Kia K900: Americký Quoris má premiéru v Los Angeles
Pro Spojené státy dostal největší model jihokorejské Kie do názvu navíc ještě dvě nuly, nazývá se tedy K900. Výstavní premiéru si odbývá na autosalonu v Los Angeles. Doma v Asii se přitom prodává už od května 2012. Do Evropy zatím nedorazil a Kia navíc prohrála soud s čínsko-izraelským Qorosem ohledně jeho názvu, který na starém kontinentu nesmí použít.
Obří rozvor 3045 mm a celková délka 5090 mm dávají tušit, kam K900 patří. Ano, je plnohodnotným členem luxusní třídy. A že nemá image Mercedesu. Audi, BMW, Jaguaru, nebo i Cadillacu? Na to se za mořem už skoro nikdo neptá, jihokorejští koncernoví sourozenci si tam přece jen vydobyli už patřičné renomé. Limuzína pochopitelně pochází z pera Petera Schreyera, takže jí nechybí typický tygří nos. Jinak je prostá jakýchkoli stylistických výstřelků, v tomto segmentu se nosí elegantní linie.
Přímovstřikové vidlicové šestiválce Hyundai série Lambda II mají pro Jižní Koreu 3,3, nebo 3,8 l, na ruském trhu je k mání i ten s větším objemem, ale bez přímého vstřiku. Pro USA je připraven coby základ ve verzi s GDI s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů (CVVT) a výkonem 232 kW (315 k). Kromě něj bude v nabídce i vidlicový osmiválec Tau objemu 5,0 l s 313 kW (425 k). Tento celohliníkový agregát má rozvod DOHC, čtyřventilovou techniku a taktéž variabilní časování. I osmistupňový automat Powertech s režimy Eco, Normal a Sport byl vyvinut u Hyundaie.
K900 má pohon zadních kol, platformu BH-L převážně z vysokopevnostní oceli sdílí se sesterským Hyundaiem Equus. Podvozek disponuje rozchodem kol vpředu 1621 a vzadu 1628 mm, Nezávislé zavěšení všech kol je pětiprvkové. Vzadu jsou tlumiče umístěny vně vinutých pružin. Šestiválcové modely jezdí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 245/50, V8 mají „devatenáctky“ s obutím 245/45, respektive 275/40.
Kromě toho disponují i adaptivními diodovými světly složenými ze 16 LED, jsou z nich i mlhovky, blinkry a pochopitelně také koncové „lampy“. Tříramenný volant s všemožnými ovladači je potažený kůží a ve vyšších výbavách i vyhřívaný, Za Nappu i dřevěné obložení se připlácí. Modely V8 se mohou chlubit také všestranně seřiditelným sedadlem řidiče (samozřejmě elektricky!), audiem Lexicon se sedmnácti reproduktory, digitálním zesilovačem a subwooferem.
Osmiválcové K900 jsou vybaveny i střešním oknem a dále všemožnými elektronickými asistenty zabraňujícími kolizím a chytrým tempomatem, který umí auto v případě potřeby i sám zastavit. Mohou mít vpředu obrazovku s úhlopříčkou 12,3 palce a na čelním skle head-up displej. Parkovací senzory vpředu i vzadu mají všechny verze, stejně jako vyhřívání i ochlazování předních sedadel. Standardní audio umí přehrávat MP3 a má kromě konektorů AUX a USB i vestavěnou navigaci. Displej je v tomto případě menší, má jen 9,2 palce. Víko zavazadelníku se otevírá vždy elektricky.
Americké ceny dosud nejsou známy. Je veliká škoda, že Kia se s velkou limuzínou, stejně jako s menší Cadenzou zatím nechystá k nám. Proti převážně německé by to měla určitě těžké (stejně jako Lexus), ale jistě by se jednalo o vítané oživení nabídky.