Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Rio III: Třídveřová verze příští rok

David Bureš David Bureš 4. 3. 2011 • 17:41
33
10
Zobrazit náhledy (33)
Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio
Nová generace Kii Rio má lákat zákazníky svěžím designem a moderními liniemi.

Kia přivezla do Ženevy třetí generaci konkurenta pro Fabii, Fiestu a Punto. Nové Rio bude nabízeno v pětidveřovém a nově i třídveřovém provedení. Z motorů nabídne dvě zážehové a dvě vznětové jednotky.

Nové Rio zahodilo nevýrazný vzhled svého předchůdce a své zákazníky bude lákat svěžími liniemi v duchu současného trendu této korejské automobilky. Příkladem je typicky tvarovaná maska současných vozů Kia, logo se však z mřížky přesunulo nad ní. Světlomety jsou doplněny o příplatková diodová denní světla. Mohutný C-sloupek je podobný SUV Sportage.

Dvoubarevný interiér s podařenými detaily a téměř sportovním tříramenným volantem působí téměř přepychově. Oproti svému předchůdci je prostornější, Kia tvrdí, že výška nad zadními sedadly vzrostla o 8 mm, prostor na předních sedadlech je zase delší o 45 mm. Narostla i přihrádka před spolujezdcem a další vnitřní odkládací prostory.

Automobil oproti předchůdci narostl, jeho délka je 4.045 mm (mezigeneračně +20 mm) a šířka 1.720 mm (+25 mm), samotný rozvor je s 2.570 mm o celých 70 mm delší. Výška 1.470 mm znamená, že nové Rio je o 15 mm nižší než svůj předchůdce.

Zavazadlový prostor je proti předchůdci 100 mm širší, jeho objem je 288 l. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60/40.

Nová generace Ria bude nabízena se dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory. Upravený benzinový čtyřválec 1,25 „Gamma“ v Ženevě představuje i nové Picanto, jeho výkon je v Riu 63 kW v 6000 min-1, vrchol točivého momentu je 118 Nm v 4000 min-1.

Větší benzinový 1,4litr produkuje výkon 80 kW v 6000 min-1 a vrchol točivého momentu je 136 Nm v 4200 min-1.

Z dieselových jednotek bude v nabídce 1,4litrový čtyřválec a 1,1litrový tříválec. Prvně jmenovaný nabídne 66 kW v 4000 min-1 a 216 Nm v 1750 min-1. Tříválec má výkon 52 kW v 4000 min-1 a vrchol točivého momentu 162 Nm v 1750 min-1.

Podvozek vychází z minulé generace. Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson bylo upraveno jen minimálně, zadní zavěšení s torzní příčkou má tužší vlečná ramena pro lepší jízdní stabilitu. Delší tlumiče mají s upravenou geometrií zlepšit kvalitu jízdy. Brzdy budou na všech kolech kotoučové, vpředu o průměru 256 mm, vzadu o průměru 262 mm.

Nová karoserie z vysokopevnostní oceli je tužší než u předchozího Ria. Zvláštní pozornost byla věnována zesílení motorového prostoru a podlahy mezi B-sloupkem a příčnou přepážkou palubní desky. Kia je přesvědčena, že Rio získá 5 hvězdiček v testech Euro NCAP.

V příplatkové výbavě nebude chybět rádio s CD a MP3 přehrávačem a vstupem AUX, automatická klimatizace a vyhřívané přední sedačky. Barvu karoserie bude možné vybírat z 10 odstínů.

Kia Rio III - Základní technická data
Motor1,4 CVVT1,25 CVVT1,4 CRDi1,1 CRDi
Převodovka6M (4A)5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1396124813961120
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]80/600063/600066/400052/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]136/4200118/4000216/1750162/1750
Max. rychlost [km/h]181167171161
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,513,014,216,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,24,84,13,5

Nové pětidveřové Rio se začne v Evropě prodávat v září, třídveřové verze se dočkáme až na začátku příštího roku. Výroba bude probíhat v domácí korejské továrně Sohari.

Jméno Rio se v nabídce automobilky Kia objevilo poprvé v roce 2000. O pět let později přišla na trh druhá generace, která se prodala ve více než 860.000 exemplářích a stala se tak třetím nejprodávanějším autem značky na zahraničních trzích.

Témata
4. 3. 2011 18:02
Re: 1.2 Turbo GDI
prevodovku odhadujem na 6stupnovy manual
krutak neuviedli ale odhadujem ze by mohol atakovat 200Nm
4. 3. 2011 17:27
Re: 1.2 Turbo GDI
z náklaďáku ;-)
4. 3. 2011 15:13
Re: 1.2 Turbo GDI
Boze, to tam bude turbo vetsi nez motoror, ne? ;-) a co kroutak? a prevodovka?
4. 3. 2011 09:34
Re: Spotreba
je to trochu ako keby usite horucou ihlou,ale tak ja som sa docital z ich oficialnych materialov zo Zenevy nasledujucu spotreby
1.4 - 5,2l / 4,8l
1.25 - 4,8l / 4,3l
za lomitkom spotreba s ISG(vypinanie motoru na ked stoji auto dlhsiu dobu)
1.4D - 4,1l / 3,5l
1.1D - 3,5l / 3,2 l
vsetko kombinovany cyklus
4. 3. 2011 09:16
Re: Technické údaje
zrejme hej,ich ofiko udaje vravia o 70 ps and 162 Nm

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku