Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Venga: Motory

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Pro malé městské MPV Kia nabízí dva zážehové a dva vznětové agregáty, celkem v pěti výkonových variantách.

V případě motorů spalujících benzin se jedná o pohonné jednotky řady Gamma – 1,4 CVVT naladěný na 66 kW a 1,6 CVVT o výkonu 92 kW, který Venga sdílí se Soulem.

Oba turbodiesely jsou novinkou. Patří do konstrukční rodiny U2, která nahrazuje starší typy U1. Vznikly ve vývojovém centru Kia v německém Rüsselsheimu a vyrábí se ve slovenské Žilině. Oběma objemovým variantám je společné vstřikování common-rail s až pěti vstřiky za jeden cyklus a filtr pevných částic. Změnou proti starším agregátům Kia je dostupnost 90 % nejvyššího točivého momentu již od 1500 min-1, o 1,1 % nižší hlučnost a servisní interval prodloužený na 30 tisíc km (nebo 12 měsíců).

Nový motor 1,4 CRDi je ve Venze nasazen vůbec poprvé. Dodávat se bude ve variantách s výkonem 55 a 66 kW, obě mají maximum točivého momentu 220 Nm. Přeplňování zajišťuje turbodmychadlo s pevnými lopatkami a obtokovým ventilem. Agregát 1,6 CRDi o výkonu 94 kW má turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, představil se již loni například ve faceliftovaném Ceed’u.

Kia Venga - technická data a ceny při uvedení na český trh (prosinec 2009)
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,4 CRDi1,4 CRDi1,6 CRDi
Převodovka5M5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]13961681139613961582
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/630092/630055/400066/400094/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/4000156/4200220/1750-2350220/1750-2350260/1900-2750
Max. rychlost [km/h]167182157167182
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,910,917,414,511,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,2 (5,9)6,7 (6,2)4,8 (4,4)4,7 (4,5)4,9 (4,5)

Všechny motory vyhovují emisní normě Euro 5 a mohou být na přání vybaveny systémem automatického vypínání motoru ISG, který dle konkrétní motorizace snižuje kombinovanou spotřebu o 0,2 až 0,5 l/100 km (v tabulce údaje v závorkách).

Ondřej Láník
Diskuze (0)