Koenigsegg je v disciplíně 0-400-0 km/h stále králem. Porazil vlastní rekord a stanovil další
U nových rekordů nebude výrobce hypersportů končit, v budoucnu totiž plánuje pokořit dosud nejvyšší rychlostní metu v kategorii produkčních aut.
V disciplíně sprintu z nuly na 400 km/h a následného zastavení zpět na nulu má svět nového rekordmana. Vlastně tedy staronového. Nový čas 27,83 sekundy totiž patří opět Koenigseggu, který s modelem Jesko Absolut překonává svůj vlastní rekord – již loni v květnu totiž dokázala švédská značka s hybridní Regerou uzmout zpátky korunu (28,81 s) a porazit v tomto dynamickém testu elektrický Rimac Nevera (29,93 s).

Během jediné jízdy na letišti Örebro ve Švédsku si přitom Koenigsegg dokázal k disciplíně 0-400-0 km/h připsat i trojici dalších nových světových rekordů. Přímý sprint z 0 na 400 km/h zvládlo Jesko Absolut za 18,82 sekundy. Další rekordy se přitom týkají měření v mílích za hodinu, kdy hypersport pokořil kategorie 0-250 mph za 19,20 sekundy a 0-250-0 mph za 28,27 sekundy.
Koenigsegg mluví o plně homologovaném standardním produkčním exempláři modelu Jesko, který byl pro rekordní jízdu doplněn pouze ochranným rámem a sedačkou ze staršího hypersportu One:1, tu preferuje testovací pilot Markus Lundh. Pneumatikami byly standardně dodávané Michelin Pilot Sport Cup2 R.
Varianta Absolut je Jesko ve specifikaci zaměřené právě na nejvyšší maximální rychlost v přímce. Aerodynamické prvky karoserie zohledňují především nízký odpor vzduchu. Proto také na voze nenajdete žádné velké křídlo na zádi. Pro rekordní jízdu nakonec spaloval twin-turbo osmiválec o objemu pěti litrů Etanol E85, se kterým motory Koenigseggu již tradičně produkují svůj maximální výkon. V tomto případě 1600 koní (1177 kW).
Už dříve švédská značka projevila zájem dosáhnout s modelem Jesko Absolut nového titulu nejrychlejšího produkčního auta světa a atakovat hranici 500 km/h. Nejnovější řada rekordů má tedy automobilce dokazovat správnost dříve provedených simulací a výpočtů pro verzi Absolut. „Nyní už jde pouze o testování pneumatik, vývoj a jejich schválení, abychom se o tento rekord mohli konečně pokusit,“ uvedl k dosavadnímu úspěchu Christian von Koenigsegg, zakladatel a vedoucí značky.