Koncern Volkswagen zvýšil v první polovině roku 2009 svůj podíl na světovém trhu na 12 %
Přitom ještě loni měl jen 9,9 %. Za první půlrok bylo sice dodáno o 5 procent osobních a lehkých užitkových vozů méně, celkem 3.100.300 ks, ale celkový trh oproti stejnému období loňského roku ztratil 17,7 %. V červnu pak prodeje nových vozů všech koncernových značek kromě švédské Scanie vzrostly na 609.800 jednotek, tedy o 6,5 %. Detlef Wittig, koncernový viceprezident pro prodej a marketing, k tomu uvedl: Naše poměrně dobrá prodejní čísla ukazují, že Volkswagen Group je na správné cestě, vše běží podle plánu. Nicméně, naším hlavním úsilím je zachovat tyto výsledky i ve druhé polovině roku. Hospodářská nejistota totiž stále trvá a ještě nějakou dobu bude..
Osobní automobily značky VW vykázaly nárůst podílu na trhu v průběhu prvního pololetí o 1,7 procentního bodu (ze 6,3 na 8 %). Až do konce června se prodeje zvýšily dokonce o 2,2 % na 1.949.000 vozidel. Tohoto výsledku bylo dosaženo zejména díky pozitivnímu vývoji v Německu, Brazílii a zejména Číně. Prodejní čísla modelů Tiguan, Scirocco, Passat CC a Golf byla velmi uspokojivá. Další pozitivní impuls lze očekávat také v následujících měsících od nové generace Pola. Koncernovým značkám Audi, Škoda a Seat se také daří lépe než celému trhu.
Na evropském trhu s osobními automobily prodala celá skupina VW 1.662.900 aut, což znamená pokles o 11,7 %. Celý trh ale ztratil 18,4 %. V Severní Americe si zákazníci koupili celkem 253.900 vozů (- 12,6 %), jenže tamější globální trh zaznamenal prudký pád o 33,2 %. V Jižní Americe se podíl Volkswagenu mezi novými osobními auty zvýšil z 19 na 22,1 procenta. Brazilci si postavili do svých garáží celkem 335.700 volkswagenů, o 6,1 procenta více než loni. Tím v podstatě domácí automobilka (v největší jihoamerické zemi vyrábí již od roku 1953) překonala nárůst trhu o 3,7 %. Nejprodávanějším ze všech je loni představená třetí (nebo vlastně už pátá, pokud budeme počítat i poměrně rozsáhlé modernizace) generace modelu Gol.
Pro nás poněkud exotický trh v Asii a Tichomoří klesl o 0,6 %, Volkswagen Group zde vykázala mohutný nárůst o 18,6 %! (prodáno 723.800 kusů). Na současném největším světovém trhu, v Číně, je navýšení ještě větší, +22,7 %, Nové majitele zde našlo 652.200 aut. Jen o něco méně, 631.900 vozidel, prodal celý koncern v Německu (+18,3 %). Poptávka byla zvláště vysoká po Volkswagenech Fox, Polo, Golf, Tiguan, Passat CC, Scirocco a užitkovém Caddy, stranou nezůstaly ani Audi A3 a Q5, Seat Ibiza a také modely naší Škody - Roomster, Fabia a Superb. Samotná značka Volkswagen se na domácím trhu zlepšila o 26 %, z 269.000 loňských na 339.000 letošních vozů.