Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec kontroverzním BMW? Nový tým designérů zahodí uniformitu a rozliší řady modelů

BMW iX M60
BMW iX M60
BMW iX M60
BMW iX M60
78 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (10)

Po vozech Neue Klasse už BMW pracuje na dalších nových designech, které máme očekávat na konci tohoto desetiletí.

U BMW Group se nedávno otřásla zem v designovém studiu. Zatímco u kormidla vizuálního směřování celé skupiny nadále zůstává ředitel Adrian van Hooydonk, na samostatných odděleních značky BMW došlo k zásadním změnám – od Polestaru přichází Maximilian Missoni jako nový vedoucí designu střední, vyšší a luxusní řady i modelů Alpiny, zatímco nižší řadu modelů povede Oliver Heilmer, původně šéfující designu Mini. A koneckonců Domagoj Dukec, zodpovědný za éru masivních ledvinek dnešních bavoráků, odchází ke značce Rolls-Royce.

Video placeholder
BMW Vision Neue Klasse X • Zdroj: BMW

Nová jména v designovém studiu samozřejmě vynesla na povrch otázku, zda se vskutku kontroverzní vizuální směřování značky za poslední roky dočká výrazné proměny. Už samotné zamíchání na vedoucích pozicích tomu ostatně nasvědčuje, a to mimo nadcházející modely Neue Klasse, jejichž jazyk navrhl ještě dosavadní tým designérů. Určitý nadhled do budoucnosti BMW tak nyní poskytl v rozhovoru s britským Top Gearem sám velký šéf designu van Hooydonk.

„[Neue Klasse] je velkým odklonem od naší předchozí práce. Jako bychom přeskočili jednu generaci. Max tento směr neovlivní, ale již nyní pracujeme na vozech pro roky 2029 a 2030, na kterých se bude podílet i Oliver. Nechceme ovšem, aby se z jejich přístupu stala šablona, podle které budeme jen tvořit BMW různých velikostí,“ uvedl magazínu van Hooydonk.

U dvojice designových týmů pro konkrétní řady modelů je BMW otevřeno rozličným přístupům, čímž by se menší a větší vozy odlišovaly vlastním specifickým vzhledem – nakonec ale budou muset dle van Hooydonka stejně zapadat do celkového směřování značky: „Je mou povinností zajistit, aby BMW zůstalo globálně jednotnou značkou s rozpoznatelnou designovou linií. Nové uspořádání týmů sice může vyvolat napětí či diskuze, ale proto jsem tady já. Nic neprojde dveřmi bez mého dozoru.“

A co se týče možného vlivu designu švédského Polestaru, ten u BMW očekávat vážně nemáme. „Nenajali jsme Maxe Missoniho, abychom získali design Polestaru. To není styl, který chceme. A ani to nechce on. Rádi bychom, aby se u BMW aklimatizoval, k čemuž mu dáme nějaký čas. Podporuji různorodost, ta ovšem s Maxem a Oliverem dorazí automaticky,“ dodal van Hooydonk.

Vstoupit do diskuze (10)