TEST BMW 550e xDrive – Diesel? Tenhle plug-in ujede až 950 km
Nové BMW řady 5 se sice stále prodává s tradičními naftovými motory, ale ve svém portfoliu má i zajímavou alternativu. Plug-in hybridní verze 550e xDrive totiž kombinuje solidní celkový dojezd s opravdu rychlou dynamikou.
Design, interiér
Minulé BMW 5 se šestiválcem pod kapotou, benzinovým i naftovým, považuji za jedno z nejlepších aut všech dob. Když jsem se však poprvé mohl seznámit s nástupcem populárního velkého manažerského sedanu z Mnichova, uvědomil jsem si, že už mě nebaví tak, jako předchůdce. Jak jsem napsal ve svém testu – bavilo mě se v něm vozit, ale ne jej řídit.
Už tehdy mě David Haidinger, český PR manažer BMW, přesvědčil, že je to zejména téměř základní variantou 520d xDrive, jež není cílená na nadšené řidiče a že s benzinovým šestiválcem to bude lepší. Ten se představil už během loňského září a oficiálně se jmenuje BMW 550e xDrive, přičemž je koncipován jako plug-in hybrid, díky čemuž umí jezdit čistě na elektřinu. Zvládne tedy nové pětce napravit reputaci zábavnějším jízdním projevem?
Britská elegance německého bavoráku
Než se však budeme věnovat jízdě, pojďme si připomenout to zásadní. Nové BMW 5 přijelo na svět s velkými mezigeneračními novinkami. Vzniklo společně s čistě elektrickou alternativou BMW i5, což ovlivnilo hlavně exteriérový design, proporce i aerodynamiku, a je vizuálně sportovnější a agresivnější. V reálném světě se navíc výrazně zvětšilo, což platí pro standardní sedan i praktičtější rodinné kombi Touring.