Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia představuje dieselový hybrid, první modely jej dostanou ještě letos

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 5. 2018
2
15
Jednotka EcoDynamics+ je novým mild-hybridem kombinujícím vznětový motor se 48V technologií, navíc ji lze integrovat do stávající architektury korejské automobilky.

Elektrifikace je obrovským automobilovým tématem a v této oblasti nezahálí ani korejská Kia. Již teď můžete sáhnout kupříkladu po elektromobilu Soul, plug-in hybridní Optimě či hybridní a čistě elektrické variantě modelu Niro. Pohon EcoDynamics+ je vlastně mild-hybrid se 48voltovou baterií o kapacitě 0,46 kWh a startér-generátorem MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator), díky kterému je prodloužena možnost vypnutí vznětového motoru.

Motor se s touto technologií plynule přepíná mezi dvěma režimy: elektromotor a generátor. MHSG je pomocí řemene napojeno na klikový hřídel a spalovací jednotce poskytne při akceleraci až 10 kW výkonu navíc, což snižuje zatížení samotného motoru a přináší nižší emise. V režimu generátor systém shromažďuje kinetickou energii a dobíjí baterii zpomalováním a brzděním. Na celý systém dohlíží řídící jednotka (ECU), jež vypočítává nejefektivnější využití dostupné energie, přičemž zohledňuje zbývající energii v baterii.

Součástí je i funkce Moving Stop & Start. Jak již název napovídá, jde vlastně o pokročilejší stop&start s možností úplného vypnutí spalovacího motoru při zpomalování či brzdění. MHSG je připraven okamžitě reagovat na sešlápnutí plynu a po takovém pokynu spalovací jednotku opět uvede do chodu.

Automobilka si pochvaluje i kompaktnost celého systému, takže není problém motor EcoDynamics+ integrovat do současných moderních platforem. Baterii Korejci umístili pod podlahu zavazadlového prostoru, ale slibují minimální dopad na praktičnost jednotlivých modelů.

Kia řešení připravila v rámci elektrifikované strategie pro rok 2025. Novinka znamená, že automobilka jako první nabídne ve svém portfoliu hybrid, plug-in hybrid, mild-hybrid se 48V okruhem a čistě elektrický vůz. Do roku 2025 chce společnost představit šestnáctku aut s alternativním pohonem, konkrétně jde o pět nových hybridů, pět plug-in hybridů, pět čistě elektrických vozidel a jedno auto s palivovými články.

Pohon EcoDynamics+ pochopitelně přijíždí za účelem snížení emisí, aby flotila značky plnila zpřísňující se normy. Kia uvádí snížení emisí o čtyři procenta dle nového měřícího cyklu WLTP, budeme-li spoléhat na měření NEDC, je to prý až sedm procent.

Jako první model dostane dieselový mild-hybrid v druhé polovině roku 2018 Kia Sportage, v roce 2019 bude následovat třetí generace Ceedu. V průběhu příštího roku se pak paleta aut s tímto pohonným ústrojím rozroste o další kousky. A brzy se prý můžeme těšit i na benzinový mild-hybrid.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Pochvala
DonVito
| 16. 5. 2018
Heled, kdo se v automotive trochu pohybuje, tak vi, ze Toyota ma nejlepsi hybridy. Prodava auta na vodik a vyvinula novy druh baterek.

Kdo se zajima o automotive, tak vi, ze se jedna o jednu ze tri nejvetsich automobilek.

O nejakem vyvojovem deficitu slysim poprve.
Znas, ze se rika: Prani otcem myslenky?
Neni to tvuj pripad?
Pochvala
Joab
| 16. 5. 2018
Jo, píšu to už potřetí. Když ty resources nejsou, samozřejmě že je na to nemůžou alokovat.
Zdroj úplně prozrazovat nemůžu, leč kdo se v tom automotive trochu pohybuje, nemůže to pro něj bejt novinka.
Pochvala
DonVito
| 15. 5. 2018
Takze spekulace a zdroj je v tve hlave?

[odkaz]
Citace i pro Wina..: Toyota vice president Didier Leroy said that back in 2011, before “Dieselgate” erupted, the company had “already started to anticipate the fact that we should not allocate resources to develop a new small diesel engine.”

Jinak vyvoj 48V mild-hybridniho pohonu neni zadna veda, jelikoz se jedna jen o implementaci OEM produktu (napr. Schäffler, Continental atd.). ;-)
Pochvala
Joab
| 15. 5. 2018
Samozrejme ze zastavila vyvoj dieselu, vzdyt o tom pisu. Zase zacne, akorat to nebude tak uplne vlastni vyvoj.
Spouste lidi to nevadi..
To už tu bylo,
DonVito
| 15. 5. 2018
Tahle Kia ma s dieselelektrickym pohonem spolecneho hodne malo :-)
Jelikoz se jedna o mild hybrid, neboli takovy zdokonaleny start-stop.