Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia K900: Americký Quoris má premiéru v Los Angeles

Kia K9
Kia K9
Kia K9
Kia K9
25 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Kia nabídne svou současnou vlajkovou loď také zákazníkům v USA. Nejmenuje se však ani K9, ani Quoris.

Pro Spojené státy dostal největší model jihokorejské Kie do názvu navíc ještě dvě nuly, nazývá se tedy K900. Výstavní premiéru si odbývá na autosalonu v Los Angeles. Doma v Asii se přitom prodává už od května 2012. Do Evropy zatím nedorazil a Kia navíc prohrála soud s čínsko-izraelským Qorosem ohledně jeho názvu, který na starém kontinentu nesmí použít.

Obří rozvor 3045 mm a celková délka 5090 mm dávají tušit, kam K900 patří. Ano, je plnohodnotným členem luxusní třídy. A že nemá image Mercedesu. Audi, BMW, Jaguaru, nebo i Cadillacu? Na to se za mořem už skoro nikdo neptá, jihokorejští koncernoví sourozenci si tam přece jen vydobyli už patřičné renomé. Limuzína pochopitelně pochází z pera Petera Schreyera, takže jí nechybí typický tygří nos. Jinak je prostá jakýchkoli stylistických výstřelků, v tomto segmentu se nosí elegantní linie.

Přímovstřikové vidlicové šestiválce Hyundai série Lambda II mají pro Jižní Koreu 3,3, nebo 3,8 l, na ruském trhu je k mání i ten s větším objemem, ale bez přímého vstřiku. Pro USA je připraven coby základ ve verzi s GDI s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů (CVVT) a výkonem 232 kW (315 k). Kromě něj bude v nabídce i vidlicový osmiválec Tau objemu 5,0 l s 313 kW (425 k). Tento celohliníkový agregát má rozvod DOHC, čtyřventilovou techniku a taktéž variabilní časování. I osmistupňový automat Powertech s režimy Eco, Normal a Sport byl vyvinut u Hyundaie.

K900 má pohon zadních kol, platformu BH-L převážně z vysokopevnostní oceli sdílí se sesterským Hyundaiem Equus. Podvozek disponuje rozchodem kol vpředu 1621 a vzadu 1628 mm, Nezávislé zavěšení všech kol je pětiprvkové. Vzadu jsou tlumiče umístěny vně vinutých pružin. Šestiválcové modely jezdí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 245/50, V8 mají „devatenáctky“ s obutím 245/45, respektive 275/40.

Kromě toho disponují i adaptivními diodovými světly složenými ze 16 LED, jsou z nich i mlhovky, blinkry a pochopitelně také koncové „lampy“. Tříramenný volant s všemožnými ovladači je potažený kůží a ve vyšších výbavách i vyhřívaný, Za Nappu i dřevěné obložení se připlácí. Modely V8 se mohou chlubit také všestranně seřiditelným sedadlem řidiče (samozřejmě elektricky!), audiem Lexicon se sedmnácti reproduktory, digitálním zesilovačem a subwooferem.

Osmiválcové K900 jsou vybaveny i střešním oknem a dále všemožnými elektronickými asistenty zabraňujícími kolizím a chytrým tempomatem, který umí auto v případě potřeby i sám zastavit. Mohou mít vpředu obrazovku s úhlopříčkou 12,3 palce a na čelním skle head-up displej. Parkovací senzory vpředu i vzadu mají všechny verze, stejně jako vyhřívání i ochlazování předních sedadel. Standardní audio umí přehrávat MP3 a má kromě konektorů AUX a USB i vestavěnou navigaci. Displej je v tomto případě menší, má jen 9,2 palce. Víko zavazadelníku se otevírá vždy elektricky.

Americké ceny dosud nejsou známy. Je veliká škoda, že Kia se s velkou limuzínou, stejně jako s menší Cadenzou zatím nechystá k nám. Proti převážně německé by to měla určitě těžké (stejně jako Lexus), ale jistě by se jednalo o vítané oživení nabídky.