Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec Dieselgate? Němci schválili úpravy 1.6 TDI. Jen o softwaru to není...

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Volkswagen hlásí, že německé úřady schválily úpravy 1.6 TDI, posledního motoru, kterého se v Evropě týká kauza Dieselgate. Turbodiesel dostane i upravenou techniku.

Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) dal automobilce Volkswagen svolení k technickým úpravám dalších zhruba 2,6 milionu automobilů s naftovým motorem, které byly vybaveny softwarem, jenž umožňuje manipulovat s testy emisí. Jde o menší automobily s motorem 1.6 TDI ( EA 189) a souhlas KBA platí pro celou Evropu, sdělil Volkswagen.

Počet aut, která mohla firma v celé Evropě svolat k opravám, se před dnešním rozhodnutím dostal na zhruba 5,6 milionu, uvedla agentura Reuters. Volkswagen loni v září přiznal, že do aut s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká asi 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české dceřiné automobilky Škoda Auto. V celé Evropě, pro niž platí souhlas KBA, jde o 8,5 milionu automobilů.

Volkswagen už dříve uvedl, že majitelé aut budou o úpravách informováni individuálně a dostanou pozvánku k návštěvě autorizovaného servisu. V České republice začal podnik auta s naftovým motorem vybavená problematickým softwarem svolávat k úpravě v polovině května.

U většiny vozů skupiny Volkswagen mají opravy spočívat jen v aktualizaci softwaru. U vozů s motorem 1.6 TDI však budou nutné složitější úpravy, které KBA nakonec přece jen schválil. Vedle upraveného softwaru vozy s tímto motorem dostanou i tzv. usměrňovač vzduchu. KBA tvrdí, že toto zařízení neovlivní výkon, spotřebu, ani hluk motoru. Uvidíme, zda to bude pravda, protože podle odborníků takové řešení bude na motor mít vliv.

Volkswagen uvádí, že většinu z 8,5 milionu vozů v Evropě bude možné opravit ještě letos.

V USA, kde byla aféra odhalena, se Volkswagen dohodl s vládou na urovnání, v rámci něhož vyplatí firma celkem 16,5 miliardy dolarů (přes 400 miliard Kč), z toho většinu na odkoupení problematických vozů a na další kompenzace jejich majitelům. Volkswagen přitom odmítá výzvy Evropské komise, aby podobné náhrady poskytl i majitelům svých vozů v Evropě. Firma argumentuje tím, že na rozdíl od USA softwarovou úpravou motoru neporušila evropské zákony.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
5. 11. 2016 17:39
"Kus plastu"?
Tady jde jistě o zlepšení rovnoměrnosti hustoty vzduchu, a tím zlepšení měření jeho množství váhou vzduchu, a tedy zpřesnění vstřiků paliva. Vzduch, vstupující do sacího potrubí ze vzduchového filtru, není zpravidla zcela homogenní - přechod z velkého hranatého průřezu filtru obloukem do menšího kruhového průřezu. Proto přidaný "nátrubek" před váhou.

Ale i tak: svědčí to asi o tom, že softwaroví draci přehlížejí základní fyzikální podstaty věcí. Místo, aby SW byl pomocník HW-u, bývá tomu dnes často naopak.
5. 11. 2016 17:34
Re: Ulhaný koncern
viz můj zvlášť příspěvek
5. 11. 2016 16:18
Ulhaný koncern
Nechápu, měl to být přece jen softwarový problém, tak na co nějaký usměrňovač? To VW zase lhal a lhal?
Avatar - GM.rja
5. 11. 2016 15:13
Počty
No nevím, ale nějak jim nesedí počty: 2,6mil. + 5,6mil. = 8,2mil., ale přiznali 8,5mil., takže na těch rozdílových 300 tis. ks toprá Neméc mr.dát?
5. 11. 2016 14:51
Konec Dieselgate? Němci schválili úpravy 1.6 TDI. Jen o soft
Takže kus plastu vytlačeného za 5 Kč na 3D tlačiarni má vyriešiť problém, ktorý sa ich inžinierom nepodaril vyriešiť 10 rokov a prinútil ich podvádzať? :-)

Toto "riešenie" je možno dostačujúce pre druhotriednych Europanov. V Amerike ich s tým ale pošlu niekam ...