Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kompaktním mercedesům se nadmíru daří. Nabídku rozšíří další tři!

David Bureš
Diskuze (0)
Mercedes už několikrát dal najevo, že chce rozšířit svoji nabídku kompaktních modelů s pohonem přední nápravy. Nyní oznámil, kolik jich bude.

Aktuální modely nižší střední třídy sdílející platformu s pohonem předních kol MFA byla pro Mercedes-Benz trefou do černého. Jejich prodeje stabilně rostou, jen loni o 9,3 % na 636.903 kusů, díky čemuž hrají důležitou roli v návratu trojcípé hvězdy na pozici nejprodávanějšího luxusního výrobce aut. Mercedes chce v tomto trendu pokračovat a nabídku kompaktů chce rozšířit.

O těchto plánech stuttgartská značka mluvila už několikrát, až teď ale oficiálně oznámila, kolik modelů bude rozšířená řada kompaktních vozů vlastně čítat. Šéf vývoje vozů Mercedes Ola Källenius přiznal, že nová generace této rodiny bude čítat hned osm zástupců. To je o tři více než dnes.

Aktuálně Mercedes nabízí pět kompaktních vozů s platformou MFA – hatchback (třída A), MPV (třída B), sportovně laděný sedan (CLA), sportovně střižené kombi (CLA Shooting Brake) a SUV (GLA), které postupně uváděl na trh od roku 2011. V příštím roce tak nastane čas jejich postupné mezigenerační výměny.

Källenius zatím neřekl, jaké nové modely rozšířená nabídka kompaktů bude čítat, předchozí zprávy z automobilky ale naznačují, které to budou. Stávající vozy budou zachovány i v nové generaci, jejich řady však podle všeho doplní tradiční sedan, nedávno naznačený studií Concept A Sedan.

Může se zdát podivné rozšiřovat nabídku o kompaktní sedan, když firma už jeden nabízí (CLA). V tomto případě ale půjde o tradiční tříprostorový model, který nabídne výrazně více prostoru na zadních sedadlech než CLA. Právě prostornost notně omezuje prodeje CLA, a tak chce automobilka tento problém řešit. Vedle nabídnutí typického sedanu, zřejmě nazvaného A sedan, ho patrně vyřeší tím, že CLA se stane ještě sportovnějším, aby se tato dvojice vzájemně dostatečně odlišila.

Dalším novým modelem podle všeho bude SUV GLB, které se svojí hranatou karoserií inspiruje legendární třídou G, respektive konceptem Ener-G-Force z roku 2012. Opatrně se pak špitá o tom, že vůz nabídne až sedmimístný interiér, což by patrně jeho velikost posunulo výrazně nad ostatní nabízené kompakty.

Podoba osmého kompaktu pak zůstává ve hvězdách. V minulosti se hovořilo o nabídnutí kompaktního roadsteru (SLA) s pohonem přední nápravy, poslední zprávy ale naznačují, že Mercedes mění své plány v oblasti otevřených aut a některá dnešní kabria dokonce ukončí bez nabídnutí nástupce. Místo roadsteru by tak mohla přijít prodloužená verze chystaného sedanu, která by na rozdíl od sporťáku byla sázkou na jistotou. V Číně by o takový automobil byl nepochybně zájem.

Nechme se tak zatím překvapit, co pro nás Mercedes v následujících letech chystá. Jisté každopádně je to, že nové kompakty použijí modernizovanou platformu MFA2 a svými jednoduššími tvary bez komplikovaných křivek navážou na již zmíněnou studii Concept A Sedan. První z nich (třídy A a B) přitom na trh dorazí již v roce 2018. Co se týče techniky v útrobách, tak se i nadále počítá se spoluprací s aliancí Renault-Nissan. Naftová patnáctistovka od Renaultu by tak měla v nabídce zůstat. Větší 2,2litrový turbodiesel by ale měl být nahrazen dvoulitrem, jako se to již děje u větších mercedesů.

David Bureš
Diskuze (0)