Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kögel Cargo Coil Novum: Větší užitek

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Společnost Kögel odhalila návěsy Cargo Coil a Cargo Coil Rail s vyšším užitečným zatížením díky modernizaci nazvané Novum.

Návěsy Kögel Cargo Coil a Cargo Coil Rail podstoupily jako první varianty z portfolia valníkových návěsů Kögel generační obměnu na design Novum. Návěsy pro přepravu cívek a dělené pásové oceli jsou nově vybaveny upraveným profi lem vnějšího rámu a vylepšenou konstrukcí, která je charakteristická pro návěsy generace Novum. Díky tomu mají návěsy Cargo Coil až o 150 kilogramů nižší pohotovostní hmotnost než předcházející generace.

V řeči přesných čísel to znamená hmotnost návěsu Cargo Coil v základní výbavě pouhých 6650 kilogramů a železniční varianty Cargo Coil Rail přibližně 6900 kilogramů. Nový podélný nosník s výškou 435 milimetrů přináší proti starší generaci nejen větší užitečné zatížení, ale i výhodnější celkovou výšku při stejné výšce nástavby.

Návěsy Cargo Coil a Cargo Coil Rail generace Novum disponují stabilním svařovaným rámem odolným proti zkroucení, se zasunutými příčnými nosníky pro vysoké užitné a bodové zatížení. V prohlubni na svitky s délkou 7200 mm v sériovém provedení bývají přepravovány cívky a dělená pásová ocel o průměru 900 až 2100 milimetrů s maximálním rovnoměrným zatížením 30 tun na jeden a půl metru.

Pro zajištění nákladu jsou sériově rozmístěny v prohlubni pro svitky dva páry kapes na sloupky. Jeden pár kapes na sloupek na přední části korby a jeden pár ve vzdálenosti 2050 milimetrů pro uchycení trubek čtvercového průřezu. Volitelně lze v prohlubni pro svitky dodat pět nebo osm párů kapes na sloupky. Nabídka může zahrnovat až osm párů kapes na sloupek ve vnějším rámu. Navíc lze nainstalovat dva nebo čtyři kusy kapes na sloupek

namísto čelní stěny.

Užší, ale silnější koncový plech na zádi návěsu přináší lepší stabilitu, stejně jako nová konzola propojovacích zásuvek na přední stěně, která odvádí síly přes podélné nosníky do rámu. Nový profil vnějšího rámu významně zlepšuje dostupnost vázacích bodů Vario-fix, takže je možné zajištění nákladu ve vnějším děrovaném ocelovém rámu při zatažené plachtě, i ve spojení s volitelně použitelnými bočnicemi. V případě popruhů s ostrými háky musejí být bočnice pro zaháknutí otevřené.

V případě popruhů s plochými háky je možné zaháknutí i se zavřenými bočnicemi. Sériové začleněných třináct párů vázacích třmenů je nově opatřeno bočními háky pro jednodušší manipulaci. Disponuje tažnou silou 2500 kilogramů, resp. 4000 kilogramů.

Díky uchopovacím hranám integrovaným v rámu, plachtové ochraně z aramidové tkaniny a speciálním osám ve výbavě Rail lze návěsy Cargo Coil Rail naložit i na železnici. Návěs je přitom dimenzován pro flexibilní nakládku na nejběžnější kapsové železniční vozy.

Přední stěna včetně předních objemových rohových sloupků, zadních rohových sloupků a portálových vrat v zadní stěně jsou v základní výbavě vyrobeny z hliníku. Celou řadu výhod přináší standardizace rohových sloupků se zvedací střechou a bez ní. Především ve spojení s volitelnou zvedací střechou dochází k úspoře hmotnosti. Navíc lze snadněji umístit palety na přední stěnu při boční nakládce. Kromě toho mají i tato vozidla generace Novum stejně velká pole bočnic.

Rozdílně dlouhé zásuvné latě tak patří minulosti. Kapsy na latě lze variabilně uspořádat prostřednictvím děrované lišty na rohové sloupky a do úložiště latí. Samozřejmě mají návěsy Cargo Coil a Cargo Coil Rail certifikát o zajištění nákladu podle normy DIN EN 12642 XL.

Díky modulovému systému lze u obou typů návěsů použít variabilní nástavbu známou z modelu Kögel Flexiuse. Nástavba nabízí vpředu osm možností přestavení vzdálenosti po 25 mm a vzadu čtyři možnosti přestavení po 50 mm. Také lze nezávisle měnit výšku nástavby vpředu a vzadu v rozsahu 200 milimetrů. Je tedy možné provádět přepravu zboží s vnitřní světlou výškou od 2700 do 2900 mm nebo od 2750 do 2950 mm vpředu i vzadu.

Návěs Cargo Coil používá spolehlivé nápravy Kögel Trailer KTA s jedinečným dvojím pérováním KA z měkkého gumového ložiska a vodícího ramene.

Na přání je k návěsům Cargo Coil a Cargo Coil Rail k dispozici systém zajištění nákladu Coilfi x. Ten se skládá z jedné upínací tyče, čtyř nástrčných sloupků pro trubky čtvercového průřezu s háky na těžký náklad a úchytnými otvory pro distanční trubky, dvou distančních trubek a vždy tří vázacích lan a upínacích popruhů k diagonálnímu upevnění. Tím je zajištěno tvarové zabezpečení. Použitím upínací tyče a zástrčných klanic naplocho předchází poškození cívek a pásových rolí. V individuální úpravě nových návěsů nechybí ani další rozmanité balíčky pro zajištění nákladu,

výbava Roro, bočnice, dvojitá certifikace pro železnici a mnoho dalších.

Ladislav Černý
Diskuze (0)