Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia uvede na čínský trh Carnival s delším rozvorem

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 4. 2012 • 13:10
6
1
Zobrazit náhledy (6)
Kia Carnival
Kia Carnival se ve své druhé generaci prodává již takřka šest let. První a zároveň i poslední modernizací prošla na konci roku 2009. Pro Čínu ovšem nyní vznikla prodloužená verze.

Do důchodu se tedy aktuální řada ještě nechystá ani zdaleka. Je ovšem nutné podotknout, že jako Carnival ji známe my Evropané. Například v USA se jmenuje Sedona a v Číně pro změnu VQ. Varianta s dlouhým rozvorem, která také třeba pro Američany není žádnou novinkou (ti koneckonců ani jinou neznají), dostala označení VQ-R.

Čínskou výstavní premiéru si odbyla v Pekingu. Oproti poslednímu modelu 2010 se ale auto zvenčí nijak neliší, stále má masku s chromovaným orámováním ve stylu prvního Cee'du. Rozvor je oproti standardním variantám prodloužen o 130 mm na 3020 mm. Došlo i ke zvětšení zadního převisu, pro změnu o 190 mm. Auta už je tedy pořádný kus, protože na délku měří 5130 mm. Snadno si tedy lze spočítat, že ve srovnání s krátkými verzemi narostlo celkem o 320 mm. Aby těch čísel ještě nebylo málo.

Zatímco v Evropě se Carnival nabízí jako levnější alternativa k evropské konkurenci, ovšem s lepší výbavou, v Číně je postavení VQ a obzvláště pak představované VQ-R trochu jiné. Kia si tady nemusí dělat starosti s nedostatkem image, jen připomeňme, že první Carnival (1999-2006) tradičně uzavíral žebříčky spolehlivosti německého TÜV. V Říši středu novinku marketingově prezentuje jako kancelář na kolech, která nabízí vysokou variabilitu a obrovský prostor.

Oficiální fotky pak zachycují luxusní verzi se světlým koženým čalouněním. Vzhledem k rozměrům se dovnitř vejde sedm pasažérů, zadní dvě řady sedadel jsou sklopné a vyjímatelné, jak se na správnou „velkou vanu“ sluší a patří. A co vlastně tenhle „obývák na kolečkách“ pohání? Výhradně turbodiesel 2,2 l s výkonem 145 kW.

Na českém trhu se největší MPV od Kie již neprodává, v tichosti z něj zmizelo během loňského roku. U nás bylo k mání naposledy také s motorem 2,2 CRDi, ovšem ještě s nižšími 142 kW a s dvěma druhy šestistupňových převodovek: přímo řazenou i samočinnou.

Aktuální snímky zachycují pouze verzi s automatem, takže předpokládejme, že manuál se daleko na východě ani nabízet nebude, k charakteru auta se beztak příliš nehodí. VQ-R se v čínských showroomech značky Kia objeví letos v září.

Témata
Avatar - 3_diamanty
26. 4. 2012 15:32
na co su cinanom tie predlzene auta?
predlzeny carnival, predlzeny passat, ..... a dalsie predlzene modely inych znaciek......?

priemerny cinan s vyskou 1,6metra by mal pozadovat skratene verzie nie predlzene ;-)

akosi tomu nerozumiem, ved pre maleho cinana je aj nepredlzeny passat vacsi ako pre europana phaeton

pamatam si ako ma raz jeden vietnamec asi pred rokom a pol poprosil na parkovisku pred svojim obchodom s handrami ci mu tu jeho octaviu nevycuvam lebo stal jemne smerom dole a predny naraznik mal jemne zachyteny o obrubnik a nevedel si rady, gestikulaciou a lamavou slovencinou som pochopil ze ma problem vyjst s tou jeho octaviou tak sa rozhodol ze asi to prenecha nejakemu okoliducemu vodicovi a on ho bude navigovat aby mu neotrhol naraznik, no ale nejde o to - chcel som povedat len tolko ze ja som do tej jeho octavie nevedel nastupit, mam 1,77metra ale vpredu som si pri nastupeni pripadal ako v miniaute nalepeny na skle a volante - pani tolko miesta vzadu v octavke to ste este nevideli - jeden by neveril ze aj pri tak malom razvore sa da carovat priestorom ;-) - tam bolo na nohy viac miesta ja kv superbe prisaham bohu :yes: - keby mal ten cvietnamec superb tak vzadu ma miesta jak v autobuse :yes:

tak ani za k... nechapem na co su im dlhe auta

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku