Kia Rio III: Třídveřová verze příští rok
Kia přivezla do Ženevy třetí generaci konkurenta pro Fabii, Fiestu a Punto. Nové Rio bude nabízeno v pětidveřovém a nově i třídveřovém provedení. Z motorů nabídne dvě zážehové a dvě vznětové jednotky.
Nové Rio zahodilo nevýrazný vzhled svého předchůdce a své zákazníky bude lákat svěžími liniemi v duchu současného trendu této korejské automobilky. Příkladem je typicky tvarovaná maska současných vozů Kia, logo se však z mřížky přesunulo nad ní. Světlomety jsou doplněny o příplatková diodová denní světla. Mohutný C-sloupek je podobný SUV Sportage.
Dvoubarevný interiér s podařenými detaily a téměř sportovním tříramenným volantem působí téměř přepychově. Oproti svému předchůdci je prostornější, Kia tvrdí, že výška nad zadními sedadly vzrostla o 8 mm, prostor na předních sedadlech je zase delší o 45 mm. Narostla i přihrádka před spolujezdcem a další vnitřní odkládací prostory.
Automobil oproti předchůdci narostl, jeho délka je 4.045 mm (mezigeneračně +20 mm) a šířka 1.720 mm (+25 mm), samotný rozvor je s 2.570 mm o celých 70 mm delší. Výška 1.470 mm znamená, že nové Rio je o 15 mm nižší než svůj předchůdce.
Zavazadlový prostor je proti předchůdci 100 mm širší, jeho objem je 288 l. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60/40.
Nová generace Ria bude nabízena se dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory. Upravený benzinový čtyřválec 1,25 „Gamma“ v Ženevě představuje i nové Picanto, jeho výkon je v Riu 63 kW v 6000 min-1, vrchol točivého momentu je 118 Nm v 4000 min-1.
Větší benzinový 1,4litr produkuje výkon 80 kW v 6000 min-1 a vrchol točivého momentu je 136 Nm v 4200 min-1.
Z dieselových jednotek bude v nabídce 1,4litrový čtyřválec a 1,1litrový tříválec. Prvně jmenovaný nabídne 66 kW v 4000 min-1 a 216 Nm v 1750 min-1. Tříválec má výkon 52 kW v 4000 min-1 a vrchol točivého momentu 162 Nm v 1750 min-1.
Podvozek vychází z minulé generace. Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson bylo upraveno jen minimálně, zadní zavěšení s torzní příčkou má tužší vlečná ramena pro lepší jízdní stabilitu. Delší tlumiče mají s upravenou geometrií zlepšit kvalitu jízdy. Brzdy budou na všech kolech kotoučové, vpředu o průměru 256 mm, vzadu o průměru 262 mm.
Nová karoserie z vysokopevnostní oceli je tužší než u předchozího Ria. Zvláštní pozornost byla věnována zesílení motorového prostoru a podlahy mezi B-sloupkem a příčnou přepážkou palubní desky. Kia je přesvědčena, že Rio získá 5 hvězdiček v testech Euro NCAP.
V příplatkové výbavě nebude chybět rádio s CD a MP3 přehrávačem a vstupem AUX, automatická klimatizace a vyhřívané přední sedačky. Barvu karoserie bude možné vybírat z 10 odstínů.
Kia Rio III - Základní technická data | ||||
Motor | 1,4 CVVT | 1,25 CVVT | 1,4 CRDi | 1,1 CRDi |
Převodovka | 6M (4A) | 5M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1248 | 1396 | 1120 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 80/6000 | 63/6000 | 66/4000 | 52/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 136/4200 | 118/4000 | 216/1750 | 162/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 181 | 167 | 171 | 161 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,5 | 13,0 | 14,2 | 16,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 4,8 | 4,1 | 3,5 |
Nové pětidveřové Rio se začne v Evropě prodávat v září, třídveřové verze se dočkáme až na začátku příštího roku. Výroba bude probíhat v domácí korejské továrně Sohari.
Jméno Rio se v nabídce automobilky Kia objevilo poprvé v roce 2000. O pět let později přišla na trh druhá generace, která se prodala ve více než 860.000 exemplářích a stala se tak třetím nejprodávanějším autem značky na zahraničních trzích.