Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Picanto má po faceliftu. Jedno z posledních malých aut na trhu je futurističtější

Lukáš Volšický
Diskuze (8)

Futurističtější design, modernější technologie v interiéru a nenáročné atmosférické spalovací motory. Kia představuje nový facelift svého nejmenšího modelu, který je jedním z posledních malých aut na trhu.

Nejmenší Kia dneška se představuje s novou tváří. Nová Kia Picanto je oficiálně na světě a odhaluje se s modernějším designem vycházejícím z aktuálního designového jazyka značky, zakládajícího na filozofii „Spojené protiklady“. Už na první pohled je výrazně futurističtější než předchůdce, může být vybavena volitelnými předními LED světlomety a zezadu zaujme vertikálními liniemi.

U moderních kompaktních městských aut je však důležitá i celková praktičnost a technologie. Kia v nejmenším modelu zachovává tradiční interiér zakládající na známé architektuře. Standardně je vybaven 4,2” digitálním přístrojovým štítem a 8” dotykovou obrazovkou infotainmentu. Pro zpříjemnění života je v základní výbavě i konektivita mobilních telefonů přes Apple CarPlay a Android Auto.

Kia v modernizovaném Picantu představuje také vylepšenou navigaci zakládající na online datech o aktuální situaci v dopravě a doplňuje ji předpovědí počasí nebo doporučováním volných míst k zaparkování. Standardem už jsou i vzdálené bezdrátové aktualizace navigačních dat a infotainmentu. Aplikace Kia Connect App pro chytré telefony s funkcí Last Mile Navigation vám pak zjednoduší hledání zaparkovaného vozu.

Nová Kia Picanto bude dostupná s dvojicí konvenčních atmosférických spalovacích motorů – zákazníci si mohou vybrat mezi základní litrovou a volitelnou 1,2litrovou jednotkou. Automobilka říká, že slabší motorizace bude ideální pro uživatele hledající nižší provozní náklady, silnější pak pro řidiče se zájmem o silnější dynamiku. Oficiální technické parametry však značka zveřejní až později.

Video se připravuje ...

Standardem bude pětistupňová manuální převodovka, kterou značka doplňuje modernějším automatizovaným pětistupňovým manuálem s elektronicky ovládanou spojkou. Hlavním cílem netradičního řešení je udělat život ve městech komfortnější a dosáhnout ještě příznivější spotřeby paliva. Novému Picantu při jízdě pomáhá i vektorování točivého momentu pomocí brzd a v základní výbavě nechybí ani armáda asistenčních systémů ADAS.

Technických parametrů zatím značka zveřejnila jen minimum. Modernizovaná Kia Picanto je 3595 mm dlouhá, 1595 mm široká, 1485 mm vysoká a má rozvor náprav 2400 mm. Zavazadlový prostor disponuje základním objemem 255 litrů (VDA) a palivová nádrž pojme 35 litrů benzinu.

Nová Kia Picanto bude dostupná v celkem devíti barvách exteriéru, z nichž čtyři přicházejí s dnešním faceliftem – červená Signal, modrá Smoke, modrá Sporty a zelená Adventurous. V návaznosti na zvolenou výbavu pak bude Kia Picanto vybavena 14- až 16palcovými koly a bude dostupná i ve sportovněji vypadající výbavě GT Line.

Kia Picanto zatím nemá oficiální ceník. Automobilka uvedením vylepšeného nejmenšího modelu cílí hlavně na mladší klientelu, ideálně na úplně nové řidiče. Novinka i nadále zůstává jedním z posledních opravdu malých aut na dnešním evropském trhu. Česká základní cena se doposud jen těsně vešla pod 300 tisíc korun.

Video se připravuje ...

Lukáš Volšický
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
5. 7. 2023 19:27
Heh
Ten design je tak šílený, až se mi líbí. Ale překvapily změny pod kapotou. i20 přišla o atmo a Picanto bude mít hned dva a končí turbo? Automat jen robot? Škoda, ale asi je čím dál těžší udělat A segment tak, aby nestál nesmysl.
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2023 13:30
Re: vzhled je otázka vkusu
Dobra volba :yes: ... start stop ja nastastie este mam vypinatelny a robim to uz automaticky pri startovani.... pamatam jak som na to nadaval v zaciatkoch ... dnes ale uz teda ani neviem ze ho mam...

Ja by som tu v tomto segmente zobral space star a s klimou... biely aj bordovy je moc pekny... ale ako jedine auto do rodiny mi uz take nieco nevyhovuje ... dokonca aj polo mi uz zacina byt male a to jazdim stale este zvacsa sam ... clovek by az neveril o kolko sa zvysia naroky na kufor aj bezpecnost s prichodom jedneho maleho cloviecika do rodiny... momentalne pokukujem po scale... a nemusi byt ani uplne nova... ale este vyckavam.... do nastupu euro 7 su este presne 2 roky.... takze este dovtedy by auta drasticky na cene stupnut nemali ... potom uz amen... ale stiham to ;-) ... prajem vela vela stastnych km...

PS: Ja by som zase radsej miesto tempomatu nejake tie led svetla vpredu ... ale obcas si clovek nevyberie ... zase je pravda ze vymena halogenovej ziarovky vpredu u mna bola za 30 eur... uz led svetlo ak odide bude cenou asi o niecom inom ...
4. 7. 2023 21:29
Re: Sucasne picanto
To nerozumie nikto, čo splieta... Ostatne ako vždy.
Faceklift je docela ostrý, hlavne predok vyzerá ako z podstatne väčšieho auta. SOm zvedavý, aké to bude naživo, zdá sa mi, že posledné modely KIA vyzerajú v reáli lepšie ako na fotkách.
4. 7. 2023 13:04
vzhled je otázka vkusu
a zvyku, osobně jsem si vybral I10 v naprostém základu (49kW, bez klimatizace, rádia...) za 249 tis., po téměř ročním čekání hlásím naprostou spokojenost, vadí mi akorát, že se nedá trvale vypnout příliš horlivé hlídání jizdy v pruzích a startstop, za co bych si rád připlatil je vyhřívané čelní sklo
4. 7. 2023 12:30
Re: Sucasne picanto
Moc nerozumiem čo splietaš. Kto je solídny? Kto má koho na lopatkách? Dve rovnocenné malé autá s rovnakou technológiou len odlišným dizajnom. Vidno, že si v súčasnom Picante zjavne ani nesedel. Ja som pred pol rokom s tým jazdil a je to výborné malé auto. Celkom ma bavilo ako to litrové turbo ťahalo, k tomu skvelý manuál. Tento facelift je drastický, ale zaujímavý a oceňujem, že sa Kia snaží udržať A segment pri živote bez elektrifikácie. Toho litrového turba je škoda, hoci asi to málokto kúpil.