Kia Soul Hamstar edition: Oslava křečků
Kia uvádí na americký trh model Soul v edici Hamstar. Automobil oslavuje fakt, že jihokorejská automobilka podruhé v řadě získala ocenění za reklamu na tento crossover. Hrdiny klipu byli křečci.
Kia Soul Hamstar bude postavena na základech stupně výbavy Soul+. Karoserii vozu doplní černé pruhy na bocích a černá hvězda s logem Hamstar na kapotě a pátých dveřích. Černá jsou také 18palcová litá kola, víčko palivové nádrže a mřížka před předními dveřmi s integrovanými směrovými světly. Nárazníky jsou naopak v barvě karoserie, na zádi se objevuje střešní spoiler.
Černé hvězdy se dostaly i do interiéru, na opěrky předních sedadel, bílý nápis Hamstar v červeném obdélníku se objevuje na koberečkách. Přední vyhřívaná sedadla jsou kožená, stejný materiál byl použit i na hlavici řadicí páky a věnec volantu.
Součástí výbavy je elektricky ovládaná panoramatická střecha, automatická klimatizace, přední mlhovky a audio systém s centrálním reproduktorem, subwooferem, 315wattovým externím zesilovačem a osvětlenými reproduktory, které se můžou rozsvěcet podle rytmu hudby.
Soul Hamstar je poháněn benzinovým čtyřválcem 2,0 CVVT o výkonu 91 kW v 6300 min-1. Vrchol točivého momentu je 186 Nm v 4600 min-1.
Automobilka vůz nabídne jen ve vybraných amerických zastoupeních, jeho výroba potrvá do té doby, dokud bude o vůz mezi zákazníky zájem. Cena Soulu Hamstar s čtyřstupňovým automatem je 20.990 dolarů (cca 357.000,- Kč) včetně přepravního poplatku ve výši 695 dolarů.
Reklama This or That, kterou Kia v USA propaguje model Soul, získala v USA ocenění Nielsen Automotive Ad of the Year. Pro automobilku to znamená druhou trofej v řadě, před rokem obdržela stejné ocenění za reklamu A New Way to Roll, kde byli v hlavní roli opět křečci a Soul.
Klip z produkce studia David&Goliath se vysílal od května 2010. Zasazuje Kiu Soul do městského prostředí a ukazuje tento model jako vhodnější dopravní prostředek než topinkovač, pračku nebo kartonovou krabici. Celý klip se odehrává ve fiktivním světě křečků, kde jsou ulice jako například Hamsterdam Avenue.
Reklamy zhlédlo už více než 7 milionů diváků, automobilka dokonce uvedla na trh módní kolekci navrženou podle oblečení hlavních hrdinů těchto klipů.
Kia Soul se vyrábí od roku 2008. K očekávaným silným stránkám jako vysoká hodnota za vynaložené peníze, kvalita nebo moderní technika, měl vůz přidat výjimečnost, styl, nadčasovost a možnost individualizace. Soul Hamstar je šestou edicí, kterou Kia pro tento model nabídla.
Na letošním autosalonu v New Yorku byl představen facelift Soulu. Vedle modernizace vzhledu se novinkou v nabídce stal zážehový motor 1,6 GDI s přímým vstřikováním, který loni debutoval v modelu Kia Sportage a bratrském Hyundaii ix35. Jeho výkon je v Soulu 99 kW, vrchol točivého momentu pak 164 Nm.