Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ferrari 275 GTS by Pininfarina (1966)
Ferrari 275 GTS by Pininfarina (1966)
Ferrari 275 GTS by Pininfarina (1966)
Ferrari 275 GTS by Pininfarina (1966)
51 Fotogalerie

Kus zkorodované kastle se vydražil téměř za 600 tisíc. Patří totiž starému ferrari

Ondřej Šámal

Aukce sbírky Rudiho Kleina zahrnovala nejen kompletní auta v nálezovém stavu, ale také spoustu dílů. Například část karoserie Ferrari 275 GTS, za kterou dal zájemce téměř 600 tisíc korun.

Říjen byl mimo jiné ve znamená aukce polozapomenuté sbírky aut Američana Rudiho Kleina, která odpočívala v halách vrakoviště v Los Angeles. Cela akce vynesla 29,6 milionů dolarů, což je asi 690 milionů korun. Hlavní hvězdou se stal nádherný Mercedes-Benz 300 SL Gullwing z roku 1956 v odlehčené verzi Leichtmetallausführung pro závodní účely, který našel nového majitele za 9.355.000 dolarů, tedy asi za 218 milionů korun.

Za vysoké částky se vydražil také úžasný Mercedes-Benz 500 K z roku 1935 závodníka Rudolfa Caracciolu, který skončil na 4,1 milionu dolarů (téměř 95,5 milionů korun), či o čtyři roky mladší Horch 855 Special Roadster (3,3 milionu dolarů, respektive 76,8 milionů korun), prototyp Isa Grifo Spider za 1,8 milionu dolarů (41,9 milionů korun) nebo Lamborghini Miura z roku za cenu 1,3 milionu dolarů, což je v přepočtu přes 30.000.000 Kč.

Vedle toho nového majitele našla i spousta nekompletních aut nebo dokonce jen jejich částí. Rudi Klein totiž provozoval vrakoviště pro exkluzivní evropské vozy, ve sbírce proto měl i spoustu zdánlivého „haraburdí“. Neznalý pozorovatel by do této kategorie zařadil i kus karoserie s vyšisovaným červeným lakem s označením China Red neboli čínská červená. Znalec by ovšem v torzu odhalil vzácné Ferrari 275 GTS od Pininfariny.

Video placeholder
Ferrari F80 • Ferrari

Tohoto sportovního spideru se v letech 1964 až 1966 vyrobilo pouhých 200 exemplářů. Jedná se o otevřenou verzi modelu 275 GTB, přičemž oběma variantám pod dlouhou přední kapotou pracuje 3,3litrový dvanáctiválec o výkonu 260 koní, který stačí na maximálních 240 km/h.

Kus karoserie s výrobním číslem 7921 si v rámce aukce našel nového majitele za 25.200 dolarů, což je asi 587 tisíc korun. To za několik desítek kilogramů pomuchlaného kovu rozhodně není málo. Nicméně musíme vzít v potaz, že ferrari z 50. a 60 let minulého století patří k tomu nejhodnotnějšímu na automobilovém trhu s veterány. Ferrari 275 GTS ve špičkovém stavu proto vyjde klidně na 2 miliony dolarů (46,6 milionů korun). Navíc je na něj tak krásný pohled, který se koupit nedá.