak EV6 pořídit i ve formě čtyřkolky, s výkonem 239 kW a 77,4kWh akumulátorem. Taková kombinace stojí 1.481.980 korun.

video

Výbava v tomto případě čítá head-up displej s rozšířenou realitou, adaptivní LED světlomety, solární čelní sklo, elektricky ovládané víko kufru, 20" kola, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů nebo semišové čalounění. Dále je tu vyhřívání zadních sedaček nebo elektricky nastavitelná relaxační sedadla vpředu.

Připlatit si pak lze za hudební systém Meridian se 14 reproduktory (+20.000 Kč), případně za paket Tech. Ten za příplatek 55.000 korun výbavu rozšíří o asistent pro bezpečné vystupování, rozšířený asistent pro jízdu po dálnici s asistentem pro vybočení z pruhu, sledování mrtvého úhlu, inteligentní parkovací asistent s dálkovým ovládáním a další bezpečnostní pomocníky.

„EV6 stejně jako před třemi lety model Stinger má ambice definitivně změnit vnímání značky Kia a posunout automobilku na zcela novou úroveň. S tímto výjimečným vozem si neklademe za cíl dosáhnout vysokých prodejů. Avšak jsme přesvědčeni, že nový elektromobil osloví novou skupinu zákazníků," komentuje příchod EV6 na trh generální ředitel českého zastoupení Kie Arnošt Barna.

Kia EV6 je první model značky s koncernovou platformou E-GMP pro elektromobily, která debutovala v crossoveru Hyundai Ioniq 5. Kia chystá do roku 2026 uvést na trh šest modelů s touto architekturou, další čtyři elektroauta budou odvozena od stávajících modelů. Výhodou je moderní technika, jako je 800V nabíjení nebo funkce V2L umožňující využít auto jako zdroj energie, třeba pro napájení domácích spotřebičů někde v kempu.

Kia EV6 – základní technická data jednotlivých verzí
Kapacita baterií (kWh) 58 77,4 77,4
Pohon 2WD 2WD AWD
Výkon (kW) 125 168 239
Točivý moment (N.m) 350 350 605
Cena EV6 (Kč) 1.180.980 1.280.980 -
Cena EV6 GT-Line (Kč) - 1.380.980 1.481.980

Související články

Témata
4. 5. 2021 17:08
Re: Teda neviem
aha, jasne ... chapem. vsetci sa mylia, len Ty si lietadlo :-) Tvoj argument, ze si videl jednu Teslu z Ciny a na zaklade nej posudzujes kvalitu celej cinskej produkcie hovori sam za seba :-) je mnozstvo Tesiel z US produkcie, ktore su bezchybne ... ale ovela vacsi pocit kusov s nejakymi defektami. presne take iste je to aj s cinskou produkciou. Ty si ako nas expremier :-) :-) :-)
4. 5. 2021 14:23
Re: Teda neviem
Vím o čem píšu moc moc moc dobře. Sám jsem tu Teslu viděl. Ze Šanghaje se vozí aktuálně asi jen standardní Model 3 - ten nejlevnější, který ale není nejběžnější. Boužel existuje hromada článků, kde jsou popsány chyby a fatální kvalita v čínské pobočce. Jenže to je systémové poškozování značky Tesla, protože vláda nedrží v této automobilce ani %. Ostatně aktuální tlak ze strany policie a nečekané kontroly na silnici jsou další pákou, jak znepříjemnit Tesle život. Vyšetřování zaměstnanců, kteří pracují v továrně a snaha získat informace o automobilce jsou denní rutinou. Čína před pár lety jako správňácký férový stát, kde se dá svobodně podnikat, přišla s novinkou, že už nepožaduje, aby většinový podíl automobilky v Číně patřil pod stát á la SAIC. Jenže všechny automobilky tam už dávno jsou a těch pár, které ne, jako Tesla, ty pak prostě zničí. Okomentuje to tak, že nedodržovaly kvalitu, že to je nebezpečné pro provoz apod. Prostě další lži a lži, které komoušskou Čínu prakticky definují.
4. 5. 2021 12:20
Re: Teda neviem
nie som si isty, ci vies o com pises, pretoze kvalita Tesiel z Ciny je hrozna. pri porovnavanich kusov z Ciny a z USA nevidiet skoro ziadny pokrok v kvalite

Tesla nema v europe sancu kvoli mizernej kvalite aut, mizernej kvalite servisu a mizernemu pristupu v oblasti zaruky. v cine zacina mat velke problemy a konkurencia ju tlaci s cenami vyrazne dole. teoreticky moze slusne fungovat v usa ... ale v zvysku sveta bude mat velke problemy, pokial vyrazne nepopracuje na kvalite a pristupe k zakaznikom.
4. 5. 2021 11:58
Re: Re: Pěkné
neprekvapuje ma to. faktom ale je, ze aktualne G80 je uplne novy model, ale 5er ako aj E su "len" faceliftovane verzie. s prichodom novej generacie 5er a E sa situacia zmeni. genesis bude urcite na urovni europskych premiovych znaciek dlhodobo. co je zatial celkom problem, je prudky prepad ceny jazdenych / zanovnych aut od tejto znacky. v eu sa na genesis, zatial, pozeraju "cez prsty" . za mna GV70 druhe najkrajsie SUV vo svojej triede po Macane a na urovni X3. zial, zatial sa v eu nepredava ( tusim ) a obavam sa, ze ked zacne, tak nebude so 6 valcovym motorom. uvidime
Avatar - iudex
4. 5. 2021 10:24
Re: Pěkné
Áno, trošku narážka na "viz já". :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku