Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kvalifikace motocyklové VC Japonska 2019: Marc Márquez v MotoGP bezkonkurenční

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 19. 10. 2019 • 13:21
16
Zobrazit náhledy (16)
VC Japonska 2019 VC Japonska 2019 VC Japonska 2019 VC Japonska 2019 VC Japonska 2019 VC Japonska 2019 VC Japonska 2019 VC Japonska 2019 VC Japonska 2019 VC Japonska 2019 VC Japonska 2019

Nejrychlejšími v kvalifikaci na GP Japonska silničních motorek byli v jednotlivých třídách Marc Márquez (MotoGP), Luca Marini (Moto2) a Niccolò Antonelli (Moto3).

Letošní ročník japonské motocyklové Velké ceny je teprve 39. v pořadí, její tradice přesto sahá do roku 1962. V Suzuce se ale tehdy ještě o světové body nejelo, stalo se tak až v následující sezóně. Pak se klání přesunulo do Fuji a následovala dvacetiletá pauza, aby se v ročníku 1987 vrátilo na původní místo. V Motegi mělo premiéru v devětadevadesátém, po nešťastné smrtelné nehodě Daijira Katoa se sem v sezóně 2004 přesunul závod natrvalo. Twin Ring Motegi ovšem hostil také Grand Prix Pacifiku (2000-2003), takže poslední dvě dekády je v kalendáři nepřetržitě. Vlastní jej Honda.

Příští rok rozšíří MS již dříve avizovaný finský Kymi Ring. VC Finska se jela naposledy v sezóně 1982 v Imatře, Na přírodním okruhu se konají mezinárodní závody pořád, byť s dlouhou přestávkou (1987-2015), momentálně v rámci International Road Racing Championship (IRRC). V roce 2022 se světový motocyklový šampionát vrátí do Brazílie. Motocyklová Grand Prix Ria se konala v roce 2004, od té doby v zemi kávy, fotbalu a výborných závodníků na dvou i čtyřech kolech jednostopé stroje absentovaly.

Autódromo Internacional Nelson Piquet alias Jacarepaguá, v 80. letech minulého věku mimo jiné i dějiště Velké ceny Brazílie formule 1, však dnes již neexistuje, před sedmi lety definitivně uvolnil místo olympijskému areálu. Grand Prix se přesune do nového areálu Rio Motorpark. Okruh se sedmi levými a šesti pravými zatáčkami má měřit 4,5 km. Což samozřejmě může znamenat definitivní konec Brna, pokud ten nepřijde dříve.

V roce 1965 bylo bývalé Československo jedním z největších výrobců motocyklů na světě. A dnes? Co na tom, že tak malá země a trh má v současné době tři stále jezdce v seriálu? V Brně se nebude v sezóně 2020 už ani testovat, stejně jako ve Valencii. Dále následující rok z programu zkoušek vypadne katarský Losail, GP se ale zcela jistě uskuteční.

MotoGP

Domácí „Taka“ Nakagami sice v Motegi startuje, ale čeká ho operace bolavého ramene a následná rekonvalescence. Tým Lucia Cecchinella už za něj má náhradu: v posledních třech závodech jej vystřídá... Johann Zarco! Spekulace se potvrdily, ten tak poté, co „byl odejit“ od KTM, dlouho nezahálel. Nad jeho další kariérou v mistrovství světa ale stále visí otazník. Dvojnásobný šampion Moto2 určitě jezdit nezapomněl!

U LCR volno nebude, Nakagami prodloužil na rok 2020 a Cal Crutchlow samozřejmě zůstává rovněž. I když mají každý odlišného hlavního sponzora a jinak zbarvené motocykly, oba reprezentují stejnou stáj. Crutchlow má navíc tovární smlouvu přímo s Hondou. O tu usiluje i Zarco jako testovač. Že by HRC ovšem propustila Stefana Bradla se nezdá být pravděpodobné.

Divokou kartu dostal Sylvain Guintoli (Suzuki). Prvnímu pátečnímu tréninku ovšem nakonec vládl Maverick Viñales (Yamaha). Top pozice pro Fabia Quartarara ve druhém měření sil už není žádným překvapením. Nepříjemný pád potkal Miguela Oliveiru (Tech 3 KTM), ale Portugalec odešel po svých. Guintoli byl diskvalifikován z celého pátku, protože mu Suzuki namontovala motor pro rok 2020. A to se nesmí... Třetí dnes brzy ráno musel být kvůli opravdu nepříznivému počasí odložen o deset minut. Nakonec v něm kraloval Danilo Petrucci (Ducati).

Moderní grafika nám při čtvrtém tréninku nabídla i tep Mavericka Viñalese (vyšplhal až na 137 úderů za minutu)... Už se zkoušelo i suché obutí. Na špičce výsledkové listiny nakonec trůnil... no kdo jiný než Marc Márquez? První kvalifikace viděla fantastickou bitvu mezi Crutchlowem, Nakagamim a Álexem Rinsem (Suzuki). Postoupit dál ovšem mohli jen dva... Španěl Japonce porazil a spolu s Britem šel dál... Vůbec nevyjel Tito Rabat, Karel Abraham obsadil osmé místo, na roštu tedy bude stát osmnáctý.

Jenže nás čekal boj Top 12 o nejvýhodnější pozici na startu. Na Marca Márqueze ovšem nikdo neměl, již jistý (osminásobný) mistr světa zcela dominoval. Jednu chvíli měl před ostatními náskok i přes sekundu. Nakonec ho všichni stáhli. Ale do první řady se s ním zítra postaví oba muži Petronas Yamahy, Franco Morbidelli a Fabio Quartararo. Druhou okupují Viñales, Crutchlow a Jack Miller.

VC Japonska MotoGP 2019 – Kvalifikace (Top 10)
1. Marc Márquez Honda Repsol Honda Team 1:45,763 min
2. Franco Morbidelli Yamaha Petronas Yamaha SRT 1:45,895 min
3. Fabio Quartararo Yamaha Petronas Yamaha SRT 1:45,944 min
4. Maverick Viñales Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 1:46,090 min
5. Cal Crutchlow Honda LCR Honda Castrol 1:46,189 min
6. Jack Miller Ducati Pramac Racing 1:46,337 min
7. Andrea Dovizioso Ducati Ducati Team 1:46,410 min
8. Danilo Petrucci Ducati Ducati Team 1:46,427 min
9. Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing Team Gresini 1:46,558 min
10. Valentino Rossi Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 1:46,558 min
18. Karel Abraham Ducati Reale Avintia Racing 1:48,121 min

Moto2

Nejrychlejší čas prvního tréninku patřil Bradu Binderovi (KTM), ve druhém se na čele objevil Álex Márquez. Sobotní mokrý ovládl Brit Jake Dixon. Syn dvojnásobného sajdkárového mistra světa na mokru umí... Álex Márquez se zařadil mezi ty, kteří zvládli ustát situaci, kdy málem upadli.

Kvalifikace prostřední kubatury začala atypicky po Moto3 jako druhá. Dixon tentokrát neměl moc štěstí a sklouzl se. Rychlý byl Somkiat Chantra, což mu vyneslo postup do Q2, překonal jej pouze Marco Bezzecchi a Jorge Navarro s Remym Gardnerem, Australan byl ve finále ze všech nejrychlejší.

Bezzecchi měl v boji o pole position technický problém, jeho KTM odmítla poslušnost. Luca Marini si nechal vyměnit slidery na kombinéze, byť na jedno koleno se takřka zapomnělo, nebýt Mavericka Viñalese. A byl rychlý jako z praku. Dnes skvělý Chantra minutu před koncem upadl, přitom jednu chvíli dokonce pořadí vévodil. Na nevlastního bratra Valentina Rossiho nicméně nestačil ani on, ani nikdo jiný. Druhý Augusto Fernández měl ztrátu 1,1 s, Marini se na vlhké dráze dostal dokonce pod 2:01. V první řadě je doplní Lorenzo Baldassarri.

VC Japonska Moto2 2019 – Kvalifikace (Top 10)
1. Luca Marini Kalex Sky Racing Team VR46 2:00,985 min
2. Augusto Fernández Kalex Flexbox HP 40 2:02,133 min
3. Lorenzo Baldassarri Kalex Flexbox HP 40 2:02,212 min
4. Álex Márquez Kalex EG 0,0 Marc VDS 2:02,306 min
5. Jorge Navarro Speed Up Beta Tools Speed Up 2:02,411 min
6. Somkiat Chantra Kalex Idemitsu Honda Team Asia 2:02,435 min
7. Thomas Lüthi Kalex Dynavolt Intact GP 2:02,483 min
8. Marco Bezzecchi KTM Red Bull KTM Tech 3 2:02,558 min
9. Marcel Schrötter Kalex Dynavolt Intact GP 2:02,598 min
10. Remy Gardner Kalex Onexox TKKR SAG Team 2:02,687 min

Moto3

Ryuseie Yamanaku už jsme letos třikrát v barvách týmu Estrella Galicia 0,0 viděli, jako náhradníka i na divokou kartu, doma využil další. Naopak debutoval Sho Hasegawa (Honda/Team Anija Club Y's). Andrea Migno obdržel penalizaci za incident způsobený v závěru thajské GP. Na roštu se posune o šest míst dozadu.

Japonský program začínal v pátek i v sobotu tréninky už ve 2:00 ráno středoevropského času. První ovládl v tuto chvíli největší kandidát na letošní titul Lorenzo dalla Porta, a to i přes pád, při kterém taktak nesejmul týmového parťáka od Leopardu Marcose Ramíreze. Nebezpečný moment, kdy se mu za ním jedoucí Tom Booth-Amos musel rychle vyhnout, zvládli oba bravurně.

Nejrychlejším mužem druhého měření sil se stal Migno. Náš Filip Salač zamířil po těžké nehodě (highsider ve třetí zatáčce) do zdravotního střediska. A aby toho nebylo málo, dostal ještě trest za pomalou jízdu v podobě startu do závodu z pit lane. Sám se nechal slyšet, že jej bolí celé tělo a zlomil si nadvakrát malíček na pravé noze, nicméně další program včetně závodu hodlá absolvovat, pokud mu to lékaři dovolí. Třetí trénink na mokru zvládl nejlépe domácí Ai Ogura.

Do kvalifikace nenastoupil Hasegawa, na špičku v trénincích ztrácel 8,4-9,6 s... Zítra už jej neuvidíme. Filip Salač, který dnes nejel kvůli zranění, by ale startovat měl. Makar Jurčenko se válel ve zmoklém kačírku. Ve třetí zatáčce spadl minutu před koncem Booth-Amos. Jaume Masiá se po své havárii s traťovými komisaři přetahoval o motorku. Nakonec nepostoupil, překonal jej Makar Jurčenko. Ten si zajel i Q2 spolu se Sergiem Garcíou, Niccolem Antonellim a vítězem Alonsem Lópezem.

Druhá kvalifikace přinesla smůlu Ogurovi, který spadl ve čtvrté zatáčce a už jsme jej více neviděli. Jurčenko zajel životní výsledek, pořadí i vedl, ale nakonec se musí spokojit se čtvrtým místem a druhou řadou. Doplní jej zde Sergio García. Jakub Kornfeil se držel takřka celou Q2 na šestém místě, nakonec jej dalla Porta odsunul na sedmičku. O pole position se ovšem poprala trojice Antonelli – López – Suzuki a v tomto pořadí také zítra vyjede. Ital si lepší návrat po zranění nemohl přát!

VC Japonska Moto3 2019 – Kvalifikace (Top 10)
1. Niccolò Antonelli Honda SIC58 Squadra Corse 2:09,293 min
2. Alonso López Honda Estrella Galicia 0,0 2:09,379 min
3. Tatsuki Suzuki Honda SIC58 Squadra Corse 2:09,626 min
4. Makar Jurčenko KTM Boé Skull Rider Mugen Race 2:09,694 min
5. Sergio García Honda Estrella Galicia 0,0 2:09,700 min
6. Lorenzo dalla Porta Honda Leopard Racing 2:10,104 min
7. Jakub Kornfeil KTM Redox PrüstelGP 2:10,156 min
8. Arón Canet KTM Sterilgarda Max Racing Team 2:10,159 min
9. Celestino Vietti KTM Sky Racing Team VR46 2:10,350 min
10. Gabriel Rodrigo Honda Kömmerling Gresini Moto3 2:10,377 min
DNS Filip Salač KTM Redox PrüstelGP nenastoupil

Zdroje: MotoGP.com, MotoGPsport.cz, LCR.mc, Formulapassion.it, Wikipedia, Now Moto, Motorkáři.cz, Filip Salač FB, Nova Sport

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku