Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Rio čtvrté generace oficiálně. Premiéra už v Paříži, v Česku na konci února

Jan Mička
Diskuze (30)
Nová Kia Rio to nebude mít snadné. Proti konkurenci vyrazí s výraznějším designem karoserie a mimořádně provedeným interiérem.

První nástřel designu nové generace Kie Rio zveřejnila korejská automobilka na skicách koncem minulého měsíce, nyní už jdou ale všechny tajnosti stranou. Vůz si můžeme vůbec poprvé prohlédnout na sérii oficiálních fotografií, ještě před velkou premiérou na pařížském autosalonu však přineseme první statické dojmy z předpremiéry ve Frankfurtu nad Mohanem (proběhne 15. září v sídle evropského ředitelství značky).

Kia toho zatím o nové generaci modelu Rio oficiálně moc neřekla, rozměry však uvést nezapomněla. Karoserie na délku měří 4.065 milimetrů (+15 mm oproti předchůdci), je 1.450 milimetrů vysoká (-5 mm), 1.725 mm široká (+5 mm) a narostl i rozvor náprav – nyní má 2.580 mm (+10 mm). Už minulá generace platila po stránce designu za povedený vůz a ta nová posunuje hranice ještě o kus dál. Líbí se nám miniaturní maska chladiče, doširoka rozevřený nasávací otvor v předním nárazníku a velké zadní svítilny. Designových výstřelků tady moc nenajdeme, což ale na druhou stranu ničemu až tak nevadí. Vůz aspoň není nijak přeplácaný.

Karoserie je fajn, interiér je ale ještě větší bomba. Palubní desce dominuje volna stojící displej nového infotainmentu HMI (human-machine interface), přehledná středová konzola a tvarově povedený volant. Přístrojový štít je jednoduchý, od pohledu dobře čitelný, a špatně nevypadají ani použité materiály – zejména pak perforované kožené čalounění a lesklé tmavé prvky na přístrojové desce. Nesedí nám pouze výplně dveří, které působí trochu fádně. Nebojíme se říci, že je design vozu navržen podle evropských pravidel – vždyť se také rodil v Německu a Kalifornii v úzké spolupráci s Koreou.

Podrobnější informace týkající se techniky značka zatím nezveřejnila, očekáváme však podobnou skladbu motorů a převodovek jako u Hyundai i20 - 1.2 DOHC 55 a 62 kW, 1.4 DOHC 74 kW (automat i manuál) a 1.1 CRDi 55 kW. Chybět by nemusel ani motor 1.0 T-GDI (88 kW), který má například větší model cee´d nebo Hyundai i20 Active.

Výroba nové Kie Rio pro Evropu začne na konci letošního roku. Mezinárodní dynamická prezentace proběhne v lednu, a uvedení na český trh je plánováno na přelomu února a března.

Jan Mička
Diskuze (30)
2. 9. 2016 15:11
Re: výhľad dopredu?
okej, len mi prišlo smiešne, keď dnes každý druhý jazdí na suv, kde nedovidí na koniec auta v žiadnom smere, a pri aute typu rio kde vidíš pomaly aj na registračnú značku je výhľad ok.
2. 9. 2016 14:00
Re: výhľad dopredu?
Když, potřebujdeš, když se nahneš, vidíš ji - je to téměř vždy při manévrování téměř na místě. Tohle se kritizovalo už u Opella Kadeta "Vajíčko" - měl zaoblenou příď. Začali to dělat všichni a dál to nikomu nevadilo.

Odhad půdorysu auta je vždy podvědomý. Např. taky neřídíš v prostředku, ale na levé straně a taky umíš zajet k (pravému) chodníku, který nemůžeš vidět v žádném autě.

Technická podstata má určovat pokrok a náš laický pohled. Bohužel to je dneska často obráceně - viz třeba kategorie SUV.
2. 9. 2016 13:50
výhľad dopredu?
veď to nie je panamera, naopak ak vidíš koniec vrchu kapoty a vieš, že to koniec celého auta, je to lepšie, ale pri tak malom aute je to jedno
2. 9. 2016 12:21
Zajímavý "monobox" zmizel
Škoda.

I tady už je nyní vysoká příď a téměř vodorovná kapota, jak je to dneska běžné, takže přechod na čelní sklo už je zlomový, Vdech pro chladič je přitom sice aerodynamicky účelně stále dole a horní maska zcela v tom duchu zcela zaslepená, ale je hodně vysoko a to není určitě z pohledu obtékání a vztlaku přídě příhodné - a pro výhled dopředu taky.

Výtvarně pak - podle mne - už není auto tak přitažlivě kumštovní, jako předešlé. To mě mrzí. Jakoby Peter Schreyer odešel.
2. 9. 2016 10:41
Re: Možnosť personalizácie vzhľadu
mne sa zdá, že toto auto nie je ideál na dvojfarebnú indivindi. Je to taká klasika, ktorá lepšie vyznie serózne a viac jej pomôžu poriadne kolesá a vyššia výbava, takže bude mať niekto chuť o indivi, nech radšej vloží prachy do vyššie spomenutého.