Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncern Volkswagen zvýšil v první polovině roku 2009 svůj podíl na světovém trhu na 12 %

Aleš Dragoun
Diskuze (285)
Skupina Volkswagen Group navýšila svůj globální tržní podíl v prvních šesti měsících roku 2009. I v obtížné ekonomické situaci se největšímu evropskému výrobci podařilo dosáhnout na světovém trhu osobních automobilů od ledna do června podílu 12 %.

Přitom ještě loni měl jen 9,9 %. Za první půlrok bylo sice dodáno o 5 procent osobních a lehkých užitkových vozů méně, celkem 3.100.300 ks, ale celkový trh oproti stejnému období loňského roku ztratil 17,7 %. V červnu pak prodeje nových vozů všech koncernových značek kromě švédské Scanie vzrostly na 609.800 jednotek, tedy o 6,5 %. Detlef Wittig, koncernový viceprezident pro prodej a marketing, k tomu uvedl: Naše poměrně dobrá prodejní čísla ukazují, že Volkswagen Group je na správné cestě, vše běží podle plánu. Nicméně, naším hlavním úsilím je zachovat tyto výsledky i ve druhé polovině roku. Hospodářská nejistota totiž stále trvá a ještě nějakou dobu bude..

Osobní automobily značky VW vykázaly nárůst podílu na trhu v průběhu prvního pololetí o 1,7 procentního bodu (ze 6,3 na 8 %). Až do konce června se prodeje zvýšily dokonce o 2,2 % na 1.949.000 vozidel. Tohoto výsledku bylo dosaženo zejména díky pozitivnímu vývoji v Německu, Brazílii a zejména Číně. Prodejní čísla modelů Tiguan, Scirocco, Passat CC a Golf byla velmi uspokojivá. Další pozitivní impuls lze očekávat také v následujících měsících od nové generace Pola. Koncernovým značkám Audi, Škoda a Seat se také daří lépe než celému trhu.

Na evropském trhu s osobními automobily prodala celá skupina VW 1.662.900 aut, což znamená pokles o 11,7 %. Celý trh ale ztratil 18,4 %. V Severní Americe si zákazníci koupili celkem 253.900 vozů (- 12,6 %), jenže tamější globální trh zaznamenal prudký pád o 33,2 %. V Jižní Americe se podíl Volkswagenu mezi novými osobními auty zvýšil z 19 na 22,1 procenta. Brazilci si postavili do svých garáží celkem 335.700 volkswagenů, o 6,1 procenta více než loni. Tím v podstatě domácí automobilka (v největší jihoamerické zemi vyrábí již od roku 1953) překonala nárůst trhu o 3,7 %. Nejprodávanějším ze všech je loni představená třetí (nebo vlastně už pátá, pokud budeme počítat i poměrně rozsáhlé modernizace) generace modelu Gol.

Pro nás poněkud exotický trh v Asii a Tichomoří klesl o 0,6 %, Volkswagen Group zde vykázala mohutný nárůst o 18,6 %! (prodáno 723.800 kusů). Na současném největším světovém trhu, v Číně, je navýšení ještě větší, +22,7 %, Nové majitele zde našlo 652.200 aut. Jen o něco méně, 631.900 vozidel, prodal celý koncern v Německu (+18,3 %). Poptávka byla zvláště vysoká po Volkswagenech Fox, Polo, Golf, Tiguan, Passat CC, Scirocco a užitkovém Caddy, stranou nezůstaly ani Audi A3 a Q5, Seat Ibiza a také modely naší Škody - Roomster, Fabia a Superb. Samotná značka Volkswagen se na domácím trhu zlepšila o 26 %, z 269.000 loňských na 339.000 letošních vozů.

Aleš Dragoun
Diskuze (285)
Avatar - white label
3. 8. 2009 20:53
Re: Milý white label(e) ...
Napsal jsem také proto "např."...myslel jsem ty "běžné" kteří využili šrotovného...
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2009 20:34
Re: Milý Johnn(e)!
To zas "u nás" ve firmě dáváme VĚTŠí "důvěru" NĚMECKÉ a RAKOUSKÉ pobočce (než české) - BEZ výjímky ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2009 20:33
Re: Milý white label(e) ...
... ty kdo kupují v Deutschland Fabie HTP bych (bez urážky) NEnazvala "běžnými" ;-)
Avatar - white label
3. 8. 2009 19:14
Re: Milý white label(e) ...
Já teď myslel spíš běžné Němce kupující např. ty Fabie HTP... ;-)
3. 8. 2009 19:06
Re: Milý white label(e) ...
Do německa také občas jezdím a jelikož pracuji v německé firmě,mám někdy dojem,že i v technických otázkách nám německé vedení dává větší důvěru,než třeba jižním (i španělským)nebo východnějším pobočkám.Můžou to být vyjímky.