Kia představuje dieselový hybrid, první modely jej dostanou ještě letos
Elektrifikace je obrovským automobilovým tématem a v této oblasti nezahálí ani korejská Kia. Již teď můžete sáhnout kupříkladu po elektromobilu Soul, plug-in hybridní Optimě či hybridní a čistě elektrické variantě modelu Niro. Pohon EcoDynamics+ je vlastně mild-hybrid se 48voltovou baterií o kapacitě 0,46 kWh a startér-generátorem MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator), díky kterému je prodloužena možnost vypnutí vznětového motoru.
Motor se s touto technologií plynule přepíná mezi dvěma režimy: elektromotor a generátor. MHSG je pomocí řemene napojeno na klikový hřídel a spalovací jednotce poskytne při akceleraci až 10 kW výkonu navíc, což snižuje zatížení samotného motoru a přináší nižší emise. V režimu generátor systém shromažďuje kinetickou energii a dobíjí baterii zpomalováním a brzděním. Na celý systém dohlíží řídící jednotka (ECU), jež vypočítává nejefektivnější využití dostupné energie, přičemž zohledňuje zbývající energii v baterii.
Součástí je i funkce Moving Stop & Start. Jak již název napovídá, jde vlastně o pokročilejší stop&start s možností úplného vypnutí spalovacího motoru při zpomalování či brzdění. MHSG je připraven okamžitě reagovat na sešlápnutí plynu a po takovém pokynu spalovací jednotku opět uvede do chodu.
Automobilka si pochvaluje i kompaktnost celého systému, takže není problém motor EcoDynamics+ integrovat do současných moderních platforem. Baterii Korejci umístili pod podlahu zavazadlového prostoru, ale slibují minimální dopad na praktičnost jednotlivých modelů.
Kia řešení připravila v rámci elektrifikované strategie pro rok 2025. Novinka znamená, že automobilka jako první nabídne ve svém portfoliu hybrid, plug-in hybrid, mild-hybrid se 48V okruhem a čistě elektrický vůz. Do roku 2025 chce společnost představit šestnáctku aut s alternativním pohonem, konkrétně jde o pět nových hybridů, pět plug-in hybridů, pět čistě elektrických vozidel a jedno auto s palivovými články.
Pohon EcoDynamics+ pochopitelně přijíždí za účelem snížení emisí, aby flotila značky plnila zpřísňující se normy. Kia uvádí snížení emisí o čtyři procenta dle nového měřícího cyklu WLTP, budeme-li spoléhat na měření NEDC, je to prý až sedm procent.
Jako první model dostane dieselový mild-hybrid v druhé polovině roku 2018 Kia Sportage, v roce 2019 bude následovat třetí generace Ceedu. V průběhu příštího roku se pak paleta aut s tímto pohonným ústrojím rozroste o další kousky. A brzy se prý můžeme těšit i na benzinový mild-hybrid.