Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Stonic má za sebou facelift. Nabízí mildhybrid a najde volná parkoviště

David Bureš David Bureš 6. 8. 2020 • 08:40
11
8
Zobrazit náhledy (11)
Kia Stonic Kia Stonic Kia Stonic Kia Stonic Kia Stonic Kia Stonic

Malý crossover korejské značky je na trhu třetím rokem, a tak se Kia Stonic dočkala modernizace. Vzhled se tolik nezměnil, změny jsou hlavně technického rázu.

Kia letos výrazně modernizuje svoji nabídku v segmentu B. Inovací se nedávno dočkal malý hatchback Rio a nyní důležitými změny prochází také technicky spřízněný malý crossover Stonic. Ten je aktuálně čtvrtý nejprodávanější model značky v Evropě, s více než 150.000 prodanými kusy od konce roku 2017, kdy vstoupil na trh.

Inovace se primárně dotkly nabídky motorů a elektronických systémů. Konkrétně v případě pohonných jednotek automobilka reaguje na přísnější emisní normy. Proto Stonic podobně jako modernizované Rio nově pořídíte také jako mildhybrid.

Verze doplněná o 48V elektrickou síť s lithium-ion polymerovou baterií vznikla na základech přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDI. Jde o jeho novou generaci rodiny Smartstream, která střídá dosavadní řadu Kappa. Novinka využívá nový systém CVVD (Continuously Variable Valve Duration) umožňující přepínat mezi různými spalovacími cykly v závislosti na zatížení pro co nejvyšší účinnost. Startér-generátor připojený řemenem ke klikové hřídeli pak buď pomáhá spalovacímu motoru při akceleraci, nebo dobíjí baterii při zpomalování.

Mildhybridní tříválec 1.0 T-GDI bude nadále k dispozici ve dvou výkonových verzích, se 74 kW a 88 kW. Točivý moment se však u silnější verze v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou zvýšil o 16 %, na 200 N.m. Alternativou k dvouspojce pak je šestistupňový manuál. Jedná se o jeho novou generaci, tzv. inteligentní manuální převodovku, se spojkou bez mechanické vazby (tzv. clutch-by-wire). Ta podobně jako automat umožňuje vozu plachtit s vypnutým motorem.

K dispozici ale nadále budou také konvenční motory. Jednak tu bude nehybridní varianta 1.0 T-GDI (74 kW), nově s šestistupňovým manuálem místo pětistupňového, pod níž bude ležet základ v podobě atmosférické dvanáctistovky s 62 kW. Jedná se o její novou generaci s dvojportovým vstřikováním (DPFI) do sacího kanálu s optimalizovaným časováním, která se již dříve představila v modelu Picanto.

Kia Stonic (2020): Technická data a české ceny modernizované verze
Motor 1.2 CVVT 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI MHEV
Zdvihový objem [cm3] 1197 999 999
Válce/ventily 4/4 3/4 3/4
Výkon [kW/min] 62/6000 74/4500-6000 88/6000
Točivý moment [N.m/min]  118/4000 172/1500-4000 172/1500-4000 (200/2000-3500)
Převodovka 5M 6M (7DS) 6M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 165 183 (180) 185 (185)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,5 10,7 (11,7) 10,4 (10,4)
Komb. spotřeba paliva [l/100 km] 5,1 4,5 (4,5) 4,1 (4,2)
Cena Comfort [Kč] 354.980 - -
Cena Exclusive [Kč] 399.980 424.980 (449.980) -
Cena Top [Kč] 429.980 454.980 (479.980) 489.980 (514.980)

Změny pod kapotou doplňují také novinky v oblasti elektroniky. Novinkou je standardně dodávaný dotykový displej multimediálního systému zvětšený na 8". Systém umí pomocí bluetooth připojit dvě zařízení, možností je spárování chytrého telefonu s autem díky bezdrátovým funkcím Apple CarPlay a Android Auto. Inovativní telematika UVO pak poskytne nové služby, jako je informování o dopravě v reálném čase, předpověď počasí, ceny paliva nebo dokonce vyhledávání volných parkovišť.

Paletu asistenčních systémů zase rozšiřuje automatické brzdění nově detekující vedle chodců také cyklisty, inteligentní tempomat nebo upozornění na cestující vzadu při zhasnutí motoru. To má zabránit tomu, abyste na zadních sedadlech zapomněli své třeba spící děti. Novinkou pro Stonic jsou též přední parkovací senzory, které vůz dosud nenabízel.

Naopak design se prakticky nezměnil, Stonic vypadá nadále svěže i po letech. Kia nicméně upozorňuje na nově tvarované full-LED světlomety, případně na nově nabízená 16" kola či dva nové laky Perennial Grey a Sporty Blue. Rozšířila se i nabídka populárních dvoubarevných kombinací. Uvnitř vedle zmíněného 8" displeje infotainmentu najdeme nový 4,2" displej palubního počítače v kapličce přístrojů.

Modernizovaná Kia Stonic se na evropských trzích začne prodávat v průběhu třetího čtvrtletí letošního roku.

Související články

Témata
Avatar - Emel
7. 8. 2020 14:09
Re: No dobre...
Mně se to pak moc nelíbilo u F3, kde byly bílé i ty A sloupky... to bych si určitě nekoupil. U té F2 za mě ok a možná bych o tom i uvažoval
https://cdn.motor1.com/…/skoda-fabia.jpg
Avatar - Mikesus
7. 8. 2020 10:21
Re: No dobre...
Tady mi bílá nepřišla hrozná:
https://www.carwest.cz/…vnaplzen-142.jpg
Na některých barvách to vypadalo divně, ale neodvažuju se tvrdit, že je něco hnusné, když se mi to nelíbí. Je to subjektivní názor.
Tady mi to moc nesedělo:
https://www.autozeitung.de/…/skoda_001_1.jpg?…
https://i.ebayimg.com/…iJcwvH-/$_86.JPG
http://1.im.cz/…iems-gallery.jpg
Tady sice stříbrná, ale mně se to vůbec nelíbí, narozdíl od celé zelené.
https://moje.auto.cz/…a90/mr-yoda.html
6. 8. 2020 18:57
Re: No dobre...
Vyzeralo to dosť zle... :-/
Avatar - Emel
6. 8. 2020 16:28
Re: No dobre...
Na bílou střechu si pamatuju u FII i FIII. Já bych si to asi nevybral, ale ne že by to vypadalo nějak špatně...

https://i0.cz/…/41274169382.jpg
6. 8. 2020 14:44
Re: No dobre...
Nepamätáš si na bielu strechu za 11 tisíc? Fabia II...
Individualizácia je prd platná, keď je hnusná... Zaplatíš si ju a ešte na teba budú ukazovať prstom... :-) Mimochodom, zrovna táto Kia má taký divný prevarený metrosex-dizajn, že by som vážne váhal niečo také si kúpiť.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud